De vill dessutom ha ut en av valparna på foder och ta kullar på den...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De vill dessutom ha ut en av valparna på foder och ta kullar på den...
cc/ddb på blocket, marknadsförs som "kraftiga, trubbnosiga valpar"...
Men kolla bilderna på valparna. Vad i hela friden är det med deras nos!?
Import valpar som väntar på export pedigree? Eller är dom svensk födda? inte betalat hanhundsägaren?Ge mig en vettig anledning till att det tagit en uppfödare 4 månader att få fram stamtavla till hundarna. Hanen är mycket känd och har absolut inga "strul" runt sig med papper. Ofattbart nog har samtliga valpköpare hämtat hem sina valpar utan att ha fått med stamtavla. Nu ska en av valparna omplaceras och "papper är på väg......"
De är svenskfödda. Hanhundsägaren är iaf både känd och ytterst seriös. Tikens ägare har en mindre kennel...nån kull ibland. Tiken är egen uppfödning.Import valpar som väntar på export pedigree? Eller är dom svensk födda? inte betalat hanhundsägaren?
Oj! Bruten? Missbildad? Såg ju jättekonstigt ut.
Och generellt är det ju lite trist att trubbnosig används som ett försäljningsargument.
Ja men det är klart det är valpköparens fel, eftersom hunden blir vad man gör den till så blev hunden ju så pga köparen!Då är det ju tikens fel.Eller valpköparen .....
Även om färgen inte är godkänd, så får man ändå registrera felfärgade valpar - men dessa har valt att stå utanför SKK, vilket troligt vis innebär att det inte finns några godkända hundar bakåt - troligtvis för att det blandats in andra raser (dom ser ju inte ens ut som labbar ?).Åter igen ser jag de där charcoal/silver labradorerna på blocket.... Alltså jag anser ju att det är oseriöst att bara sträva efter en viss färg (Benji är en brun "jaktlabbe". Han är nog enbart avlad på färg, för hela exteriören och mentaliteten är åt helskotta), men jag kan inte ogilla silver-färgen! Fasen vad den är fin. Jag älskar dilute-färgerna i allmänhet och tycker att om de är godkända i vissa raser, borde de vara godkända i andra. För om det fanns så mycket hälsoproblem med dilute skulle väl de avla bort den i ALLA raser?
Sen var ju brun inte en godkänd färg hos Labradorer för ett tag sedan (det finns fortfarande labbe-folk som tycker att brunt inte borde vara godkänt). Kanske silver och charcoal har en chans, vem vet.
Jo absolut tror jag att vissa helt enkelt är blandraser med Weimaraner, men jag tror även att de finns renrasiga, registrerade Labradorer med den genen lurande i linjerna. Det är väl inte helt omöjligt att man blandat in Weimaraner i några linjer för hundra + år sedan och att dessa gener ligger och lurar?Även om färgen inte är godkänd, så får man ändå registrera felfärgade valpar - men dessa har valt att stå utanför SKK, vilket troligt vis innebär att det inte finns några godkända hundar bakåt - troligtvis för att det blandats in andra raser (dom ser ju inte ens ut som labbar ?).
Det finns flerfärgade pudlar i Sverige t ex, vilka föds upp hos SKK reggade kennlar. Icke så populärt vad jag förstår hos pudelfolket, men dessa går ändå att registrera men får då felkod på färgen (eller om dom bara blir diskade om dom skulle ha ställts ut - osäker där).
Nej,men det kan kanske vara så att det finns ett pristak för att få lägga ut annonsenAlla kostar väldigt lika, oavsett ras?
Det här har säkert @dobbis någon vettig förklaring till.
Aha....skum sida att annonsera på isf. Kul när valpköparna ringer.Nej,men det kan kanske vara så att det finns ett pristak för att få lägga ut annonsen
cc/ddb på blocket, marknadsförs som "kraftiga, trubbnosiga valpar"...
Läser jag fel, eller säljs dom dessutom som familjehundar i stil med Peter Pans "Nana" och Marley and mes Marley?cc/ddb på blocket, marknadsförs som "kraftiga, trubbnosiga valpar"...