OS-tråden

Nån som vet hur lång en fotbollsmatch är? Tänkte att jag skulle vilja se slutet och har hoppat fram lite, tittat, hoppat fram lite, tittat osv. Nu har det hållit på i 68 minuter och det har inte hänt nånting alls än.

Slökollar på män som hoppar ner i en bassäng nu :p inget ljud på, så jag fattar inte mycket alls. Däremot kan jag konstatera att när resultatskylten dyker upp, då ser männen nakna ut, för badbyxorna är så minimala att skylten döljer dem. Fattar inte att de där små badbyxorna sitter kvar när männen hoppar ner i vattnet... Kan även konstatera att en man hade jävligt snygga ben :p

Nån som vet hur lång en fotbollsmatch är? Tänkte att jag skulle vilja se slutet och har hoppat fram lite, tittat, hoppat fram lite, tittat osv. Nu har det hållit på i 68 minuter och det har inte hänt nånting alls än.

2×45 min och ikväll gick den till förlängning med 2×15

Slökollar på män som hoppar ner i en bassäng nu :p inget ljud på, så jag fattar inte mycket alls. Däremot kan jag konstatera att när resultatskylten dyker upp, då ser männen nakna ut, för badbyxorna är så minimala att skylten döljer dem. Fattar inte att de där små badbyxorna sitter kvar när männen hoppar ner i vattnet... Kan även konstatera att en man hade jävligt snygga ben :p

Åh, simhopp är så fascinerande. Sådan sjuk kroppskontroll och mod!

Åh, simhopp är så fascinerande. Sådan sjuk kroppskontroll och mod!
Mhm. Precis det som fascinerat mig med gymnastiken också. Jag älskar att se duktiga människor med bra kroppskontroll! Önskar att jag själv var lika smidig, men så är det verkligen inte. Kanske skulle bli ändring på det om jag tränade lite mer... De där människorna är ju inga som bara "råkar" vara så smidiga som de är.

Gud så jobbigt det verkar att hålla koncentrationen på topp så länge.

Det är ju inte effektiv tid dock som i tex handboll eller ishockey där man stannar klockan vid varje spelavbrott. Har det varit några längre avbrott tex skador under ordinarie tid läggs ev några tilläggsminuter till annars rullar ju klocka på. Så total tid blir ungefär lika som i andra sporter. (Där fria byten ingår förvisso )

Det är ju inte effektiv tid dock som i tex handboll eller ishockey där man stannar klockan vid varje spelavbrott. Har det varit några längre avbrott tex skador under ordinarie tid läggs ev några tilläggsminuter till annars rullar ju klocka på. Så total tid blir ungefär lika som i andra sporter. (Där fria byten ingår förvisso )

Har ingen aning om hur lång tid de spelar i andra sporter heller. Kollar aldrig på sånt där med boll eller puck.

Det verkar så jobbigt med fotboll, de springer ju fram och tillbaka hela tiden. Springer man ett marathon är i alla fall varje steg ett steg närmare målet. Och så när det aldrig blir mål, allt är liksom förgäves hela tiden.

Varför klagar folk på att Sverige spelar fegt?

Varför klagar folk på att Sverige spelar fegt?
För att Sverige riktade in sig på att försvara sig (och förhoppningsvis kunna knycka bollen efter att ha brutit ett brasilianskt anfall och göra mål innan Brasiliens försvarare hunnit tillbaka till egen planhalva) istället för att spela mer offensivt. En vettig taktik mot mycket bättre lag, som det var idag tex, men ganska tråkigt att titta på ;)

För att Sverige riktade in sig på att försvara sig (och förhoppningsvis kunna knycka bollen efter att ha brutit ett brasilianskt anfall och göra mål innan Brasiliens försvarare hunnit tillbaka till egen planhalva) istället för att spela mer offensivt. En vettig taktik mot mycket bättre lag, som det var idag tex, men ganska tråkigt att titta på ;)

Tack för pedagogisk förklaring :idea: ja, det var ju dötrist till i slutet. När de sköt en och en var det kul.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar