OS-tråden

Det är Viasat som har rättigheterna så SVT och TV4 kommer inte visa något direktsänt.

Det är väl t.o.m. så att varken SVT eller TV4 får sända intervjuer etc från pressområden... Utan all deras verksamhet måste ske utanför accrediterat område.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2016/article23002389.ab
http://www.journalisten.se/nyheter/svt-portat-fran-os

Personligen tycker jag dylikt är helt galet.... större sportevenemang bör sändas så att så många som möjligt har chans att se dem.... man ska inte behöva betala extra för att se 100 m finalen t.ex....

Senast ändrad:
Det är väl t.o.m. så att varken SVT eller TV4 får sända intervjuer etc från pressområden... Utan all deras verksamhet måste ske utanför accrediterat område.

Personligen tycker jag dylikt är helt galet.... större sportevenemang bör sändas så att så många som möjligt har chans att se dem.... man ska inte behöva betala extra för att se 100 m finalen t.ex....

Vem tycker du ska betala för sändningsrättigheterna? Reklamfinansiera SVT? Höja TV-avgiften?

Hur ska SVT ha råd?
jag ser tre alternativ:
1 höja avgiften
2 införa reklam
3 dra ner på alla andra program

SVT och TV4 samarbetar allt mer. Jag hoppas att det i framtiden kommer innebära att de kan återta sändning av de stora idrottsevenemangen.

Och jag som anser att TV4 är bland det sämsta som finns när det gäller sportevenemang. Eller ptja, alla evenemang. SVT däremot är suveräna men det är givetvis en kostnadsfråga.

Och jag som anser att TV4 är bland det sämsta som finns när det gäller sportevenemang. Eller ptja, alla evenemang. SVT däremot är suveräna men det är givetvis en kostnadsfråga.
Det finns garanterat olika åsikter på den punkten.
I min värld är det viktigaste att så många som möjligt kan följa tävlingarna och det går ju inte när det läggs i betalkanaler.

Det finns garanterat olika åsikter på den punkten.
I min värld är det viktigaste att så många som möjligt kan följa tävlingarna och det går ju inte när det läggs i betalkanaler.

Jag håller i sak med om det. Samtidigt tycker jag att det är orimligt att begära att ett statligt företag ska lägga hur mycket pengar som helst på ett enda evenemang.

Jag tyckte att tv3/ viasat gjorde vinter-os bra För det var väl de som hade senast i sotchi?
Roligare experter och bättre för mindre sporter tycker jag

Det enda dumma med att viasat kör os nu är att de inte gjort ett "os-paket" utan för att få tillgång till tex viaplay ridsport, en extrainsatt kanal som sänder all ridsport under OS, måste man köpa något av deras paket som ligger runt 250-400 kr. Visserligen ingen bidningstid, men kanske uppsägningstid?

Jag tror att om de hade kört ett paket som enbart var under OS och tagit 150:- för det hade de nog fått många kunder. Nu blir det så att jag åker hem till mor och far istället, för jag utgår nästan från att ridsporten inte kommer sändas på 3an eller 10an som jag har. Annars hade jag gärna köpt ett os-paket och slukat allt jag kom åt

Det enda dumma med att viasat kör os nu är att de inte gjort ett "os-paket" utan för att få tillgång till tex viaplay ridsport, en extrainsatt kanal som sänder all ridsport under OS, måste man köpa något av deras paket som ligger runt 250-400 kr. Visserligen ingen bidningstid, men kanske uppsägningstid?

Jag tror att om de hade kört ett paket som enbart var under OS och tagit 150:- för det hade de nog fått många kunder. Nu blir det så att jag åker hem till mor och far istället, för jag utgår nästan från att ridsporten inte kommer sändas på 3an eller 10an som jag har. Annars hade jag gärna köpt ett os-paket och slukat allt jag kom åt
En extrakanal för ridsporten. ..
Jag har sportkanaler från viasat.. hoppas den ingår där...

@stjarnhimmel vad jag förstod så skulle alla som redan har viasats sportkanaler få alla os-kanaler automatiskt. Vilket det ju borde vara, eftersom de inte har något speciellt os-paket där de kanalerna kan finnas heller ;)
Är dock osäker på om det bara är en play-kanal i datorn eller en tv-kanal

Jag håller i sak med om det. Samtidigt tycker jag att det är orimligt att begära att ett statligt företag ska lägga hur mycket pengar som helst på ett enda evenemang.
Det är ju just därför jag hoppas på mer samarbete mellan SVT och TV4, eftersom de då delar på kostnaden och därmed inte belastar den totala budgeten lika mycket som om de sänt själva.
SVT och TV4 samarbetar allt mer. Jag hoppas att det i framtiden kommer innebära att de kan återta sändning av de stora idrottsevenemangen.

För övrigt räknas både TV 3 och TV 6 som "fri TV" eftersom de har en täckningsgrad på över 85 procent.
Du får försvara de kanalerna hur mycket du vill.
Jag håller inte med dig. Och kommer aldrig att göra det på den punkten,

Det är ju just därför jag hoppas på mer samarbete mellan SVT och TV4, eftersom de då delar på kostnaden och därmed inte belastar den totala budgeten lika mycket som om de sänt själva.

Du får försvara de kanalerna hur mycket du vill.
Jag håller inte med dig. Och kommer aldrig att göra det på den punkten,

Jag försvarar inte kanalerna. SVT är i mitt tycke överlägset på sportsändningar. Dock står jag fortfarande fast vid att det i dagsläget inte finns någon hållbar lösning på problemet.
Och täckningsgraden är ju fakta mer än något att försvara.

Jag ska se så mycket som det bara går. Utom boxningen har inte riktigt förstått den sporten. Försöker titta på de lite udda/ovanligare grenar som dyker upp vart 4:de år. Men det är friidrotten och ridsporten som viktigast.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar