OS-tråden

Oj såg inte att du hade skrivit det, såg det nu. Så hemskt :( Hur kan man bete sig så. Såg inte igår men hörde det kommentatorerna sa om att de buat igår också. Så jävla fult!

Jag trodde först att det var pga nåt som hänt tidigare, t.ex. doping, våldsbrott eller så. Men efter lite googlande insåg jag att hans enda brott verkar vara att han försöka vinna över brassen :confused: Jättetrist! Han såg så himla ledsen ut. Både brassen och den som tog bronset verkade ju reagera på det.

Jag trodde först att det var pga nåt som hänt tidigare, t.ex. doping, våldsbrott eller så. Men efter lite googlande insåg jag att hans enda brott verkar vara att han försöka vinna över brassen :confused: Jättetrist! Han såg så himla ledsen ut. Både brassen och den som tog bronset verkade ju reagera på det.
Ja det såg ut som att brassen försökte tysta dem eller nått liknande, syntes ju att de reagerade iaf!
Trist att publiken ska hålla på så.
Visst gjorde publiken något under küren med? Eller vad det hoppningen?

Ja det såg ut som att brassen försökte tysta dem eller nått liknande, syntes ju att de reagerade iaf!
Trist att publiken ska hålla på så.
Visst gjorde publiken något under küren med? Eller vad det hoppningen?

Vet bara att under hoppningen har det varit två grejer, varav den ena bra: de buade när hästarna piskades/sporrades och sen var det ett par som skrek på läktaren av nån anledning när en spansk ryttare red. Tror dock inte det hade med den ryttaren att göra.

Sangia inte vidare. Ingen bra dag idag.

Har väl inte direkt varit svenska friidrottares OS överhuvudtaget. Är väl bara Bahta och nån kastare som gjort det riktigt bra? Tycker det var så synd att inte Ekelund fick åka, hon har framtiden för sig. De skickade ju andra som man på förhand visste hade i princip omöjligt att nå medaljer. Kan ju tycka att Ekelund borde prioriteras framför en som Kallur t.ex.

Vet bara att under hoppningen har det varit två grejer, varav den ena bra: de buade när hästarna piskades/sporrades och sen var det ett par som skrek på läktaren av nån anledning när en spansk ryttare red. Tror dock inte det hade med den ryttaren att göra.
Det var nog skriken jag tänkte på!

Har väl inte direkt varit svenska friidrottares OS överhuvudtaget. Är väl bara Bahta och nån kastare som gjort det riktigt bra? Tycker det var så synd att inte Ekelund fick åka, hon har framtiden för sig. De skickade ju andra som man på förhand visste hade i princip omöjligt att nå medaljer. Kan ju tycka att Ekelund borde prioriteras framför en som Kallur t.ex.
Svenska friidrottare har ändå haft hårdare kvalificeringskrav än IOK krävt, för att få åka dit, inga friidrottare har fått åka för att "se och lära".
Aftonbladets sportskribent gapar om att nu måste friidrottens förbundkapten avgå/avsättas, för det var det sämsta OSet på 120 år.
Men alltså, är det hennes fel att friidrottarna haft lite stolpe ut? Är det verkligen förbundskaptenens fel att de tävlande inte lyckas få till det på rätt dag?

Irene Ekelund är inte ens snabbast i Sverige i år, varken på 100 eller 200 m, så det är inte så konstigt att hon inte fick åka dit. Hon valde själv att avstå JVM i sommar för att resultaten uteblev, så det är väl helt rätt att hon inte är på OS heller.

Jag tycker faktiskt inte att den brasilianska publiken är speciellt sportslig. Man buar inte åt folk, man står inte och skriker när någon försöker koncentrera sig och man gläds med alla som gör fantastiska prestationer. :meh:
Någon skribent hävdade att det var för att den brasilianska publiken bara brukar titta på fotboll. Som om det skulle rättfärdiga detta :confused:

Svenska friidrottare har ändå haft hårdare kvalificeringskrav än IOK krävt, för att få åka dit, inga friidrottare har fått åka för att "se och lära".
Aftonbladets sportskribent gapar om att nu måste friidrottens förbundkapten avgå/avsättas, för det var det sämsta OSet på 120 år.
Men alltså, är det hennes fel att friidrottarna haft lite stolpe ut? Är det verkligen förbundskaptenens fel att de tävlande inte lyckas få till det på rätt dag?

Irene Ekelund är inte ens snabbast i Sverige i år, varken på 100 eller 200 m, så det är inte så konstigt att hon inte fick åka dit. Hon valde själv att avstå JVM i sommar för att resultaten uteblev, så det är väl helt rätt att hon inte är på OS heller.

Tycker inte att det är förbundskaptenens fel men däremot kanske dom behöver fundera på hur det kom sig att det blev som det blev. De kanske behöver mer mental träning eller lägga om träningen annorlunda.

Svensk brotterska (Jenny Fransson) som går bra nu också, 9-0 i första matchen och 9-1 i kvartsfinal! Minst bronsmatch för henne då.

Precis! Det är SOKs gränser jag har problem med. Det skickas ju t.ex. ryttare helt utan chans på topplaceringar, varför inte friidrottare?

Precis! Det är SOKs gränser jag har problem med. Det skickas ju t.ex. ryttare helt utan chans på topplaceringar, varför inte friidrottare?
För att förbundskaptenen ska slippa få ännu mer skit över att det skickas dit statister???
Nej, jag vet inte. Myntet har väl två sidor, som vanligt, antar jag...

Vad gäller ryttare är det ju många gånger så att lagen har bra chans till topplacering och för att då skicka fullt lag är kanske de sämsta inte med i finalerna individuellt eftersom alla lagdeltagare per automatik också startar individuellt.

Det är ju inte topplaceringar i form av medaljer som det kvalificeras på utan ligger nog typ runt de 15-20 bästa ca så är det "godkänt".

Vad gäller ryttare är det ju många gånger så att lagen har bra chans till topplacering och för att då skicka fullt lag är kanske de sämsta inte med i finalerna individuellt eftersom alla lagdeltagare per automatik också startar individuellt.

Det är ju inte topplaceringar i form av medaljer som det kvalificeras på utan ligger nog typ runt de 15-20 bästa ca så är det "godkänt".

Ja, givetvis. Jag är bara sur för att så få friidrottare fick åka :p

Vad finns det för mer roligt kvar att se? Hoppfinalen, triathlon, friidrott (ser mest fram emot herrarnas 200 m och damernas höjdhopp). Mer? Ja, just det fotbollen måste jag väl titta lite på. Hoppas kommentatorerna förklarar lite mer vad som gäller, med tanke på att det är OS-final lär det ju vara fler tittare än jag jag inte kan nåt. Andra sporter jag kollat på där jag inte vet vad som gäller har kommentatorerna lyckats förklara rätt bra, men fotbollens kommentatorer var värdelösa på det.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar