Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur ?! :confused: Det är 4 kullar på 3 år.. Dessutom är det ju max 2 kullar på SKKs avtal. Luktar skumt.
Är det en renrasig hund?
Ja enligt SKKs avtal är det ju 2 kullar som gäller och som ansluten till SKK får man inte ändra el lägga till i deras avtal.

Är det en renrasig hund?
Ja enligt SKKs avtal är det ju 2 kullar som gäller och som ansluten till SKK får man inte ändra el lägga till i deras avtal.
Vidare kan man läsa
"...har inte haft några tidigare sjukdomar. Hon har klarat alla hälsotester.."

Jag lyckades lista ut vilken hunden är. Röntgad med HD B ED 1! Har en kull född i oktober förra året, parad med en hane med HD C. Seriöööst..

Vidare kan man läsa

Jag lyckades lista ut vilken hunden är. Röntgad med HD B ED 1! Har en kull född i oktober förra året, parad med en hane med HD C. Seriöööst..

Men fy! :nailbiting: Passar verkligen in i den här tråden... :down:

Vidare kan man läsa

Usch :(
Vad är det för ras?

Vidare kan man läsa

Men fy fan. :mad::mad::mad::mad:

Vidare kan man läsa

Men det märks inte förstår du väl :angel:

Det är så man vill :banghead:, med uppfödaren...

Valpfabrik delux!
Men vem kan motstå valpar :love: (bara konstiga valphatare som du :p)

e07f30_5181b16b30f24301bc0b1d0a981886b9.jpg_srz_930_465_85_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

Vidare kan man läsa

Får man para med ED-anmärkning i någon ras?

Får man para med ED-anmärkning i någon ras?
Var tvungen att googla o rätta mig själv. Är bara schäfer (möjligen belgare också, har redan glömt..) där ED 0 krävs verkar det som. Vissa raser kräver känd status, men inte fritt resultat.

Senast ändrad:
Vidare kan man läsa

Så hunden ska ha 5 kullar (varför så många?) och helt utan tid att utvärdera? Utöver att det är synd om tiken och inte lär vara tillåtet alltså.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 334
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 853
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits