Olika banors karaktär

Förresten när jag kommer att tänka på bohuslän.. @Undret hur var tävlingen upplagd? Alltså tidsprogrammet ungefär när du red? Är man hemma till 20.00? Börjar jobba kl 21 och måste veta om jag behöver ta ledigt eller ej.

Såg inte det här fören nu, och minns inte direkt hur tidsschemat var... men när är man någonsin hemma till 20.00 från en endags fälttävlan :confused: :angel:

Såg inte det här fören nu, och minns inte direkt hur tidsschemat var... men när är man någonsin hemma till 20.00 från en endags fälttävlan :confused: :angel:

När man är i Norra Bohuslän?? Men hur segdraget kan det bli? Det är ju knappt inga starter? Hur är banan där? Du råkade möjligtvis inte filma när du var där :angel:

Ja men det vill jag ju gärna göra.. åka 2.5 timme och träna för någon Hanne som jag inte ens vet vem det är. Då kunde jag ju lika gärna bott kvar i Borås om det ska ta så jävla lång tid att åka till en träning :devil:

Lång tid? Det tar ju bara 10 min att skritta till närmsta träningen.....om man har en häst att rida på. :p

Jag skulle startat i Norra Bohuslän, men nu blir det Baståsen istället....

Vart är Baståsen, och hur är banorna där?? Är 90-banan lämplig att debutera med min halvtokiga hopphäst på?

Jag skulle startat i Norra Bohuslän, men nu blir det Baståsen istället....

Vart är Baståsen, och hur är banorna där?? Är 90-banan lämplig att debutera med min halvtokiga hopphäst på?

Va? Från Norra Bohuslän till Baståsen?? NU snackar vi fälttävlansmil på riktigt :laugh::laugh:

Det ligger i stockholmstrakten! Men du kanske bor i fälttävlans- Norrland så då är det ju inte så långt ändå :D

Stockholmsfolket här dvs @Murray och @LenaH @PrinceFair har nog säkert varit där och tävlat och har koll på banan!

Baståsen är ganska snäll så debutera borde inte vara några problem. Hoppningen brukar vara sned och vind så inte så bra tyvärr. Vissa hästar kan vara lite ovana över att behöva göra dressyren i ridhus och bli lite spökiga.

Va? Från Norra Bohuslän till Baståsen?? NU snackar vi fälttävlansmil på riktigt :laugh::laugh:

Det ligger i stockholmstrakten! Men du kanske bor i fälttävlans- Norrland så då är det ju inte så långt ändå :D

Stockholmsfolket här dvs @Murray och @LenaH @PrinceFair har nog säkert varit där och tävlat och har koll på banan!

Ojdå, liiite långt borta var det, ja! :p Men vad gör man inte om man behöver ett kval.... :angel:

Bor i Norge, så Bohuslän var ju typ granngårds! ;)

Hittade fö en film från 08 när jag red en unghäst där, man får inte se så mycket i terrängen för jag hoppade tydligen fel hinder, haha

Baståsen är ganska snäll så debutera borde inte vara några problem. Hoppningen brukar vara sned och vind så inte så bra tyvärr. Vissa hästar kan vara lite ovana över att behöva göra dressyren i ridhus och bli lite spökiga.

Låter bra, ridhus är nog inget problem, sned hoppning får vi bara forsöka ta oss genom...
Är 100-banan snäll med? Några smalhinder, eller stora diken att vara beredd på?

Ja, det tycker jag. De har en trakhener som de något år fyllde med massa sågspån, vilket gav lite problem men den är egentligen inte så stor. Inga speciellt smala som jag kommer på. Finns en grav typ där man vänder på banan men den ska inte vara några problem.

Hoppas vi får tillbax pengarna snart så det inte tar 3 månader.. för Satan i gatan vad dyrt allt blivit. Har en känsla av att klasserna under fälttävlansveckan kommer bli svindyra så vore bra om man fått tillbax pengarna innan dess :eek::eek:

Låter bra, ridhus är nog inget problem, sned hoppning får vi bara forsöka ta oss genom...
Är 100-banan snäll med? Några smalhinder, eller stora diken att vara beredd på?
Förutom det Murray nämner, fanns det en spets med i 100-klassen senast jag red där (typ, 2 år sen?), men inga direkta smalhinder vad jag kan minnas.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
4 306
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: giovanna
·
Träning Jag har av olika anledningar insett att det inte kommer fungera för mig att ta hand om min häst det närmsta året. Känns riktigt tungt då...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38