Sv: Oplanerad graviditet
hmm tja, först bölade jag som fanken då de ringde från barnmorskemottagningen och sa att mitt resultat var positivt (när jag lämnade in urin så hade de ingen ledig bm..)
Maken klappade lite tröstande och sa att men det är ju enkelt ordnat. Den tar vi bort, för jag vill inte ha fler barn. Sedan sa han en mening som jag ser som värre än om han kommit och sagt att han varit otrogen: Du har säkert gjort det med flit!
Nu är jag emot abort för egen del. Hur andra gör är deras ensak. men själv kan jag inte göra det sålänge det inte är fara för liv. el. dyl.
Väl på UL för att tidsbestämma grav. så var det klart! Att se det där lilla hjärtat slå på skärmen och dessutom vara i fjärde månaden... (jag hade blödningar motsvarande ungefär som mens. Inga andra direkta tecken för grav. -jo trötthet, men trodde det berodde på annat).
Så vi tog kuratorskontakt och såväl jag som maken grät där. han för att han inte vill ha fler och jag för att jag bestämt behålla barnet och därmed få se min gubbes våndor.
Efter några veckor när maken fått smälta det hela så tyckte han att läget var ganska ok. Då bröt jag ihop och mådde halvdant hela sommaren. Inget blir som man tänkt sig.
Vi hade redan 3 ungar och den minste skulle bara vara 14 månader då bebben skulle födas.
Men allt det där lugnade ner sig. Bebben var kanske inte efterlängtad, men ack så välkommen då hon föddes!
Idag kan han inte förstå hur han ens kunde tänka tanken på att ta bort detta lilla liv. Hon är idag 13 månader.
Min mamma och pappa gratulerade. Svärföräldrarna likaså, men svärmor tyckte jag var tuff som bestämde mig för att behålla barnet och vi hade full stöttning.
Till saken hör att jag skulle varit steriliserad, men läkarna glömde göra det (i samband med snittet då 3e barnet föddes). Så detta blev verkligen en dubbel överraskning.
Vi firar i år 10 årig bröllopsdag samt har totalt varit tillsammans i 15 år till sommaren.
Vår största förändring med ett fjärde barn!? - bilbyte samt att det blev en tjej! (3 gossar sen tidigare). Jo huset känns trångt, men man vänjer sig
Gira