Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så hunden ska ha 5 kullar (varför så många?) och helt utan tid att utvärdera? Utöver att det är synd om tiken och inte lär vara tillåtet alltså.
För att pumpa in så mycket pengar som möjligt förstås!

Tiken fick alltså sin första kull som 20 månader gammal.. Parad på första lagliga löpet alltså. Bråttom..

Blähhää. schäferkorsning 12 veckor , säljes pga allergi måste bort ikväll.... schäfer /rottis tio veckor säljes kan vara ensam 3-5 timmar ... mår så dåligt av att kolla på blocket =/

Fick syn på en ny valp i området igår. Pratade lite med matte eftersom jag inte kunde förstå vilken ras det var. Inte så konstigt, den var korsning flat coated retriever och rottweiler... Väldigt fin, än så länge, men det känns ju inte som någon korsning en duktig hundägare skulle köpa och det är väl precis det som den valpen lär behöva så småningom.

Och jag kan alltså inte låta bli att fundera... Vaaarför korsa de två raserna? :banghead:

Det absolut värsta jag sett är detta på fb:

HUNDAVEL BLANDRAS
Denna grupp startade jag så man kan hjälpa varandra att erbjuda... avelshundar... Skriv vad ni söker eller har att erbjuda följt av vilken stad ni bor i så man kan beräkna lite avståndsmässigt. Inga negativa kommentarer eller personliga på hopp tillåts..Man får först en varning och följs inte den så plockas personen i fråga bort från gruppen...OBS! Detta är ingen sida för hundförsäljning!

DETTA ÄR ALLTSÅ EN GRUPP FÖR BLANDRASAVEL! :(:cry::cry::cry:

Detta tycker jag är väldigt sorgligt när det handlar om en bruksras. Kan tillägga att det är min uppfödare och att vi inte har kontakt längre. Och ja, min hund är extremt skotträdd :(
Jag var själv en av de där okunniga valpköparna när jag köpte hund.

Uppfödarens målsättning och val av avelsdjur
HD A/B : Ja
Ögonlysta: Ja
Äldre än 3 år vid avelsdebuten: Ja
Arbetsprovade: Nej
Skottfasta: Nej
Exteriörbeskrivna: Ja

Detta tycker jag är väldigt sorgligt när det handlar om en bruksras. Kan tillägga att det är min uppfödare och att vi inte har kontakt längre. Och ja, min hund är extremt skotträdd :(
Jag var själv en av de där okunniga valpköparna när jag köpte hund.

Uppfödarens målsättning och val av avelsdjur
HD A/B : Ja
Ögonlysta: Ja
Äldre än 3 år vid avelsdebuten: Ja
Arbetsprovade: Nej
Skottfasta: Nej
Exteriörbeskrivna: Ja
Och om man inte tävlar varför väntar man då tills avelsdjuren är över 3 år?
Med tanke på resten kan den uppfödaren lägga ner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 334
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 853
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar