R
Raderad medlem 94602
Såg flertalet schäfrar i schäferringen på Mydog som rörde sig både vingligt och kohasigt.. Såg verkligen riktigt tråkigt ut
Ställdes några bruksare i år?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg flertalet schäfrar i schäferringen på Mydog som rörde sig både vingligt och kohasigt.. Såg verkligen riktigt tråkigt ut
Ställdes några bruksare i år?
Jag är skogstokig
Blocket har raderat min annons med hänvisning till att de "inte tillåter försäljning av importerade djur". Det är ju f ö bullshit med tanke på hur många uppenbara koffertimporter man ser och de vi vet tar in från baltländer för att sälja här. Jag förklarar för kundtjänst att jag skrev att pappan är från italienska linjer, inte att mina är födda där, för övrigt är regnummer till föräldrar mm inlagt i annonsen. Men icke. De kräver nu vaccinationsintyg från föräldrarna (?!) för att jag ska kunna intyga att valparna inte är importer. Har ni hört ngt så ding? Sen när bevisar vaccination ngt? Och vad bevisar det alls, jag kan ju skicka in intyg på vilka hundar jag vill om jag säljer blandis..? Detta vart lite droppen efter alla år de inte gått med på att dela upp reggat vs oreggat.
Så om nån här inne har koll på annonser ute nu som verkar import/knas på annat sätt får ni gärna skicka länk till mig så jag kan platta till dem Har rejäl diskussion med dem ang just frågan om reg vs oreg just nu. (O det är därför jag lägger frågan i den här tråden, då oseriösa annonser brukar tas upp här.)
Finns en annons med tysk jaktterrier där det står att det är serbiska linjer bakom hundarna. En thai ridgeback där pappan är reggad i Tyskland, en med "champagne labrador-valpar" där mamman är tysk... och de annonserna fick jag fram på bara några sekunder.Jag är skogstokig
Blocket har raderat min annons med hänvisning till att de "inte tillåter försäljning av importerade djur". Det är ju f ö bullshit med tanke på hur många uppenbara koffertimporter man ser och de vi vet tar in från baltländer för att sälja här. Jag förklarar för kundtjänst att jag skrev att pappan är från italienska linjer, inte att mina är födda där, för övrigt är regnummer till föräldrar mm inlagt i annonsen. Men icke. De kräver nu vaccinationsintyg från föräldrarna (?!) för att jag ska kunna intyga att valparna inte är importer. Har ni hört ngt så ding? Sen när bevisar vaccination ngt? Och vad bevisar det alls, jag kan ju skicka in intyg på vilka hundar jag vill om jag säljer blandis..? Detta vart lite droppen efter alla år de inte gått med på att dela upp reggat vs oreggat.
Så om nån här inne har koll på annonser ute nu som verkar import/knas på annat sätt får ni gärna skicka länk till mig så jag kan platta till dem Har rejäl diskussion med dem ang just frågan om reg vs oreg just nu. (O det är därför jag lägger frågan i den här tråden, då oseriösa annonser brukar tas upp här.)
Jag tog det vidare med dem. Deras nya bud är att samtliga valpar ska visa upp veterinärintyg med vaccination och att de ska registreras i JBV för att de ska kunna lägga ut annonsen. Att valparna är 5 veckor och att jag brukar registrera i JBV när de åker verkar totalt ointressant. Jag är så arg och uppgiven. Hade jag sålt dem som Knutte Fnjutte o Tjutte med okänd far av fyrvägskorsning till mor hade jag aldrig behövt gå igenom detta.. Känns lite tungt att bli motarbetad även av Blocket.
Alltså jag fattar inte? Men de är ju reggade i SKK om du visar stamtavlan då? Vad menar de att ett vacinationsintyg ska visa? Och vadå JBV där kan väl vilken Knutte Fnjutte och Tjutte som helst vara reggad..fan vad besviken jag blir på blocket...Jag tog det vidare med dem. Deras nya bud är att samtliga valpar ska visa upp veterinärintyg med vaccination och att de ska registreras i JBV för att de ska kunna lägga ut annonsen. Att valparna är 5 veckor och att jag brukar registrera i JBV när de åker verkar totalt ointressant. Jag är så arg och uppgiven. Hade jag sålt dem som Knutte Fnjutte o Tjutte med okänd far av fyrvägskorsning till mor hade jag aldrig behövt gå igenom detta.. Känns lite tungt att bli motarbetad även av Blocket.
Ja, en tik från Mi-Jos ställdes och fick very good.Ställdes några bruksare i år?
Det känns som att Blocket försöker vara duktiga men börjar i helt fel ände, och tror på sina egna oseriösa annonser att registrering i jordbruksverket på nått vis är en kvalitetsstämpel?Hur många uppfödare reggar valpar som säljs i jordbruksverket?
Det är ju ägaren som ska regga in sin hund där med sina uppgifter.
Det känns som att Blocket försöker vara duktiga men börjar i helt fel ände, och tror på sina egna oseriösa annonser att registrering i jordbruksverket på nått vis är en kvalitetsstämpel?
Det känns som att Blocket försöker vara duktiga men börjar i helt fel ände, och tror på sina egna oseriösa annonser att registrering i jordbruksverket på nått vis är en kvalitetsstämpel?
Ja de verkar inte ha koll på vad de olika reggningar innebär och var kraven bör ligga.
Jag kan ju köpa en hund ur bakluckan på en bil ikväll och regga den i JBV.
Alltså jag fattar inte? Men de är ju reggade i SKK om du visar stamtavlan då? Vad menar de att ett vacinationsintyg ska visa? Och vadå JBV där kan väl vilken Knutte Fnjutte och Tjutte som helst vara reggad..fan vad besviken jag blir på blocket...
De har ju knappast krav på att blandrasvalpar ska vara reggade i JBV och vara vaccinerade för sånna annonser kryllar det ju av på Blocket.
Vilken dubbelmoral!
Jag har faktiskt sett annonser där köparen får välja om valpen ska vara vacc & chippad, då kostar den mer.. så det har de verkligen inte krav på. Dubbelmoral var ordet.
Alltså, det där blir ju bara skrattretande...Det hjälpte inte. SKKs stamtavla verkar de bry sig noll om..