Har de parat syskon?
Och Astor del Citone dog i DCM. Tjolahopp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har de parat syskon?
Dobermann Sverige på fejan,men admin har inte okat mig än,tror dom vet vad som väntar då dom nu har rensat i den tråden.Var ääääär ni? Jag vill se dobbis söndra och härska!
Gris ,hon har en fläck på baksidan av vä öraKan man få se en bild på ett exempel på den där grisen med färgburken?
Slö adminJag har inte heller blivit godkänd än, väntat flera timmar!
Så om jag vill ha en söt sällskapshund så ska det fungera bra då alltså. Föräldrarna var ju ändå stabila
Har sett annonsen men i nån annan grupp...var diskussioner där med.Dobermann Sverige på fejan,men admin har inte okat mig än,tror dom vet vad som väntar då dom nu har rensat i den tråden.
Stoor burk med vit färg var detGris ,hon har en fläck på baksidan av vä öra
Men fy, vilken ras eller typ av ras (ifall du inte vill säga vilken)?
Ja, vi har ju abra missförstått stackaren som tagit sin finfina dobermannkull på en tik som inte ens har MH. Som han dessutom tänker gå MH med om 2 veckor, att man inte får det regelmässigt kan man ju skita i..Dobberannonsen disskuteras på Hundar-ocensurerat också. Och flera försvarar uppfödarna. Mest godtrogna som menar på att de säkert är seriösa och andra är bara dumma som misstror
GD valpar, någon? Hanen ED 1, utställd 2 gånger, diskad båd gångerna och dessutom rapporterad ena gången. Mamman oröntgad och bäst av allt, dom är halvsyskon
Samma argument, samma typ av avel och idiotiska påståenden bara en annan ras och ett annat användningsområde-Schäfer.Jag har PMS så tröskeln är låg.... men JÄVLAR vad trött jag är på "Jo det är en BC, det sa uppfödaren. Den är faktiskt visst renrasig även om den är oreggad, den är bara inte reggad för uppfödarna vill inte ta fram vallidioter". Gärna sagt om valfri pastellfärgad hund med en aning BC-look när den sover i skum belysning.
Eller lika irriterande. Att alla, _alla_, vallhundsgrupper och forum svämmar över med efterlysningar efter border collies som inte vallar, för nån vill ha dem till sport istället. Det går fyra sporthundsefterlysningar på varje arbetshundsförfrågan.
Och alla sporthunds/oreggadmenfaktisktvisstrenrasig-ägare som frågar om treibball, för att slippa valla men ändå valla med sin hund. Och blir askränkta när man påpekar att det inte har ett jäkla dyft att göra med vallning.
Finns det inte nån regel om max 6,25% inavel? (Fast det kanske bara är en rekommendation, eller så blir halvsyskonparning mindre än så, jag har ingen aning hur man räknar ut inavelsprocent men 6,25 är ju kusinparning).GD valpar, någon? Hanen ED 1, utställd 2 gånger, diskad båd gångerna och dessutom rapporterad ena gången. Mamman oröntgad och bäst av allt, dom är halvsyskon
I bland vill man peta ut ögonen på sig själv när man läser dessa disskusioner.
Äschda, får väl ta mig in på FB igen så jag kan roa mig. Vallis Vallhund funkade inte så länge, får försöka komma på något annat.Det är precis därför jag inte läser varken på blocket eller på nätet (utom här då)
Tur att de är små, synd att de lär hamna hos någon utan nån som helst aning hur de ska hantera aggressionen. Läser man hundattackstråden alternativt tar en promenad i ett hundtätt område verkar det dock inte särskilt ovanligt att folk avlar på aggressiva småfluff...Långhårig sällskapshund (rasgrupp 9) som ska vara bra familjehundar.
Kör ett vanligt sonnamn bara. Typ Vallis Svensson eller Vallis Andersson bara, så de tror det är ett riktigt namnÄschda, får väl ta mig in på FB igen så jag kan roa mig. Vallis Vallhund funkade inte så länge, får försöka komma på något annat.