Onanitävling

Hermafroditer kallas det om en person med kuk också samtidigt har en fitta. Du var den som skrev att en man kan ha en fitta = jag svarade att en man (med kuk) inte kan ha en fitta också, ty det är rätt ovanligt med vuxna tvekönade människor.

Hermafroditer kallas det om en person med kuk också samtidigt har en fitta. Du var den som skrev att en man kan ha en fitta = jag svarade att en man (med kuk) inte kan ha en fitta också, ty det är rätt ovanligt med vuxna tvekönade människor.

Jag skrev att det finns män som har fitta. Det är du som antar att det måste sitta en kuk på människan bara för att jag benämner personen som man och då visar du att du inte alls klarar av att skilja på könsorgan och könsidentitet.

Intersexualism är något annat och det har jag hittills bara nämnt i förbigående.

Jag skrev att det finns män som har fitta. Det är du som antar att det måste sitta en kuk på människan bara för att jag benämner personen som man och då visar du att du inte alls klarar av att skilja på könsorgan och könsidentitet.

Jag tolkade @Gnist som att hon specifierade att hon menade män som har kuk till skillnad från män som har fitta, och inte som att hon inte kunde förstå hur en människa med kuk kan ha könsidentiteten kvinna. Dvs hon skrev specifikt om gruppen "män som har kuk".

Känns som ni pratar förbi varandra, alltså. Men jag kan så klart tolka helt galet. :)

Men det finns en större variation på könsorgan än bara kuk eller fitta. Många opereras dock som barn.

Och det blir lite dumt när du skriver att en man, att han kan ha kvinnlig könsidentitet när du egentligen menar att även kvinnor kan ha kuk.

Men det finns en större variation på könsorgan än bara kuk eller fitta. Många opereras dock som barn.
Men dom variationerna är ju inte korrekta könsorgan, därför opereras dom. (Med ett korrekt könsorgan menar jag då ett som är funktionsdugligt att skapa avkomma med, det är ju det könsorganet är till för.) Sen kan det ju bli "fel" könsorgan som hamnar på en person, men då pratar vi väl utopier ändå.

Men dom variationerna är ju inte korrekta könsorgan, därför opereras dom. (Med ett korrekt könsorgan menar jag då ett som är funktionsdugligt att skapa avkomma med, det är ju det könsorganet är till för.) Sen kan det ju bli "fel" könsorgan som hamnar på en person, men då pratar vi väl utopier ändå.
Nej de anses inte korrekta, helt sant. Detta skapar då lite problem för folk som inte passar in i det binära könssystemet. Det har inte i första hand med reproduktionsförmåga att göra utan med kön(sidentitet), dvs föreställningen att alla mår bäst om de är antingen Kvinnor eller Män (med allt vad det innebär i vårat samhälle).

Förledet kön gör att det alltför ofta sätts likhetstecken mellan könsorgan och könsidentitet. Man pratar tex om det kvinnliga könsorganet trots att könsdelarna (fittan i detta fall) inte alls säger något om personens kön/sidentitet. Det finns män och icke-binära som också har fitta.
Fast då är det väl ordet kön som är problemet och inte könsorgan.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 655
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 094
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 022
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar