OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Definitivt har CD gjort vad hon gjort men som sagt för mig är det nåt som inte stämmer. Tycker ändå att du väldigt tydligt visar att allt inte är så himla svart eller vitt. För naturligtvis kan PK rida! Han kan rida hästarna superfint! Det kan även CD. Skillnaden är att PK tycker att allt han gör är toppen och han gör aldrig fel. CD sa direkt att hon gjort fel och bad om att bli avstängd.

Kan vi snälla lämna den här diskussionen i tråden och låta den handla om OS-dressyren? Just nu sprids det mängder med stillbilder på ekipage där allt är förskräckligt. Blir faktiskt pissless på allt felletande.

Nej det du påstår stämmer inte, CD sa inte alls direkt att hon gjorde fel utan det dröjde ett x antal år och en film som släpptes.
Sedan ser jag det här ganska ofta i trådar- en användare gör ett påstående- som här du om CD- en annan svarar- som jag- och sedan hör ifrågasättandet och svaret inte till tråden.Men jag släpper det.
 
Och jag är väl medveten om bettdiskussionerna i lätt klass i WE- men, återigen- i denna tråden pratar jag TOPPsport, inte problem i LC.

Men tillhör WE-som du tog upp, ens den här tråden? Det verkar lite som du kan ta upp vad som helst, påstå vad som helst-och det ska stå osagt- som det du tog upp: att det inte finns problem med munnar svår klass WE ( och jo de jag tänkte på tävlar även internationellt på tal om nivå och munnar), vilket inte stämmer, men när som jag svarar ja då hör det inte till tråden.??

Jag ska lämna detta också men faktum är att ridningen i WE verkligen inte alltid är så sockersöt som du gör reklam för.
 
Nej det du påstår stämmer inte, CD sa inte alls direkt att hon gjorde fel utan det dröjde ett x antal år och en film som släpptes.
Sedan ser jag det här ganska ofta i trådar- en användare gör ett påstående- som här du om CD- en annan svarar- som jag- och sedan hör ifrågasättandet och svaret inte till tråden.Men jag släpper det.
Herregud, vi har diskuterat CD i typ 15 sidor i den här tråden. Och jo, så fort filmen kom fram och hon de facto blev anmäld så bad hon att bli avstängd. Tänker du att hon efter det träningspasset skulle hört av dig till sitt förbund och sagt "alltså jag har gjort en snittytan grej-stäng av mig"?

...och vad gäller jämförelse med WE så diskutera toppsport så mycket du vill. Men att börja dra in problem som finns i den grejen i lätt klass I en OS-tråd är helt ovidkommande. Naturligtvis finns problem i den grenen också, finns inget i livet som är puderrosa och perfekt.
 
Jag kollar ikapp lite nu men ska erkänna att jag inte är så förtjust i Maxima Bella, tycker musiken är tråkig och hästen är väl fin men är inte så förtjust i formen med nacken så långt ner, mun som trasslar och huvud som sänker sig ofta. Blir säkert bättre med mer styrka men så är det de där viftande frambenen också 🙈 blir kul att se om den ser annorlunda ut när det blir äldre, stor respekt ändå att den bara är 8 år.
 
Däremot är Basquins häst mycket mer den typ av häst jag gillar! Musiken stökig här istället och flera fel men hoppas se dem på fler mästerskap 🤩
 
Håller med Mats att Dante såg bättre ut idag igen, och det var ju kul men avsluta på topp var det kanske inte. Tycker Therese såg allt annat än nöjd ut efteråt med.
 
Jaegerbomb imponerar ju också, och ser himla glad ut på väg från banan. Satt och jobbade lite samtidigt så såg inte allt så fick ingen uppfattning om munnen riktigt.
 
Kollar också ikapp och gud vad jag inte tycker om när de ska ha sång med i musiken, men det är förstås en smaksak. Tyckte det funkade för Jessica och Dalera där det blev effektfullt och kändes classy, men annars tycker jag nästan bara det stör och känns klumpigt när de ska ha generisk cover-sång i stil med Let's Dance stup i kvarten 😅 Van Liere's kür kändes för mig oharmonisk att se just för att musiken var ful, spretig och hade för mycket sång. Laudrup-Dufours "franska" kür föll också väldigt platt iom att den kom efter von Bredow-Werndl. Men som sagt, smaken är som baken. Det konstnärliga och musikaliska uttrycket är ju själva charmen med kür och det är kul att se att de gör olika.
 
Kollar också ikapp och gud vad jag inte tycker om när de ska ha sång med i musiken, men det är förstås en smaksak. Tyckte det funkade för Jessica och Dalera där det blev effektfullt och kändes classy, men annars tycker jag nästan bara det stör och känns klumpigt när de ska ha generisk cover-sång i stil med Let's Dance stup i kvarten 😅 Van Liere's kür kändes för mig oharmonisk att se just för att musiken var ful, spretig och hade för mycket sång. Laudrup-Dufours "franska" kür föll också väldigt platt iom att den kom efter von Bredow-Werndl. Men som sagt, smaken är som baken. Det konstnärliga och musikaliska uttrycket är ju själva charmen med kür och det är kul att se att de gör olika.
Jag tycker sång fungerar när det typ förhöjer stämningen och musiken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 859
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp