Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket prat och lite verkstad…Så FEIs chefsveterinär säger att blå tungor är oacceptabelt och sen blir det bara en muntligt varning
Jag tycker väl inte det är att ta det på allvar faktiskt
Det ör väl gissningsvis inte chefsveterinären som beslutar om påföljd, tyvärr i det här fallet. Men jag tänker att man får se det som steg i positiv riktning.Så FEIs chefsveterinär säger att blå tungor är oacceptabelt och sen blir det bara en muntligt varning
Jag tycker väl inte det är att ta det på allvar faktiskt
Det var ett bra litet steg detDet ör väl gissningsvis inte chefsveterinären som beslutar om påföljd, tyvärr i det här fallet. Men jag tänker att man får se det som steg i positiv riktning.
För mig känns det mer som en undanmanöver för att villa bortDet ör väl gissningsvis inte chefsveterinären som beslutar om påföljd, tyvärr i det här fallet. Men jag tänker att man får se det som steg i positiv riktning.
Kanske det, men FEI är verkligen en långsam organisation så det går nog inte att förvänta sig att det ska hända stora saker idirekt.Det var ett bra litet steg det
Det tror inte jag. Uppenbarligen har tidigare foton oroat dem eftersom de valt att ta egna bilder under OS.För mig känns det mer som en undanmanöver för att villa bort
Isabell hade Satchmo då och han hade stökat och visat ostadiga resultat hela säsongen, så andra hade bättre mer konsekvent höga poäng.Fick en fråga från en icke-intresserad dressyr kompis. Varför var Isabelle inte med i Atens? Hade hon ingen tillräckligt bra häst?
Fast det kan helt klart ingå i försöken att se bra ut utan att göra något.Det tror inte jag. Uppenbarligen har tidigare foton oroat dem eftersom de valt att ta egna bilder under OS.
Fast vad skade göra? Om de ska kunna stänga av måste det finnas en regel att luta sig mot. Än finns det inget sån regel och då KAN de inte göra mer än att ge en varning och säga åt ryttarna. Men med tanke på att det uppenbarligen finns en vilja hos FEI att faktiskt komma åt problemet så är det väl inte omöjligt att det blir en regeländring.Mycket prat och lite verkstad…
Fast vad skade göra? Om de ska kunna stänga av måste det finnas en regel att luta sig mot. Än finns det inget sån regel och då KAN de inte göra mer än att ge en varning och säga åt ryttarna. Men med tanke på att det uppenbarligen finns en vilja hos FEI att faktiskt komma åt problemet så är det väl inte omöjligt att det blir en regeländring.
Gult kort baserat på vilken regel? För att kunna ge bestraffning måste det uttryckligen finnas en regel som de bryter mot. Jag tror det kommer att komma en skrivning om detta framöver, än finns det inte.Men de hade ju faktiskt kunnat ge en varning. Men det verkar de inte ha gjort... annat än en muntlig... De hade kunnat ge ett gult kort.
Jag hoppas de tar tag i det men med tanke på hur de dragit problemen med distansen i UAE i långbänk så....Fast vad skade göra? Om de ska kunna stänga av måste det finnas en regel att luta sig mot. Än finns det inget sån regel och då KAN de inte göra mer än att ge en varning och säga åt ryttarna. Men med tanke på att det uppenbarligen finns en vilja hos FEI att faktiskt komma åt problemet så är det väl inte omöjligt att det blir en regeländring.
Det finns väl ändå någon regel om att det är förbjudet att misshandla hästen vilket det här går in under.Gult kort baserat på vilken regel? För att kunna ge bestraffning måste det uttryckligen finnas en regel som de bryter mot. Jag tror det kommer att komma en skrivning om detta framöver, än finns det inte.
Jag kan inte skrivningarna på mina fem fingrar. Tror att kruxet med de blå tungorna är att det är för svårt att se för domarna och när de inte blir utblåsta av domarordförande så litar det på besiktningen efteråt. Men då har tungorna fått tillbaka sin färg. Så problemet är troligen att det inte finns en regel i dagsläget som gör att de kan ge varning/avstängning i efterhand.Det finns väl ändå någon regel om att det är förbjudet att misshandla hästen vilket det här går in under.
Då förstår jag hur du tänker.Jag kan inte skrivningarna på mina fem fingrar. Tror att kruxet med de blå tungorna är att det är för svårt att se för domarna och när de inte blir utblåsta av domarordförande så litar det på besiktningen efteråt. Men då har tungorna fått tillbaka sin färg. Så problemet är troligen att det inte finns en regel i dagsläget som gör att de kan ge varning/avstängning i efterhand.
Betänk att jag inte tycker detta är bra, vill bara förklara varför det är som det är. Om FEI skulle stängt av i en OS-final så måste de v e r k l i g e n ha regelverket med sig.
Gult kort baserat på vilken regel? För att kunna ge bestraffning måste det uttryckligen finnas en regel som de bryter mot. Jag tror det kommer att komma en skrivning om detta framöver, än finns det inte.
Fast hur är regeln utformad? Som jag förstått det innebär den att C-domaren måste ringa ut direkt under pågående ritt alt att steward tar ut ekipage på framridningen. Att det däremot sker uteslutning i efterhand pga granskande av bilder är, mig veterligen inte reglerat. ÄN. Som sagt, på OS kommer de aldrig våga gå in och göra prejudicerande avstängningar men jag är rätt säker på att regelverket kommer utökas och skärpas.Det finns , abuse of horse