OS-tråden

Jag hade gärna sett att SVT prioriterade OS på bekostnad av melodifestivalen, där går väl en stor del av budgeten. Men jag förstår också att många inte håller med mig där :angel:

Jag kommer se så mycket som möjligt, med fokus på sporter med svenska deltagare. Prioriterar förstås ridsporten :D och friidrott!

Nu är det bara några månader kvar till OS! :banana:
Måste ju göra en tråd för oss som ser fram emot det!

Vad ser ni fram emot? Vilka sporter ska ni se?

Samtidigt får jag ofta en dålig smak i munnen när man läser om vad som försiggår kring OS och andra stora mästerskap. Både hur fruktansvärt illa arbetare ibland blir behandlade samt de spel och mutor som sägs förekomma.

Hästar, handboll och alla andra idrotter på h.

Jag hade gärna sett att SVT prioriterade OS på bekostnad av melodifestivalen, där går väl en stor del av budgeten. Men jag förstår också att många inte håller med mig där :angel:

:eek: Har inte tänkt på att melodifestivalen går i SVT. Får de inte in en del på biljetter då?

Hoppas verkligen inte det blir så att tv-avgiften blir obligatorisk för alla genom skatten, tycker knappast det är rimligt att tvinga folk betala för såna där jippon. (Och nej, inte för OS heller även om det känns en aning rimligare.)

:eek: Har inte tänkt på att melodifestivalen går i SVT. Får de inte in en del på biljetter då?

Hoppas verkligen inte det blir så att tv-avgiften blir obligatorisk för alla genom skatten, tycker knappast det är rimligt att tvinga folk betala för såna där jippon. (Och nej, inte för OS heller även om det känns en aning rimligare.)
Jag har faktiskt ingen aning om hur mycket biljettintäkter etc ger, men jag har för mig att jag läste något för nåt år sedan där någon chef på SVT (mycket något och någon här :D) beklagade att de inte hade något stort sportevenemang, de hade lagt krutet på melodifestivalen och hade då inte råd att matcha den andra kanalens bud. Måste förstås varit vinterOS när jag tänker efter.

Jag har faktiskt ingen aning om hur mycket biljettintäkter etc ger, men jag har för mig att jag läste något för nåt år sedan där någon chef på SVT (mycket något och någon här :D) beklagade att de inte hade något stort sportevenemang, de hade lagt krutet på melodifestivalen och hade då inte råd att matcha den andra kanalens bud. Måste förstås varit vinterOS när jag tänker efter.

Men jösses. Oavsett intresse så måste ju OS anses större och viktigare än melodifestivalen, kan jag tycka. En stor internationell händelse jämfört med en liten tramstävling i Sverige. Glad att jag inte betalar nån TV-avgift i alla fall.

Jag mejlade Viasat och frågade om Viaplay. Man kan skaffa den en månad, 399:-, ingen uppsägningstid så man behöver bara ha den i augusti. Allt sänds där och man kan se det upp till 48 timmar efteråt. Tänkte om nån mer saknar kanaler/TV.

Tack - jag tror att någon i familjen har ett Viaplay konto - det borde betyda att jag kanske kan få se OS ändå?
Man behöver inget annat speciale, utan det räcker med bara Viaplay?

Tack - jag tror att någon i familjen har ett Viaplay konto - det borde betyda att jag kanske kan få se OS ändå?
Man behöver inget annat speciale, utan det räcker med bara Viaplay?

Japp, det ska räcka enligt mejlsvaret. Man får ju då kolla via dator/chromecast/smartTV/mobil/surfplatta förstås. Allt skulle sändas där, jag frågade specifikt om friidrott och ridsport och fick svaret att man får tillgång till alla sändningar från OS.

Någon som vet vilka sporter som kommer sändas i 3:an och 10:an?

Jag förstod det tidigare som att allt/det mesta med svenskintresse skulle sändas där, men med reklamavbrott. Om man inte ville ha reklam, eller se även andra sporter så behövs övriga kanaler. Då vi har flera deltagare i både ridsport och friidrott (som jag helst vill se), så har jag trott att jag skulle kunna se det mesta. Men när jag ser era kommentarer om specialkanal för ridsport så blir jag fundersam.

400:- för att kunna se OS?! Har ingen tv så måste streama allt, men jag antar att jag får hoppa över att se detta OS för jag har verkligen inte råd att lägga så stora summor på det och dessutom bara kunna se det 48h efter sändning.. Mycket bättre när SVT sänder där man faktiskt har en chans att se evenemangen i alla fall ett par veckor efter sändning!

400:- för att kunna se OS?! Har ingen tv så måste streama allt, men jag antar att jag får hoppa över att se detta OS för jag har verkligen inte råd att lägga så stora summor på det och dessutom bara kunna se det 48h efter sändning.. Mycket bättre när SVT sänder där man faktiskt har en chans att se evenemangen i alla fall ett par veckor efter sändning!

Tycker du att 400 kronor för att kunna se rubbet är mycket? Vi har verkligen olika uppfattning om vad sport får lov att kosta.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar