Det lät dock inte ALLS på dig att du tycker det är något problem med det nu.Men ge dig nu då, för 27 år sen så visste man inte hur det kunde bli och jag svarade ju jo jag förstår och nej jag skulle inte köpa en hund med alla fel du räknade upp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det lät dock inte ALLS på dig att du tycker det är något problem med det nu.Men ge dig nu då, för 27 år sen så visste man inte hur det kunde bli och jag svarade ju jo jag förstår och nej jag skulle inte köpa en hund med alla fel du räknade upp.
Jo och nej.
Sa jag att det var på hedenhös tiden,det var fanns inget snack om att blm-blm parningar var fel på den tiden,fullt tillåtet av både skk o sjv. (27 år sen)
Nej,jag sa att MIN tik var från en blm-blm parning,inte att jag gjorde den parningen.Men du ifrågasatte ju själv varför merle x merle skulle vara otillåtet? Varvid du upplystes om riskerna men framhävde mentaltest och hälsotester som UA och därför okej att använda ändå.
Nej,jag sa att MIN tik var från en blm-blm parning,inte att jag gjorde den parningen.
Du läser inte så bra du heller,det var 27 år sen,då fanns inte kunskapen.Men hörru, läs vad jag skriver? Jag har aldrig påstått att det var du som gjorde parningen.
Du läser inte så bra du heller,det var 27 år sen,då fanns inte kunskapen.
Kan kolla upp vart hennes hundar är ifrån så ska jag försöka meddela dig senare vilken uppfödare det är.Om du vet namnet på uppfödaren får du gärna PMa! Allt sånt uppskattas.
@FrauleinLeo corgi kullen du syftar på det råkar inte vara en med en brindle tik och en merle hane va?
Vad är en Am-staffe? Är mamman godkänd eftersökshund?Äkta blandrasvalpar!
mamman är en blandning avRodesianridgeback Am-staffe och Schäfer
mamman är en härlig familjehund som även är utbildad i spårning (godtjänd i anlagsklassen)
Pappan ärAmerikansk Bulldog(bully)
Vad är en oäkta blandras?
Många frågor, lite svar finns att fåVad är en Am-staffe? Är mamman godkänd eftersökshund?
Har nu fått veta att merle x brindle-parningen var planerad. Tikägaren hade pratat med flera uppfödare och visste därmed att det inte är en okej kombination, men gjorde det ändå.
Fyfan för en del folk, alltså.
Blir en blue merle x brindle kombination ungefär som att para sobel med blue merle dvs att risken finns att merle döljs?
Jag känner uppfödaren. Hon har fått en hel del kommentarer om den parningen.Det har nyligen gjorts en sådan kombination också, ja.
Jag känner uppfödaren. Hon har fått en hel del kommentarer om den parningen.
Har nu fått veta att merle x brindle-parningen var planerad. Tikägaren hade pratat med flera uppfödare och visste därmed att det inte är en okej kombination, men gjorde det ändå.
Fyfan för en del folk, alltså.
Läste på hennes fb att hon hade pratat med flera uppfödare som tydligen godkänt parningen plus att den va ok enligt skk. Jag blir mest bara eftersom så många säger att hon gjort fel men hon ändå håller på sig.Med all rätt. Verkar som att hanhundsägaren var omedveten om riskerna kring en sådan kombination. Hon ska tydligen ha ignorerat flera uppfödare som avrått från att genomföra kombon: