Onanitävling

Det är kopplat till en biblisk historia om en man som inte ville gifta sig med sin svägerska när brodern gått bort. Hellre spilla sin säd på marken än se till att släkten bestod. Han hette Onan, därav ordet. Nja, onanera tycker inte jag är det optimala ordet.

Jag vet var ordet kommer ifrån ;)

Ord och deras betydelse förändras och utökas. Ska vi endast få använda orden med deras betydelse när de uppkom tror jag ingen vill bli kallad pedagog :D

Jag tycker att runka fungerar bra. Märker dock en tydligt tendens hos mig själv att säga onanera om kvinnlig onani och runka om manlig. Jobbar på det.

:rofl::rofl:

Scrolla känns helt fel, det gör man ju med datamusen :p
Dessvärre kommer jag inte på något bättre förslag heller :p

Bokstavligen? "Smeka" associerar jag till hur man klappar en katt. Själv använder jag i alla fall både mer tryck och högre hastighet än så när jag onanerar.

Edit: Sen var det något mer som skavde när jag läste din post, och nu kom jag på vad det är. Jag tycker att det är jättesynd att du känner behovet att skriva "ähum" före aktivitetsbenämningen och för mig är det en tydlig indikation på att tävlingen och liknande initiativ behövs. Det är 2014 och tiden för "ähum" är över.
I mina ögon tycker jag att det du skriver är nedlåtande, vad spelar det för roll att tanten säger smeka? Jag tycker det låter betydligt bättre än scrolla, snippra m fl förslag i tråden. För övrigt så är onani väldigt personligt för mig och inget som jag stoltserar med på nätet eller bland vänner, känner ingen kille/man som har det på sin CV heller så att utlysa en tävling tycker jag är bara löjligt. Låt folk få kalla det vad de vill och vara hur privata de vill, med eller utan ähum. :grin:

Jag säger alltid runka oavsett kön och tänker fortsätta med det. En språklig särskiljning kommer bara förstärka idén att kukonani är normen och fittonani är det avvikande och dessutom så är diskussionen cissexistisk och utesluter alla andra kön än man och kvinna.

dessutom så är diskussionen cissexistisk och utesluter alla andra kön än man och kvinna.
Ursäkta ett OT men nu reagerar jag
Man och kvinna är inte ett kön - fitta och kuk är.

Återgår till TS, runka funkar bra för alla tycker jag. Gammalt välbeprövat ord, behövs det något nytt?

Jag säger alltid runka oavsett kön och tänker fortsätta med det. En språklig särskiljning kommer bara förstärka idén att kukonani är normen och fittonani är det avvikande och dessutom så är diskussionen cissexistisk och utesluter alla andra kön än man och kvinna.
Kablam! :up: Skulle ha tryckt på "bästa svar" här om funktionen hade funnits.

Man och kvinna är juridiska kön och två av oändligt många könsidentiteter. Kuk och fitta är könsorgan (problematiskt begrepp dock) och har inget med könsidentiteten att göra.
Kan utveckla varför det är problematiskt begrepp?
Könsorgan är för mig en "medicinsk" term, ett samlingsbegrepp för människans fortplantningsorgon.

Kan utveckla varför det är problematiskt begrepp?
Förledet kön gör att det alltför ofta sätts likhetstecken mellan könsorgan och könsidentitet. Man pratar tex om det kvinnliga könsorganet trots att könsdelarna (fittan i detta fall) inte alls säger något om personens kön/sidentitet. Det finns män och icke-binära som också har fitta.

Sorry, men sånt där är rätt löjligt. Det finns 2 olika könsorgan: kuk och fitta, det kan nog de allra flesta vuxna människor skilja från en identitet.

Sen finns det flera olika sexualiteter/könsidentiteter som har föga med själva könsorganet att göra och det är 2 helt skilda saker, men en man (med kuk) kan inte ha en fitta, däremot kan han ju ha en kvinnlig könsidentitet.

Det är bara vissa "falanger" som gärna krånglar till det genom att hävda att könsorgan oftast förväxlas med könsidentitet och på så vis fördummar andra.

Sorry, men sånt där är rätt löjligt. Det finns 2 olika könsorgan: kuk och fitta, det kan nog de allra flesta vuxna människor skilja från en identitet.

Sen finns det flera olika sexualiteter/könsidentiteter som har föga med själva könsorganet att göra och det är 2 helt skilda saker, men en man (med kuk) kan inte ha en fitta, däremot kan han ju ha en kvinnlig könsidentitet.

Det är bara vissa "falanger" som gärna krånglar till det genom att hävda att könsorgan oftast förväxlas med könsidentitet och på så vis fördummar andra.
Det finns falanger av cisheteros som med en osund envishet hävdar att det bara finns två kön och att kuken gör mannen och fittan kvinnan. Jag vill påstå att de allra flesta vuxna inte alls kan skilja på könsorgan och könsidentitet. Du gör själv det misstaget i din text.

föreställningen om två könsorgan osynliggör även intersexualism.

@queering

Konsekvensen av ditt resonemang blir väl att kön aldrig säger någonting om någonting? Ett ord utan mening helt enkelt. Okej det finns män med fittor. Vad gör dem till män? En manlig könsidentitet? Vad gör den identiteten till manlig? Att den hålls av personer med kukar? Men det finns ju ingen koppling mellan fitta/kuk och man/kvinna?

Det finns falanger av cisheteros som med en osund envishet hävdar att det bara finns två kön och att kuken gör mannen och fittan kvinnan. Jag vill påstå att de allra flesta vuxna inte alls kan skilja på könsorgan och könsidentitet. Du gör själv det misstaget i din text.

Nej, det gör jag inte. Jag har full koll på vad som är vad när det kommer till könsorgan och könsidentitet, men det verkar inte du ha..

Kuk - könsorgan
Fitta - könsorgan

Vilka fler könsorgan finns det menar du?

Jag undrar mest när man egentligen talar om onani, kuk- eller fittbaserad. Tror aldrig att jag har gjort det. Förstår att man gör det om man har barn, men annars?

"men en man (med kuk) kan inte ha en fitta, däremot kan han ju ha en kvinnlig könsidentitet."

Kan du se ditt eget misstag här Gnist? Du pratar om en person med kvinnlig könsidentitet som man och med fel pronomen enbart på grund av personens könsorgan.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 655
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 094
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 022
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar