Onanitävling

jag ...ähum... smeker mig själv. Känns inte som jag behöver ett nytt ord?

Bokstavligen? "Smeka" associerar jag till hur man klappar en katt. Själv använder jag i alla fall både mer tryck och högre hastighet än så när jag onanerar.

Edit: Sen var det något mer som skavde när jag läste din post, och nu kom jag på vad det är. Jag tycker att det är jättesynd att du känner behovet att skriva "ähum" före aktivitetsbenämningen och för mig är det en tydlig indikation på att tävlingen och liknande initiativ behövs. Det är 2014 och tiden för "ähum" är över.

Senast ändrad:
Varför ska vi ha 2 olika namn för samma sak?
Runka kan det väl heta oavsett om man som man tillfredsställer sig själv, eller om man är kvinna som gör det samma? Det är inte alla män som drar förhuden fram och tillbaks när de runkar heller liksom.

Nä, jag tycker att runka och Fappa funkar bra, beroende på hur internationell man vill vara ;)

Vill INTE veta hur man skulle tävla och bevisa att man vunnit! :nailbiting: :crazy: :D
Jag tänker mig att en sådan tävling skulle bestå i att den som får flest orgasmer under en viss tidsperiod vinner? Vet dock inte hur man skulle bevisa det, men hur kan man veta att en bild på en kopp med fittsaft/sperma innehåller faktiskt det? Kan ju vara fejkat :p

Men om det är istället den som kan hålla ut längst innan man får orgasm som vinner så skulle den tävlingen ta flera månader om inte år :D

Edit: För att återgå till ämnet, jag kallar det att göra det skönt för mig själv. Eller onani.

Vilseledande rubriksättning ju :meh: :D

Men som svar på ursprungsinlägget.
Jag tycker att runka fungerar bra, det är tvåstavigt och det framgår tydligt vad det handlar om. Ord som "scrolla" och "smeka" har ju andra etablerade betydelser/är vaga och blir nästan eufemismer - inte bra!

Vill INTE veta hur man skulle tävla och bevisa att man vunnit! :nailbiting: :crazy: :D
Och när jag läste detta såg jag en krampande fitta framför mig :o kan man tolka det som att min idé om bevisningen är film?

Angående scrolla gillade jag faktiskt ordet lite. När sambon la fram det var jag tvungen att härma rörelsen man gör på en (dator)mus och tyckte att den stämde förhållandevis bra överens. Snippra gillade jag inte, dock är jag inte heller ett fan av ordet snippa så det får väl lov att vara så.

Och när jag läste detta såg jag en krampande fitta framför mig :o kan man tolka det som att min idé om bevisningen är film?

Angående scrolla gillade jag faktiskt ordet lite. När sambon la fram det var jag tvungen att härma rörelsen man gör på en (dator)mus och tyckte att den stämde förhållandevis bra överens. Snippra gillade jag inte, dock är jag inte heller ett fan av ordet snippa så det får väl lov att vara så.

Fast det är ju långt ifrån det enda man gör, jag tex gör aldrig sånt, använder ju alltid vibrator och div... Ska jag kalla det vibba då? XD

Fast det är ju långt ifrån det enda man gör, jag tex gör aldrig sånt, använder ju alltid vibrator och div... Ska jag kalla det vibba då? XD

Alltså, jag själv använder ytterst sällan den så kallade komsi-komsi-rörelsen men ändå kopplar jag samman fitt-onani med just denna. Jag kanske är ensam om det iofs :p

Fitt-onani... Fitton? :D

Varför skulle det vara något fel på onanera? Det är ju könsneutralt och låter helt ok uttalsmässigt.
Det är kopplat till en biblisk historia om en man som inte ville gifta sig med sin svägerska när brodern gått bort. Hellre spilla sin säd på marken än se till att släkten bestod. Han hette Onan, därav ordet. Nja, onanera tycker inte jag är det optimala ordet.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 655
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 094
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 022
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar