Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch för dig... Du borde bli blockad och bränd på bål typ :P Det är såna som du som förstör mänskligheten :P Inte den som avlar på skitet och skapar hundar som ingen vill ha.
Kanske skulle låtit kärleken fått flöda fritt då när en ungvarg av motsatt kön var här och uppvaktade vår gammeltik. Låtit dem rymma till skogs och leva lyckliga i alla sina dagar med sina söta små barn. Rena Disneysagan :love:
Tänk...kärlek över både raser, ålder och samhällställning.

Men nu blev hon ist "bortgift" till en polishund och alla deras bebisar utom en såldes runt om i landet :cry:

:rage::rage:Ju haltar o lytta r desto bättre! Hatar auto korrekt.
För några år sedan var det ett par tjejer som räddade gatubarn från St Peters burgare.
Hur tar jag bort auto korrekt?
Har en Samsung S5.
Gatu hundar o inte burgare.
Plockade hit en hjärtskärande hund.

Lika bra att lägga av. Lapp sjukan, inte lapptäcken är total!

:rage::rage:Ju haltar o lytta r desto bättre! Hatar auto korrekt.
För några år sedan var det ett par tjejer som räddade gatubarn från St Peters burgare.
Hur tar jag bort auto korrekt?
Har en Samsung S5.
Gatu hundar o inte burgare.
Plockade hit en hjärtskärande hund.

Lika bra att lägga av. Lapp sjukan, inte lapptäcken är total!
Hahaha
Själv skulle jag sms det enkla ordet "Kanoners" till sonens pappa idag som fixat en läkartid.
Ordet blev "Kaniner"

Han: "Hej! XXX har fått en tid på din vecka. Tisdag 14.20.Funkar det?"
Svar: "Kaniner"

Kanske skulle låtit kärleken fått flöda fritt då när en ungvarg av motsatt kön var här och uppvaktade vår gammeltik. Låtit dem rymma till skogs och leva lyckliga i alla sina dagar med sina söta små barn. Rena Disneysagan :love:
Tänk...kärlek över både raser, ålder och samhällställning.

Men nu blev hon ist "bortgift" till en polishund och alla deras bebisar utom en såldes runt om i landet :cry:

Ni missforstar allihop nu!

De ska saklart kastreras vid fodseln. ALLA hundar!
Hur hundar blir till verkar de ha glomt...
(Och man behover verkligen inte bli van med eller pa annat satt stodja denna sida, gar att glana anda. Just saying.)

Ptja, motsägelsefullt är bara förnamnet.

Vi är 6 valpar av rasen xx
Valparna är renrasiga men har inte stamtavla på SKK.

Vid leverans är vi vaccinerade och chipmärkta och avmaskade samt besiktade.
Allt enligt SKK:s regler gällande hunduppfödning och försäljning.

Stamtavla är inte ett måste.

Jag har generellt inga problem med oreggat eller så, för det påverkar inte renrasaveln what so ever, men alltså..

Som uppfödare borde man ju veta att en oreggad kull inte är enligt skk's regler och att stamtavla enligt de reglerna faktiskt är ett måste. Föd upp oreggat och blandisar bäst ni vill, men stöd er för fasiken inte mot och marknadsför inte valparna baserat på att ni "följer regler" från en organisation vars regler ni bryter mot, som ni inte stödjer och knappast är medlem i liksom.

Anmälan på G? :)
Oh yes! Typisk "småhundsfabrik" verkar det som, och nu fick jag höra även av en valpköpare att hon "kanske inte tar hand om hundarna så som man själv väljer att göra...". Misstänker att det inte är så extremt, inte vanvård eller så, för med tanke på hur många valpköpare de har så borde någon anmält tidigare om det tex sett förjävligt ut i hemmet. Men ja, det finns nog en del att anmärka på ändå.

Jamen tänk så romantiskt! Den stackars hanhunden som inte ens hade ett hem, som det var jättesynd om, han fick flytta, fick bli ren och fin och fick ett eget koppel och egen hundbädd. Och dessutom fick han bli pappa, som han säkert drömt om hela livet! Hur uuuundebart är inte det?! ;)

:wtf:

Ungefär lika underbart som valpar som är en blandning mellan cane corso och ambull.

Jamen tänk så romantiskt! Den stackars hanhunden som inte ens hade ett hem, som det var jättesynd om, han fick flytta, fick bli ren och fin och fick ett eget koppel och egen hundbädd. Och dessutom fick han bli pappa, som han säkert drömt om hela livet! Hur uuuundebart är inte det?! ;)

Bara jag som ser Lady och Lufsen framför mig? Lady, den rasrena cocker spanieln med bästa stamtavlan. Lufsen, gatuhunden som fick ett hem hemma hos Lady's ägare ;)

Nu blir jag bara matt. Någon som säljer "unika" silverfärgade labradorvalpar för 15 000. Naturligtvis inte reggade, färgen är ju inte godkänd. Nog för att jag inte alltid håller med SKK men ingen ska komma och säga att "de är dumma för de bara bryr sig om utseende och pengar!".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar