Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast hellre en sån en en rottweilervalp för ännu mer - 17 000 - där mamman har brutet MH och pappan inte har gått alls. Ingen av dem är röntgad. I annonsen skrivs om kennelklubben, skulle inte tro det. :banghead:

Nu blir jag bara matt. Någon som säljer "unika" silverfärgade labradorvalpar för 15 000. Naturligtvis inte reggade, färgen är ju inte godkänd. Nog för att jag inte alltid håller med SKK men ingen ska komma och säga att "de är dumma för de bara bryr sig om utseende och pengar!".
Man får ju regga icke godkända färger - om föräldrarna är renrasiga och reggade ;)

Fast hellre en sån en en rottweilervalp för ännu mer - 17 000 - där mamman har brutet MH och pappan inte har gått alls. Ingen av dem är röntgad. I annonsen skrivs om kennelklubben, skulle inte tro det. :banghead:

Jösses... jag blir trött bara jag tänker på vad det kan resultera i för hundar...

Du skojar. 17 000:- för EN valp???
Inte ens de riktigt bra stammade valparna kommer ju upp i dom priserna. Eller?

Isf har vi sattsat på fel bruksras......

@Dentaku Nvm, hittade. Nej de är inte reggad enligt deras egen blogg. "Hanen är för ung", så fattar inte varför se svamlar om SKK.

På ett annat ställe har hon skrivit om stamtavla, så jag förmodar att det är för att någon påpekade det. Har tydligen också funnits bilder uppe tidigare på själva parningen vilket tyder på att det inte är någon tjuvparning.

På ett annat ställe har hon skrivit om stamtavla, så jag förmodar att det är för att någon påpekade det. Har tydligen också funnits bilder uppe tidigare på själva parningen vilket tyder på att det inte är någon tjuvparning.

För tre dagar sedan, på säljarens fb:

"3 tingades i dag 6 kvar lämnar till bra pris om dom får bra hem jag kan också tänka mig någon som hjälper mig sälja dom stamtavla finns allt enligt regler"

:arghh: :rage: :banghead:

Men om ingen av dom har klarat MH så är de väl inte godkända för avel. Det är ju en bruksras. Har för mig att Rottis har samma krav där som schäfer.

Eller är jag vilse nu?

Ja det är väl krav för alla som går under SBK väl?
Frågade sambon och ja....det är krav. Liksom röntgen. Utan det på föräldrardjuren kan valparna INTE reggas som renras utan blir utan stamtavla och räknas som blandraser oavsett hur fin stam föräldrarna har.

Så annonsören ljuger.

Typ så.
Men inte som skriver ut stamtavlor "allt enligt SKK" som annonsören påstod.
Det är så jäkla tragiskt att folk är så okunniga när de köper hund att de faktiskt KÖPER de här lögnerna.
Jag fattar inte att folk köper dem. Jag betalade liksom 12.000kr för min dobbisvalp efter mkt meriterade föräldrar så vilka är människorna som betalar 17 för oreggade valpar? Jag fattar det inte!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar