OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppas verkligen att en av ryttarna som kallats till förhör är Kittel...
Håller med och jag är sååå nyfiken på vilka det är som kallats till samtal. Och på vilka grunder de har kallats till ”rektorn”.

Om man är lite konspiratoriskt lagd så är en av dem IW. I finalen red hon hästen i en mycket ovanligt öppen form. Rädd för att få blå tunga igen?
 
Håller med och jag är sååå nyfiken på vilka det är som kallats till samtal. Och på vilka grunder de har kallats till ”rektorn”.

Om man är lite konspiratoriskt lagd så är en av dem IW. I finalen red hon hästen i en mycket ovanligt öppen form. Rädd för att få blå tunga igen?
Nja, det är nog helt som @Jfrelin skriver att Isabell rider så som hon vet att domarna vill se dom. Nu är det fokus på formen och då rider hon med nosen tydligt framför. Sen tycker jag nog att Wendy och Jägerbomb är de som haft bäst munnar genom OS.
 
Nja, det är nog helt som @Jfrelin skriver att Isabell rider så som hon vet att domarna vill se dom. Nu är det fokus på formen och då rider hon med nosen tydligt framför. Sen tycker jag nog att Wendy och Jägerbomb är de som haft bäst munnar genom OS.

Ja, om det var pga ridning i OS de kallades till "rektorn" tror inte på IW. Då tror jag att Scholtens är självskriven i det gänget...
 
Hmm vem var det nu som glatt kritiserade CD angående hästmisshandel 🤔
PK lever verkligen i sin egen lilla värld. Helt frånkopplad från den värld jag existerar i.

Och så detta jäkla löjliga mantra "jag står för hur jag rider" vilka konsekvenserna än är för hästen och vilka reaktioner det än möter? Som om en misstänkt skulle säga "jamen jag står faktiskt för att jag säljer knark, nu kan ni släppa ut mig så jag får fortsätta".

Det är liksom inte du som bestämmer den godtagbara standarden, Patrik?
 
Och så detta jäkla löjliga mantra "jag står för hur jag rider" vilka konsekvenserna än är för hästen och vilka reaktioner det än möter? Som om en misstänkt skulle säga "jamen jag står faktiskt för att jag säljer knark, nu kan ni släppa ut mig så jag får fortsätta".

Det är liksom inte du som bestämmer den godtagbara standarden, Patrik?
Vilken bra jämförelse!
 
Kanske lite random fråga, men vilken låt är det den danska ryttaren Nanna Skodborg i sin kür har när hon går in i piruetterna? Känner igen melodin som tusan men kan inte komma på vad det är för låt! :D
 
Heja Expressen (och det sitter långt inne att säga det!)!

En tycker att han borde ha lärt sig från tidigare bilder och insett att han skulle ha ögonen på sig vid OS. Antingen är han riktigt korkad eller så tror han att han är "untouchable".
Fast han är ju untouchable. Hur länge har det inte tjatats om blå tunga på hans hästar nu? Ändå händer det ingenting och han tas ut på mästerskap efter mästerskap. 😩
 
Ja men det var väl dåligt ljus eller redigerat igen 🙃
Fy fan vilken jävla "sport" dressyr har blivit.
Skulle inte förvåna mig om någon snart kommer på något sätt att färga tungorna på hästarna så att de ser rosa ut även om de är blålila i verkligheten. Det ryktas om att det förekommer botox i svansroten i några fall för att svansarna inte ska kunna piska så missnöjt, så jag skulle inte bli förvånad om man "bygger bort" blåtungor också med oetiska metoder.
 
Rekrytering av förbundskapten från utlandet visst men ser det inte likadant ut överallt?
Det var ju fem ryttare inkallade PK är ju inte ensam var det tex inte Isabell Werth som bestämt hävdade att fotona på bla hennes häst som togs i våras var redigerade?
Isabell bad att få ut rådatan. Sen blev det tyst. Denna gången är det FEIs egna fotografers bilder som granskats.
 
Fick en fråga från en icke-intresserad dressyr kompis. Varför var Isabelle inte med i Atens? Hade hon ingen tillräckligt bra häst?
 

De rapporterade att FEI haft egna fotografer för att kontrollera tungor och att det sågs allvarligt på det och att et antal varningar i form av att bli kallade till samtal hade delats ut. De sa att det är oacceptabelt, att det hela tiden letas nya sätt att säkra hästvälfärden osv. Sen försökte Carolina Klüft få Linda Heed att berätta lite mer om varför det blir så, vad ryttarna vinner på att rida med "blå tunga". Där tyckte jag väl inte Linda gjorde ett jättebra jobb med att förklara. Pratade mest som att kandaret i sig var problemet och inte ryttarna. Men hon sa ändå att t.ex. Isabell Werth hade gjort en förändring och visade mjukare kontakt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 851
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 859
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp