Om man måste sälja, men ingen vill köpa?

Sv: Om man måste sälja, men ingen vill köpa?

Känns lite som en förutfattad mening.
Bara för att en person inte kan uttrycka sig i skrift behöver ju inte betyda att den inte sköter sina hästar bra.

Kan vara så att personen inte vet vad den ska skriva ut i annonsen som gör att andra blir intresserade.
 
Sv: Om man måste sälja, men ingen vill köpa?

Det finns ju massor med bra annonser att kolla på och ta efter. Inte bokstavligt men du förstår :laugh:
 
Sv: Om man måste sälja, men ingen vill köpa?

Har själv hamnat i en ekonomisk knipa där vi insett att vi inte har råd att ha kvar våra tre hästar.
Hästarna har alltid fått vad de behöver och det har börjat att dränera vår ekonomi.

Funderar på att sätta ut min unghäst på annons (Hon är tre) men jag vet inte riktigt vad folk vill veta? Vill egentligen inte men.

Har insett att jag inte har tillräckligt med kunskaper att komma vidare med min häst och jag har inte råd att ta hjälp av någon som kan.
Hur går man vidare?
 
Sv: Om man måste sälja, men ingen vill köpa?

Känns lite som en förutfattad mening.
Bara för att en person inte kan uttrycka sig i skrift behöver ju inte betyda att den inte sköter sina hästar bra.

Kan vara så att personen inte vet vad den ska skriva ut i annonsen som gör att andra blir intresserade.

Nej, det är helt sant när man funderar. Men när man sitter och bläddrar i annonser och det dyker upp "dåliga" sådana så bläddrar jag oftast förbi...

Saker som alltid SKA vara med enligt mig är KÖN, ÅLDER, STAM, MANKHÖJD, UTBILDNINGSNIVÅ och eventuella TÄVLINGSMERITER (om den har några), det är för mig själva basuppgifterna. Sedan vill jag gärna veta saker såsom om den går bra att transportera, sko/verka, klippa osv. Vad gäller bilder så vill jag gärna se en bild på uppställd häst från sidan, och någon bild i arbete, eventuellt även en huvudbild.

Man gör sig själv en tjänst genom att ha en bra och välskriven annons, ordentliga bilder/film. Det gör skillnad! :)
 
Sv: Om man måste sälja, men ingen vill köpa?

Är det min annons du pratar om eller allmänt?
 
Sv: Om man måste sälja, men ingen vill köpa?

Saker som alltid SKA vara med enligt mig är KÖN, ÅLDER, STAM, MANKHÖJD, UTBILDNINGSNIVÅ och eventuella TÄVLINGSMERITER (om den har några), det är för mig själva basuppgifterna.

Ras tycker jag är ganska bra att skriva ut också. ;) Och är det en korsning - skriv ut båda raserna.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 878
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 098
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 748
Hästmänniskan Jag har en häst jag haft i 9 år. Hon blir 17 år i år. Hon var perfekt för mig de första åren då jag föredrog att rida i skogen och rida...
Svar
11
· Visningar
2 647
Senast: Vitavi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp