Olika banors karaktär

Vet ju några ryttare som har som strategi att bara rida på de banor där tex vattnet kommer sent osv.. just så att dom iallafall får hoppa en hel del av hindren innan dom inte kommer längre :D

Vet ju några ryttare som har som strategi att bara rida på de banor där tex vattnet kommer sent osv.. just så att dom iallafall får hoppa en hel del av hindren innan dom inte kommer längre :D
Nu gillar jag min häst ännu lite mer. Och min förra, som bara hade hus-skräck! Fick han bara stanna och titta på huset en gång så hoppade han sen och allt annat än hus gick bra. :D (Och till slut så kunde han till och med hoppa husen på första försöket.)

/Lady_S

Haha! Men hjälp!
Sist kom ju sista stoppet på en helt vanlig oxer, och hon bromsade låååångt innan. Jag vet inte om hon tycker att det blir för stort? Tänkte iaf gå ner och rida en H90 igen, men vet inte vart. Vill inte rida H90 i Udden, det blir för lätt för henne. Vinslöv hade ju varit bra, om det inte vore för att det var MG-träningar den helgen.

I Udden hoppade hon ju ner över stocken till vattenhindret utan någon som helst tvekan, där väntade jag mig ett stopp.

Är det någon som känner igen denna banan? Måste vara i tjotahejti någonstans. Typ där @PrinceFair håller hus.

Nu är det säkert någon som har svarat redan :) Det är på Akademistallet i Uppsala. Upplands-Västmanlands Fältrittklubb. Har vaktat det tredje hindret en gång för typ 100 år sedan. Det växte stolt fjällskivling precis där.

Har vaktat det tredje hindret en gång för typ 100 år sedan. Det växte stolt fjällskivling precis där.
Jag har suttit vid hinder 1 en massa gånger, vattnet någon gång, tidtagningen en gång, och speakern någon gång om jag minns rätt. Och redan när de låg på förra stället, vilket väl är över tio år sen, började jag tänka att jag ska rida deras bana en gång. Men det är inte riktigt rätt bana att börja på, säger folk, och jag tror de har rätt.

Har kollat på TDB och hittar hela tre tävlingar i VG som går i H90 nästa år. Tranemo (långt bort) samt Ljuslingsbacken, där har jag varit en gång för länge sedan med min hästs mamma, de hade ett knepigt upplägg (var nån special, typ km): lätt klass dressyr, debutant hoppning och gud vet vad/starkast överlever i terrängen. O_o:eek::eek: :nailbiting:Jag vägrade ut mig efter första hemskheten.

Har Skövde någon terrängbana längre? Det har ju byggts mycket affärer precis bredvid dem. Jag gillade deras bana, lite lagom upp och ned och trevliga inbjudande hinder.

Har Bränntomt tävling för häst? Har för mig att det har gått MSV A/B (SM?) för ponny på deras bana. Då borde det finnas hinder stora nog till häst. ;) Tränade där i min ungdom, hindrena var då inte stora men det gällde att rida rätt, mycket upp och ner i "ravinerna", smala stigar gjorda för små ponnyfötter. Var kul att rida, det "hände" något på banan hela tiden. Och utsikten är fantastisk. :heart

Vet ni vart finns det banor där de har Starttävlingar i Skaraborg? Och hur är banorna? Hästen går fram överallt, men det är inte säkert att ryttaren vill följa med över vad som helst.

Skövde är nerlagt och Bränntomt har bara haft 1 tävling för stor häst på senare tid, sen la de ned igen. På Ljuslingsbacken ordnas det startfälttävlan varje år, ibland kan även Mariestad ha både 90 klass och startfälttävlan.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
4 306
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: giovanna
·
Träning Jag har av olika anledningar insett att det inte kommer fungera för mig att ta hand om min häst det närmsta året. Känns riktigt tungt då...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar