Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tydligen inte helt ovanligt med omhändertagna slädhundar, tyckte det avhandlats tidigare i tråden?Nu är jag migrändimmig men någon gång senaste dagarna har jag läst att Hundar utan hem kopplats in på ett vanvårdsärende med TRETTIO huskies i Luleå. De har tagit hand om 20 av dem
Det här fallet alltså? Isåfall ber jag om ursäkt och skyller på dimman.Tydligen inte helt ovanligt med omhändertagna slädhundar, tyckte det avhandlats tidigare i tråden?
Jag ska inte ha en ny hund, jag skall absolut inte ha en husky.Nu är jag migrändimmig men någon gång senaste dagarna har jag läst att Hundar utan hem kopplats in på ett vanvårdsärende med TRETTIO huskies i Luleå. De har tagit hand om 20 av dem
Nej, och framförallt inte en vanvårdad sådan. Det kan inte bli lätt med de här hundarna.Jag ska inte ha en ny hund, jag skall absolut inte ha en husky.
Fel av mig, igen. Skyller på nattskiften. Det var i den andra hundtråden det nämndes?Det här fallet alltså? Isåfall ber jag om ursäkt och skyller på dimman.
Aha. En blind leder en blind alltsåFel av mig, igen. Skyller på nattskiften. Det var i den andra hundtråden det nämndes?
Det är ju inte ovanligt med såpass många om man har slädhundar. Så det behöver ju inte alls handla om oseriös avel? Med reservation för att jag inte har koll på eventuell mer information som inkommit, dock. Oavsett kan jag väl tycka att det nog vore bättre att avliva. Hitta hem till såpass många vanvårdade slädhundar, där de ska få möjlighet att göra det de är avlade för, låter ju spontant inte som nåt som kommer hända, tyvärr.Nu är jag migrändimmig men någon gång senaste dagarna har jag läst att Hundar utan hem kopplats in på ett vanvårdsärende med TRETTIO huskies i Luleå. De har tagit hand om 20 av dem
Avlar man i sådan omfattning att det leder till vanvård så låter det inte så seriöst för mig. 30 hundar.Det är ju inte ovanligt med såpass många om man har slädhundar. Så det behöver ju inte alls handla om oseriös avel? Med reservation för att jag inte har koll på eventuell mer information som inkommit, dock. Oavsett kan jag väl tycka att det nog vore bättre att avliva. Hitta hem till såpass många vanvårdade slädhundar, där de ska få möjlighet att göra det de är avlade för, låter ju spontant inte som nåt som kommer hända, tyvärr.
Det är på första sidan den här tråden.Fel av mig, igen. Skyller på nattskiften. Det var i den andra hundtråden det nämndes?
Tyvärr är 30 omhändertagna bara en liten del av de som varit tvungna att omhändertas sedan 2018, och inte ens en av de största gruperna. För mindre än en månad sedan hade dom en grupp om 44, förra året en om 54.Nu är jag migrändimmig men någon gång senaste dagarna har jag läst att Hundar utan hem kopplats in på ett vanvårdsärende med TRETTIO huskies i Luleå. De har tagit hand om 20 av dem
Jag hade som sagt inte läst det, så det framgick inte att det handlade om avel utifrån det du skrev.Avlar man i sådan omfattning att det leder till vanvård så låter det inte så seriöst för mig. 30 hundar.
Min kompis tog ett säsongsjobb inom turismen i lappland. Det var slädturer och sånt. Hon slutade ganska snabbt eftersom det på farmen fanns över HUNDRA huskyn. Det säger ju sig själv att hon inte hann ta hand om dem på ett bra sätt trots heltidstjänst med jobb i princip tolv timmar om dagen. Så fruktansvärt.Avlar man i sådan omfattning att det leder till vanvård så låter det inte så seriöst för mig. 30 hundar.
Det är ofta det står att valpar och unghundar går bra ihop med andra hundar, senast igår såg jag en annons om en rottismix på runt 6 månader som gick såå bra ihop även med andra hanar.
Dyker jämt upp i Dobermanngrupper. 9/10 visar det sig att man har en ung hund eller kastrerade hundar.Lite OT, men det där är ju en klassiker bland folk med inställningen "en hund blir vad man gör den till" som har kamphundsraser/blandningar. De berättar att deras hundar minsann fungerar jättebra med alla andra hundar och så visar det sig att deras gullesnuttar inte ens fyllt året.
Det är på första sidan den här tråden.
Så länsstyrelsen här uppe är väl uppe i omkring 100 omhändertagna/omplacerade hittills i år. Jag må vara cynisk, men jag undrar om det blir så mycket lättare att hitta lämpliga nya hem nere i södra Sverige, men räddas ska dom visst till varje pris.
...
Ja det medLite OT, men det där är ju en klassiker bland folk med inställningen "en hund blir vad man gör den till" som har kamphundsraser/blandningar. De berättar att deras hundar minsann fungerar jättebra med alla andra hundar och så visar det sig att deras gullesnuttar inte ens fyllt året.
Han går bra ihop med andra hundar, han älskar allt och alla.
Hur länge har dom haft valpen?? Det jag reagerar på har jag ändrat till rött...
Jättetråkigt att inte uppfödaren tar tillbaka hunden när den här situationen uppstått, oavsett vad det nu än kan vara som gör att de vill sälja valpen. De har ju bara haft den i max en vecka. ☹