Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej min amstaff/engstaff tik söker en hane omgående för parning helst i Stockholm hon är underbar och lugn och funkar bra med barn och andra hundar misstänker att hon är i höglöp redan nu
ring för överenskommelse om betalning och mer info har inget krav på ras bara hunden är snäll och inte allt för stor eftersom min tik är ganska liten

Undra om hon fick napp...annonsen från 4:e juli.
"Inga krav alls" skulle vara en bra grej då eller? Suck... Förutom allt annat oseriöst förstår jag inte varför så många inte planerar innan.

För att valpar är gulliga och sen kan man behålla en av valparna och tjäna en slant när man säljer de andra.

Att valpar äter mycket, bajsar&kissar ännu mer, för att inte tala om väsnas och tuggar sönder saker kommer som en överraskning för skrämmande många. Inte är det så lätt att sälja heller. De där kompisarna som absolut skulle ha en valp har nu tusen ursäkter...

Min klasskompis föräldrar kom tydligen hem med en pommeblandis valp igår, helt utan förvarning. Hade varit skitsur om det hade hänt mig.

" Världens mest unika franska bulldog, är till salu! En riktig goding men som pga lite väl dramatiska första timmar i livet saknar ett öra (endast själva huden, hörselgångarna och så är ok)

Vill du ha en unik hund som skiljer sig från mängden å som är söt som socker. Föräldrar med fantastiskt psyke. Friska och sunda hundar. Båda finns i hemmet!

- kontakta mig för mer info.

Leveransklar 20 aug och är då, vet bes. Chippad, vacc, avmskad. Reg i JBV."

Bra försök att vända något negativt till positivt...

VALL,VAKT,JAKT,RÄDDNINGSTJÄNST mm.mm
Hejsan!
Har helt unika hundar till salu.Är själv mycket intresserad av det mentala i hunden varpå min mix med vit herdehund,mamma...och pappa alaska mallamute har gett det bästa egenskaper från två världar.....har tidigare under en tioårsperiod fött upp schäfervalpar av den gamla rakryggade rasen och dessa har vuxit upp till fantastiska hundar. Men denna blandras är helt magisk! valparna har fått moderns urinstinkter där överlevnad och styrka spelar stor roll......mycket lättlärda och anpassar sig direkt till sin flockledare...dvs DU...De luftspårar och började söka använda nosen endast två dagar gamla....valparna kunde dessutom gå efter två dagar vilket är unikt i sig....finns så mycket att säga om dem,men ni får ställa frågor.....har två tikar och två hanar kvar. Jag har fött upp valparna inomhus och fostrat dem. De har fått den allra bästa maten och nötfärs o rapsolja varje dag....allt för att hjälpa valpen på traven och att de får en bra grundsättning i ben o muskler......märgben,tuggben,dentalsicks,morötter,..........de får oxå laktosfri filmjölk varje dag.....jag lägger ner mycket arbete och pengar på mina valpar.....allt för att de ska få en bra start i livet....du kan dammsuga nästan på dem utan att de reagerar.....vana vid hästar.....bor i ett torp och låter ytterdörren vara öppen dagtid vilket gör att valparna gr ut o gör sina behov så de kommer bli snabbt rumsrena...alla valpar har fått mycket uppmärksamhet vilket gör dem superlugna och världsvana....säljes ej till småbarnsfamil då valpen behöver DIN odelade uppmärksamhet.....särskilt fram till de är könsmogna......jag kommer att för alltid finnas tillgänglig för ev rådfrågning mm.....jag kommer oxå följa valparna det första året och jag accepterar inte att hunden blir en vandringspokal på facebook........säljes endast till dig som vill använda deras fantastiska egenskaper till aktivitet såsom rubriken ovan lyder....som sagt så har jag endast fyra valpar kvar.....vill DU få chansen att äga en av dessa unika hundar hör av dig o berätta vad du vill använda hunden till....självklart är d mycket kramvänliga o gosiga o älskar att sitta i knät.....de pratar mycket men är inga skällhundar............välkomna att höra av er! Ni kommer bli supernöjda med dessa hundar....blir stora o tåliga.......bilder skickas till seriösa......de är och kommer bli otroligt välbyggda och snygga,imponerande hundar......kram från nallebjörnarna......de är leveransklara fr o m lördag...

Det här måste ju vara världens bästa valpar, eller? :cautious:

Hejsan!
Har helt unika hundar till salu.Är själv mycket intresserad av det mentala i hunden varpå min mix med vit herdehund,mamma...och pappa alaska mallamute har gett det bästa egenskaper från två världar.....har tidigare under en tioårsperiod fött upp schäfervalpar av den gamla rakryggade rasen och dessa har vuxit upp till fantastiska hundar. Men denna blandras är helt magisk! valparna har fått moderns urinstinkter där överlevnad och styrka spelar stor roll......mycket lättlärda och anpassar sig direkt till sin flockledare...dvs DU...De luftspårar och började söka använda nosen endast två dagar gamla....valparna kunde dessutom gå efter två dagar vilket är unikt i sig....finns så mycket att säga om dem,men ni får ställa frågor.....har två tikar och två hanar kvar. Jag har fött upp valparna inomhus och fostrat dem. De har fått den allra bästa maten och nötfärs o rapsolja varje dag....allt för att hjälpa valpen på traven och att de får en bra grundsättning i ben o muskler......märgben,tuggben,dentalsicks,morötter,..........de får oxå laktosfri filmjölk varje dag.....jag lägger ner mycket arbete och pengar på mina valpar.....allt för att de ska få en bra start i livet....du kan dammsuga nästan på dem utan att de reagerar.....vana vid hästar.....bor i ett torp och låter ytterdörren vara öppen dagtid vilket gör att valparna gr ut o gör sina behov så de kommer bli snabbt rumsrena...alla valpar har fått mycket uppmärksamhet vilket gör dem superlugna och världsvana....säljes ej till småbarnsfamil då valpen behöver DIN odelade uppmärksamhet.....särskilt fram till de är könsmogna......jag kommer att för alltid finnas tillgänglig för ev rådfrågning mm.....jag kommer oxå följa valparna det första året och jag accepterar inte att hunden blir en vandringspokal på facebook........säljes endast till dig som vill använda deras fantastiska egenskaper till aktivitet såsom rubriken ovan lyder....som sagt så har jag endast fyra valpar kvar.....vill DU få chansen att äga en av dessa unika hundar hör av dig o berätta vad du vill använda hunden till....självklart är d mycket kramvänliga o gosiga o älskar att sitta i knät.....de pratar mycket men är inga skällhundar............välkomna att höra av er! Ni kommer bli supernöjda med dessa hundar....blir stora o tåliga.......bilder skickas till seriösa......de är och kommer bli otroligt välbyggda och snygga,imponerande hundar......kram från nallebjörnarna......de är leveransklara fr o m lördag...

O_o O_o O_o Åh herrejösses... :banghead:

Hejsan!

Näe... Det kommer bara bli fel!!!
:banghead::(:wtf:

Några exempel på väldigt "seriös" avel funna i en blandrasgrupp på FB.:meh::confused::crazy:

*Hej.vi är 8 blandras valpar som söker nya häm. Sosial och vana med hundar och barn.
Morsan: labrador/rottweiler och farsan: beardercollie/bordercollie.
Då dom har det aller meste av sin farsa är dätta aktiva hundar och mycke lätt at lära så för dom som gillar at jobba med hund är det bare at kontakta mej.
Storleken blir som beardercollie, då morsan hällre inte är stor.
Pris: 5500 inkludert Veterinär kostnader och avmaskning.

*Valpar födda 20/5, 3 hanar och 1 tik kvar, mamman collie/samojed/labrador/schäfer och pappan Euraiser/Jämthund, vi äger pappan också, vi har även mormor och mormorsmor,

*eller varför inte en planerad blandrasparning där "Labbe/Aussieflicka ska träffa en Kungspudelpojke och förhoppningsvis blir det smått efter det mötet"

Några exempel på väldigt "seriös" avel funna i en blandrasgrupp på FB.:meh::confused::crazy:

*Hej.vi är 8 blandras valpar som söker nya häm. Sosial och vana med hundar och barn.
Morsan: labrador/rottweiler och farsan: beardercollie/bordercollie.
Då dom har det aller meste av sin farsa är dätta aktiva hundar och mycke lätt at lära så för dom som gillar at jobba med hund är det bare at kontakta mej.
Storleken blir som beardercollie, då morsan hällre inte är stor.
Pris: 5500 inkludert Veterinär kostnader och avmaskning.

*Valpar födda 20/5, 3 hanar och 1 tik kvar, mamman collie/samojed/labrador/schäfer och pappan Euraiser/Jämthund, vi äger pappan också, vi har även mormor och mormorsmor,

*eller varför inte en planerad blandrasparning där "Labbe/Aussieflicka ska träffa en Kungspudelpojke och förhoppningsvis blir det smått efter det mötet"
Men ja, jag gick med i en blandrasgrupp och där var det verkligen alla möjliga konstiga blandningar. Och sen får man INTE ifrågasätta blandraserna eller säga att det är bättre att köpa renrasigt. Och admin blev verkligen arg när någon sa att renrasiga hade stamtavla och annars var de blandras. Typ såhär;
"det ÄR fortfarande en renrasig även utan stamtavla, jag tycker att det är en fruktansvärd löjlig "regel" som ens införts att det är "renrasigt" OM dom har tavla och Blandras utan.... Här inne på min sida som jag ordnat är det blandraser samt renrasiga fast utan tavla! Det är hundar oavsett, jag blir verkligen så arg när det kommer till sånt här för jag tycker verkligen att det är löjligt! En schäfer utan tavla är fortfarande en schäfer! Punkt slut! /Admin"

Och fick 8 "likes". Aja :p

Hejsan!

:rofl::rofl::rofl:

Om man ska föda upp för profit så bör man ju välja en ras som risken för helvetesgång i fel händer hålls till det minimala. Men finns andra verksamheter man kan göra lite jobb i men ändå tjäna mycket på om man bara har något mellan öronen.

Suck. Finns en som föder upp småhundar i närheten. Ser nog aldrig de vuxna hundarna ute, men jösses vad det ploppar ut valpar därifrån. Skrev ju tidigare i tråden om någon som har småvalpar som nu verkar skötas enbart av småbarn och det är världens kaos, fick igår veta att den personen fött upp samma typ av småhund i typ 10(?) år.. I år har de haft minst tre kullar där. Gah.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar