OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, var det inte danskt guld?

Eller är det lagtävlingen jag tänker på?

Nu blir jag osäker, men jag tror mig minnas att jag såg Glamourdale först och tyckte han var helt fantastiskt. Sen kom det danskt in som vann.

Gäller VM i Herning.
Rättar mig själv.
Det var lagfinalen jag menade.
Det individuella vann han med rätta.

Undrar vad som hänt under de här två åren? Han såg inte alls lika magiskt ut som i Herning.
 
Sedan detta med kürprogram, det är ju kul när någon som Fry/Glamourdale kommer in och levererar och vinner som i Herning med en helt ny och spännande kür men det blir aldrig samma grej när musiken återkommer i tre fyra mästerskap på raken. Två funkar men sedan börjar jag tröttna, i alla fall om det är någon som gjort en första wow-upplevelse. Är det någon som jobbar sig upp och blir bättre tekniskt så har jag kanske lite mer tålamod.

Eller kan man göra som Ulla Håkansson och välja ut en kürmusik och sedan behålla samma i typ trettio år.
 
Nej, var det inte danskt guld?

Eller är det lagtävlingen jag tänker på?

Nu blir jag osäker, men jag tror mig minnas att jag såg Glamourdale först och tyckte han var helt fantastiskt. Sen kom det danskt in som vann.

Gäller VM i Herning.
Han vann både specialen och küren, men danskarna vann mycket riktigt i lag!
 
En fråga
Jag ser att väldigt många ryttare har vaddering mellan nosgrimma och häst. Varför har man det? Och hur passar det med debatten om hårt spända nosgrimmor?
 
Jag har verkligen uppskattat Abi Lyles stories (och feeden) på insta. Hon känns så ”grounded” och vanlig. Kommer från Irland, köpte sin första egna häst som 18-åring och har jobbat sig upp.

Hon sa i senaste storien som jag såg att hon hoppas att dressyrpubliken blir mer som hoppubliken, och lever med mer, och låter. Känns modernt!
 
Nu tittar jag i efterhand, men undrar om jag missar när de sa att Beckys Jagerbomb är en son till Dante Weltino?
 
Vilket ekipage hade bästa harmonin med musiken tycker ni? Jag såg inte alla så det är vilka jag ska in och titta på nu i efterhand :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 859
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp