Ja jag tycker att det är mycket pengar. Dyrt? Det vet jag inte, men ja för mig är det mycket pengar. Denna månaden har jag exempelvis exakt 0:- i inkomst pga månadsförskjutning i lön och inget CSN och därför blir 400:- en ganska stor summa pengar. Och för er som undrar brukar jag betala ungefär 120:- i månaden för mitt mobilabonnemang, vad nu detta har med saken att göra.
Jag skiljer alltid på begreppen "dyrt" och "mycket pengar", dyrt är mycket pengar för någonting som kanske inte är värt det (ex ett märkesplagg där ett plagg utan "namnet" kan vara av bättre kvalité men samtidigt kosta mindre), medan något som kostar "mycket pengar" kan vara värt det (ex som i detta fallet, möjligheten att se hela OS för 400:-).
Sen tycker jag att det är lite dåligt att (om jag förstått tråden rätt) att man trotts denna summa inte kan kolla på sändningen när man vill efter live-sändningen utan endast har 48h på sig. Vissa dagar kan jag jobba mellan 08:30 och 22:00 för att sedan börja 08:30 dagen efter, då har jag inte möjlighet (eller orken) att se 5h dressyr innan den inspelningen försvinner. Jämför man exempelvis med Netflix (99:- i månaden), HBO Nordic (89:- i månaden) SVTplay (ca 185:- i månaden) så blir 400:-/månad ganska mycket. Är medveten om att att jämföra Netflix och ViaPlay kanske inte fungerar 100%, men jag tror att ni förstår andemeningen i vad jag skriver