Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som vet varför de delar ut 2 brons i brottningen?
Ok, var ju tvungen att kolla upp det hela. Var ju ännu krångligare än man kunnat tro i brottningen.
De som förlorat mot någon av de två finalisterna hamnar i återkval där de som förlorat mot samma finalist tävlar mot varandra med början med de två som åkte ut först. Vinnaren där brottas sen mot den som åkte ut i senare omgång för att till slut brottas mot den som förlorade i semin. Den som vinner där vinner brons. Iom det är två finalister finns det två grupper av förlorare som återkvalar och brottas om varsitt brons. Solklart? Nje, men när blev brottning någonsin solklart.
Jo? Jag kollar viaplays friidrottssändning och det är svenska. Dock finns det också sändningar som bara fokuserar på en sak, tror det var nåt spjut nu, och det är på engelska.Tittar på friidrotten. Inte svenska kommentatorer?!
Jag tog den som det stod typ friidrott finaler eller något sådant. Kanske inte var rätt dåJo? Jag kollar viaplays friidrottssändning och det är svenska. Dock finns det också sändningar som bara fokuserar på en sak, tror det var nåt spjut nu, och det är på engelska.
Kan någon förklara tiokamp? Jag har trott att den som vinner en gren får en viss poäng, 2:an en poäng osv. Men så är det inte? Man tävlar mot sig själv på nåt sätt? Jag kollar BBC och fattar inte riktigt reglerna. De är ju dock rätt imponerande de där männen.
Skumt. Jag gick in igen nu och det är fortfarande svenska. Såg du Lovisa var väl svenskan som skulle springa?Jag tog den som det stod typ friidrott finaler eller något sådant. Kanske inte var rätt då
Japp såg henne. Nu är det 400m häck för damernaSkumt. Jag gick in igen nu och det är fortfarande svenska. Såg du Lovisa var väl svenskan som skulle springa?
Men hur gick det då?Japp såg henne. Nu är det 400m häck för damerna
Hon blev 4a i sitt lopp men de i tredje semifinalen sprang snabbare så hon gick inte vidare.Men hur gick det då?
Kan någon förklara tiokamp? Jag har trott att den som vinner en gren får en viss poäng, 2:an en poäng osv. Men så är det inte? Man tävlar mot sig själv på nåt sätt? Jag kollar BBC och fattar inte riktigt reglerna. De är ju dock rätt imponerande de där männen.
De borde skälla ut publiken via högtalarsystemet istället...Jag kollar på friidrott från inatt. Då berättade dom att olympiska kommitténs ordförande hade gått fram till han som brasilianska publiken buat åt under medaljcermonin och bett om ursäkt.
ja faktiskt!De borde skälla ut publiken via högtalarsystemet istället...
TAck!Det finns tabeller för hur många poäng ett visst resultat ger så ju snabbare, längre eller högre desto mer poäng. Så där handlar det inte bara om att vinna flest grenar utan göra så bra resultat som möjligt i varje gren. Så på ett sätt tävlar man mot sig själv ja. Man kan liksom inte sluta hoppa höjd bara för att man är ensam kvar utan då hoppar man tills man rivit ut sig kanske fem höjder senare än sin senaste konkurrent och samlar då mer poäng. Sen är man ju olika bra i olika grenar så även om någon är typ femma i en gren så kan det vara ett toppresultat och inledning på vinstserier därför att den i andra grenar sen är jätteöverlägsen. Det gäller att det är bra kommentatorer här som snabbt kan kika i tabellerna och har de tävlandes tidigare resultat.
Det "tråkiga" är i de avslutande löpgrenarna, 1500m för herrar och 800m för damer så är det ju inte alltid, ganska sällan, den som går först i mål som är vinnare av alltihopa. Det brukar dock kommentatorerna ha kollat upp och säga vilka tider vissa behöver springa på för att få vissa placeringar. Det har diskuterats om de ska starta som i jaktstart utefter hur de ligger och släppas iväg en och en så att det blir den som går först i mål som är vinnaren, för att göra det mer förståligt. Men man får ju poäng på typ hundradelar så blir ju svårt att släppa folk så exakt.