Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får ju regga icke godkända färger - om föräldrarna är renrasiga och reggadeNu blir jag bara matt. Någon som säljer "unika" silverfärgade labradorvalpar för 15 000. Naturligtvis inte reggade, färgen är ju inte godkänd. Nog för att jag inte alltid håller med SKK men ingen ska komma och säga att "de är dumma för de bara bryr sig om utseende och pengar!".
Man får ju regga icke godkända färger - om föräldrarna är renrasiga och reggade
Jag förstod - därav minJag citerade bara annonsören...
Fast hellre en sån en en rottweilervalp för ännu mer - 17 000 - där mamman har brutet MH och pappan inte har gått alls. Ingen av dem är röntgad. I annonsen skrivs om kennelklubben, skulle inte tro det.
Säljer 4 hanar och 1 tik i färgen blue merle.
12.000 tiken.
10.000 hanar.
Ring för mer information
17/10-2015.
Välkommen att titta på dom
Den annonsen är ju lite... intressant. Ras? Och vad står datumet för?
Du skojar. 17 000:- för EN valp???Fast hellre en sån en en rottweilervalp för ännu mer - 17 000 - där mamman har brutet MH och pappan inte har gått alls. Ingen av dem är röntgad. I annonsen skrivs om kennelklubben, skulle inte tro det.
Det har "min" uppfödare isf gjort med.Du skojar. 17 000:- för EN valp???
Inte ens de riktigt bra stammade valparna kommer ju upp i dom priserna. Eller?
Isf har vi sattsat på fel bruksras......
Du skojar. 17 000:- för EN valp???
Inte ens de riktigt bra stammade valparna kommer ju upp i dom priserna. Eller?
Isf har vi sattsat på fel bruksras......
Hittade annonsen, hur fick du reda på föräldrarna?Fast hellre en sån en en rottweilervalp för ännu mer - 17 000 - där mamman har brutet MH och pappan inte har gått alls. Ingen av dem är röntgad. I annonsen skrivs om kennelklubben, skulle inte tro det.
@Dentaku Nvm, hittade. Nej de är inte reggad enligt deras egen blogg. "Hanen är för ung", så fattar inte varför se svamlar om SKK.
På ett annat ställe har hon skrivit om stamtavla, så jag förmodar att det är för att någon påpekade det. Har tydligen också funnits bilder uppe tidigare på själva parningen vilket tyder på att det inte är någon tjuvparning.
Jag tror att utgångspriset var 19.900...
Ja det är väl krav för alla som går under SBK väl?Men om ingen av dom har klarat MH så är de väl inte godkända för avel. Det är ju en bruksras. Har för mig att Rottis har samma krav där som schäfer.
Eller är jag vilse nu?
Frågade sambon och ja....det är krav. Liksom röntgen. Utan det på föräldrardjuren kan valparna INTE reggas som renras utan blir utan stamtavla och räknas som blandraser oavsett hur fin stam föräldrarna har.Ja det är väl krav för alla som går under SBK väl?
Det finns ju andra register, HoR t ex.Frågade sambon och ja....det är krav. Liksom röntgen. Utan det på föräldrardjuren kan valparna INTE reggas som renras utan blir utan stamtavla och räknas som blandraser oavsett hur fin stam föräldrarna har.
Så annonsören ljuger.
Typ så.Det finns ju andra register, HoR t ex.
Jag fattar inte att folk köper dem. Jag betalade liksom 12.000kr för min dobbisvalp efter mkt meriterade föräldrar så vilka är människorna som betalar 17 för oreggade valpar? Jag fattar det inte!Typ så.
Men inte som skriver ut stamtavlor "allt enligt SKK" som annonsören påstod.
Det är så jäkla tragiskt att folk är så okunniga när de köper hund att de faktiskt KÖPER de här lögnerna.