Det är väl inte ens tillåtet enligt djurskyddslagen? Om du vet vem det är, kan du inte anmäla till länsstyrelsen?S.V som är ökänd i dobbisvärlden har sålt 4.5 veckor gamla valpar nu. Det är så man vill spy.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl inte ens tillåtet enligt djurskyddslagen? Om du vet vem det är, kan du inte anmäla till länsstyrelsen?S.V som är ökänd i dobbisvärlden har sålt 4.5 veckor gamla valpar nu. Det är så man vill spy.
Jag har inga bevis själv men det är ett helt gäng som ringt.Det är väl inte ens tillåtet enligt djurskyddslagen? Om du vet vem det är, kan du inte anmäla till länsstyrelsen?
wtf..?S.V som är ökänd i dobbisvärlden har sålt 4.5 veckor gamla valpar nu. Det är så man vill spy.
Fast längre ner stod ju den där annonsen på dobber för 20.000...Nej,men det kan kanske vara så att det finns ett pristak för att få lägga ut annonsen
S.V som är ökänd i dobbisvärlden har sålt 4.5 veckor gamla valpar nu. Det är så man vill spy.
Exakt min reaktion! Så illa så det är inte sant.
Måste ju gå att anmäla såntS.V som är ökänd i dobbisvärlden har sålt 4.5 veckor gamla valpar nu. Det är så man vill spy.
Kan säga att LS i Värmland väntar ett gäng samtal..Måste ju gå att anmäla sånt
Jag har ingen aning, men så hjärtlöst det kändes. Eg borde man ju plockat med sig hundarna hem, jag menar kan man släppa dem hur som helst så finns ju risken att dem tar sig under staketet och springer iväg. Jag vill inte tänka på vad som hade hänt med valparna om dem kommit ut på vägen framför husetJag hade en granne som gick ut och släppte ut sina två hundar varje morgon sen gick han och la sig igen. Han hade alltså ingen inhägnad trädgård han släppte vind för våg.
Skitkul när jag kom hem med min då 3åriga dotter och hans galna dalmatiner vaktar min yttertrappa.
När han löst ut dem från djurpensionatet, där polisen lämnade dem, tröttnade han och flyttade.
Men hur kan man komma på nåt så dumt?
Så gjorde jag också med min förra hund. Fast en stor del av tomten är inhängnad av hästhagar och stall, så långt ut på landet och hunden höll sig på gården.Jag hade en granne som gick ut och släppte ut sina två hundar varje morgon sen gick han och la sig igen. Han hade alltså ingen inhägnad trädgård han släppte vind för våg.
Skitkul när jag kom hem med min då 3åriga dotter och hans galna dalmatiner vaktar min yttertrappa.
När han löst ut dem från djurpensionatet, där polisen lämnade dem, tröttnade han och flyttade.
Men hur kan man komma på nåt så dumt?
Kolla upp sånt innan du handlar nästa gång..?I en typ dagstidning häromdagen var det någon form av frågelåda där en människa skrev "för några dagar sedan hittade jag en annons på renrasiga valpar för 10,000kr/st. jag bestämde mig direkt och köpte en av valparna. Nu visar det sig att kenneln inte är registrerad oss skk och hunden har därför ingen stamtavla men uppfödaren säger att den är renrasig.
Jag känner mig lurad, Vad kan göra?"
Vem är så dum att de tar med sig hunden hem från uppfödaren utan stamtavla? Ringer det ingen klocka då, när man inte får papperen vid betalning och överlämnande...ja då får man skylla sig själv.I en typ dagstidning häromdagen var det någon form av frågelåda där en människa skrev "för några dagar sedan hittade jag en annons på renrasiga valpar för 10,000kr/st. jag bestämde mig direkt och köpte en av valparna. Nu visar det sig att kenneln inte är registrerad oss skk och hunden har därför ingen stamtavla men uppfödaren säger att den är renrasig.
Jag känner mig lurad, Vad kan göra?"
Läser folk inte på alls innan de sprattlar iväg och köper hund
Vem är så dum att de tar med sig hunden hem från uppfödaren utan stamtavla? Ringer det ingen klocka då, när man inte får papperen vid betalning och överlämnande...ja då får man skylla sig själv.
Läser folk inte på alls innan de sprattlar iväg och köper hund
Haha det var ju ett väldigt kreativt svar till köparna iafÄr nog vanligt tyvärr. När jag gick på valpkurs med min första hund så var där ett par med en chihuahuavalp som inte var registrerad, men det var inga problem förstår ni, för uppfödaren hade sagt att de kan de göra själva sen bara