OS-tråden

Vad finns det för mer roligt kvar att se? Hoppfinalen, triathlon, friidrott (ser mest fram emot herrarnas 200 m och damernas höjdhopp). Mer? Ja, just det fotbollen måste jag väl titta lite på. Hoppas kommentatorerna förklarar lite mer vad som gäller, med tanke på att det är OS-final lär det ju vara fler tittare än jag jag inte kan nåt. Andra sporter jag kollat på där jag inte vet vad som gäller har kommentatorerna lyckats förklara rätt bra, men fotbollens kommentatorer var värdelösa på det.

Modern femkamp fredag-lördag med hästhoppning.

De förutsätter nog att alla vet reglerna i fotboll...

Det är bronsmatch för svenskan i brottning ikväll men blir nog ganska sent. En svenska låg ganska bra till i golfen i början också men tappade de 3 slagen hon hade på minus och är nu på 0 igen, men det ska ju slås många hål till innan det är klart.

De förutsätter nog att alla vet reglerna i fotboll...

Ja, uppenbarligen. Det var det som var så dåligt. När det är OS borde de ju ha i åtanke att folk som normalt inte tittar kanske gör det då. De använde liksom begrepp som man omöjligt kan veta om man inte är insatt, utan nån som helst förklaring.

Vad finns det för mer roligt kvar att se? Hoppfinalen, triathlon, friidrott (ser mest fram emot herrarnas 200 m och damernas höjdhopp). Mer? Ja, just det fotbollen måste jag väl titta lite på. Hoppas kommentatorerna förklarar lite mer vad som gäller, med tanke på att det är OS-final lär det ju vara fler tittare än jag jag inte kan nåt. Andra sporter jag kollat på där jag inte vet vad som gäller har kommentatorerna lyckats förklara rätt bra, men fotbollens kommentatorer var värdelösa på det.

Jag kommer framförallt titta på friidrott, hoppfinalen, triathlon, lite simhopp och rytmisk gymnastik.

BBC kommentatorn (Mike Tucker) har pratat under hela OS om forskning, med svenska universitet i en ledande roll, om underlaget för både dressyr och hoppning. Tydligen är syftet att ta fram det bästa underlaget genom att mäta alla möjliga saker, tror han nämnde mjuk/hårdhet, svikt, påfrestning av intensivt användande osv. Det ska sedan införas som standard för alla internationella tävlingar med förhoppningen att minimera skador och förslitning av hästarna. Jag har inte hört någonting om det innan, men tycker att det låter som en fantastiskt bra ide.

Är det någon som vet mer om forskningen, vilka kriterier som det har beslutats om och när/hur det ska införas?

Och så kammar Peder och Pantern hem en i hoppningen också. :angel:

Roligast idag har nog ändå varit Lovisa Lindh. Äntligen någon som presterar över sin förmåga, typ, och så snyggt.

Jag tycker faktiskt inte att den brasilianska publiken är speciellt sportslig. Man buar inte åt folk, man står inte och skriker när någon försöker koncentrera sig och man gläds med alla som gör fantastiska prestationer. :meh:

Håller med, tycker dom beter sig riktigt illa och det är inte alls kul att höra dom bua så fort nån som kommer från "fel" land gör nått bra :down:
Visst har dom buat av bra anledningar, som typ när dom spöar/sporrar hästar och så, men det blir ju bara sorgligt när dom buar ut en som har kommit tvåa bakom en brasilianare och det enda han har gjort är att försöka vinna liksom... Det är ju det som är poängen med tävling! Nää, minus till den brasilianska publiken...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar