Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som är sugen på en rottweilervalp?

"Tyvärr skadade Pappan sig så vi fick ingen godkänd HD röntgen därför ingen stamtavla.".

(Hittade hunden på Avelsdata, D-höfter och ED 1)

Någon som är sugen på en rottweilervalp?

"Tyvärr skadade Pappan sig så vi fick ingen godkänd HD röntgen därför ingen stamtavla.".

(Hittade hunden på Avelsdata, D-höfter och ED 1)

Allvarligt?:eek:
Vissa grejer i den här tråden är så sanslösa att man nästan funderar på om det trollas :o

Låt mig gissa, prislappen på den här valpen ligger bara ett par tusenlappar under normalpris för en valp med friska föräldrar :meh:

Allvarligt?:eek:
Vissa grejer i den här tråden är så sanslösa att man nästan funderar på om det trollas :o

Låt mig gissa, prislappen på den här valpen ligger bara ett par tusenlappar under normalpris för en valp med friska föräldrar :meh:

7000 om jag inte minns fel, är inte det ett fynd?

Absolut. Alla eventuella höftproblem och rehab går väl på högkostnadsskyddet. Och försäkringen täcker ju allt...väl? :meh:
Papper och stamtavla är ju bara för snoffsar som vill ställa ut. det säger ju ingenting om hunden :up:

Precis! Och pappans ledstatus beror ju på en olycka! Han har en del olycksdrabbade halvsyskon också men det vet man ju hur lätt hundar skadar sig, det är inget som går i arv! :wtf:

Rednose är väl en färg hos pitbull?
Nej, det är amstaffar/pitbulls/etc hundar som har leverfärgad nos. Vanligen är ju hundarna även röda med "röd" nos, men kan lika gärna vara gula, brindle, lever eller nån annan lever baserad färg. Rednose är ett oseriöst, "folkligt" om man så vill, sätt att beskriva färgen. Men ingen går ju runt och säger att de har en "rednose" labrador när de har en brun labbe.

Nej, det är amstaffar/pitbulls/etc hundar som har leverfärgad nos. Vanligen är ju hundarna även röda med "röd" nos, men kan lika gärna vara gula, brindle, lever eller nån annan lever baserad färg. Rednose är ett oseriöst, "folkligt" om man så vill, sätt att beskriva färgen. Men ingen går ju runt och säger att de har en "rednose" labrador när de har en brun labbe.
Jag vet en som har en "redose"
Rudolf....med röööda mulen...hette en helt vanlig reeeen :banana:

Jo, det var det jag menade.

Ni ar oroade over en Rottis med D hofter?

Har ar en Chi (och sa vidare) fodd utan framben som sedan anvants I avel under flera ar for att producer fler hundar utan framben.
(Vanligen notera att kallan ar mer an tvivelaktig, men dar ar bilder pa tiken med uppenbara di tuttar och valparna kom med tiken.)
https://www.facebook.com/mangoonamission/photos/pcb.591513630986977/591511790987161/?type=1&theater

Sug pa den!

(Ps, jag haller med om rottisen. Poangterar det for att fortydliga att jag inte pa nagra vis forringar avel pa dalig halsa.)

Har ar en Chi (och sa vidare) fodd utan framben som sedan anvants I avel under flera ar for att producer fler hundar utan framben.
(Vanligen notera att kallan ar mer an tvivelaktig, men dar ar bilder pa tiken med uppenbara di tuttar och valparna kom med tiken.)
https://www.facebook.com/mangoonamission/photos/pcb.591513630986977/591511790987161/?type=1&theater

Sug pa den!

(Ps, jag haller med om rottisen. Poangterar det for att fortydliga att jag inte pa nagra vis forringar avel pa dalig halsa.)

WTF.... Ordlös... människan alltså :banghead:

Sug pa den!

Helvete! Det finns varken ord eller smileys så det täcker vad jag tycker! :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting: :arghh: :arghh: :arghh: :banghead: :banghead: :banghead: :rage: :rage: :rage:

Sug pa den!

Stackars stackars hund. Vilken jubelidiot till ägare. Och hjärndöda tomtar som gillar det....

Sug pa den!

Alltså... det där måste vara något av det värsta jag sett.

Men....varför "räddar" man ens en hund utan framben?
Räddar till vad?
Och valparna som föddes lika dana....varför inte bara avliva dom för deras eget bästa? Lider vi stor brist på hundar eller har jag missat nått?

Men....varför "räddar" man ens en hund utan framben?
Räddar till vad?
Och valparna som föddes lika dana....varför inte bara avliva dom för deras eget bästa? Lider vi stor brist på hundar eller har jag missat nått?

Men hur kan du med??
Det forstar val vem som helst att alla hundar skall raddas till varje pris!
Oavsett om det ar 15 bast med cancer, tva ben, Inga tander och sadana radslor att de maste medicineras dagligen (de senaste 10 aren). Ju sjukare och mentalt trasigare hunden ar desto viktigare ar det ju!

Sedan skall -alla- hundar kastreras, helst vid fodseln. All avel skall upphora omedelbart och alla uppfoadre lasas in pa kaken. Alla uppfodare I hela vida varlden ar penga hungriga svin som agnar all sin vakna tid till hundporr och att pumpa ut valpar som de sedan saljer till skum pa gatan. De bryr sig inte om djur, haller sina hundar I for sma burar, ej rengjorda saklart och slar helst till dem lite da och da for good measure.

Sjalvklart ar alla "raddade" hundar anglar som bara blev fel forstadda da de slet ansiktet av grannens trearing. Alla raser och individer kan magiskt forvandlas till en vandrande nallebjorn bara den far karlek. Alla som "adopterar" en hund ar helgon och alla som koper en hund ar djavulen incarnated. Sjalvklart "koper" man inte en hund vid omplacering aven om pengar byter hand. Och just det. Det ar alltid ett raddande, bara personen I fraga bestammer det!

For att inte glomma; oavsett vad din hund har for bekymmer ar det alltid, alltid uppfodarens fel!

Nej jag ar inte alls bitter...
(For underhallande (och mycket irriterande) lasning kan jag rekommendera I hate d*g breeders pa fb. Ni kan nog lista ut vad den missande bokstaven ar for ngt.)

Men hur kan du med??
Det forstar val vem som helst att alla hundar skall raddas till varje pris!
Oavsett om det ar 15 bast med cancer, tva ben, Inga tander och sadana radslor att de maste medicineras dagligen (de senaste 10 aren). Ju sjukare och mentalt trasigare hunden ar desto viktigare ar det ju!

Sedan skall -alla- hundar kastreras, helst vid fodseln. All avel skall upphora omedelbart och alla uppfoadre lasas in pa kaken. Alla uppfodare I hela vida varlden ar penga hungriga svin som agnar all sin vakna tid till hundporr och att pumpa ut valpar som de sedan saljer till skum pa gatan. De bryr sig inte om djur, haller sina hundar I for sma burar, ej rengjorda saklart och slar helst till dem lite da och da for good measure.

Sjalvklart ar alla "raddade" hundar anglar som bara blev fel forstadda da de slet ansiktet av grannens trearing. Alla raser och individer kan magiskt forvandlas till en vandrande nallebjorn bara den far karlek. Alla som "adopterar" en hund ar helgon och alla som koper en hund ar djavulen incarnated. Sjalvklart "koper" man inte en hund vid omplacering aven om pengar byter hand. Och just det. Det ar alltid ett raddande, bara personen I fraga bestammer det!

For att inte glomma; oavsett vad din hund har for bekymmer ar det alltid, alltid uppfodarens fel!

Nej jag ar inte alls bitter...
(For underhallande (och mycket irriterande) lasning kan jag rekommendera I hate d*g breeders pa fb. Ni kan nog lista ut vad den missande bokstaven ar for ngt.)
Som hundporrpysslande uppfödare som utnyttjar hundar för pengars skull, är jag nog inte välkommen där :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar