Olika banors karaktär

Jag tycker att den är bra och fair. Inte den största i storlek sett, men den har många typhinder (tror att det var det som ställde till det för många senast) så det krävs en häst som bjuder ordentligt.

Typ vilka typhinder då? :)
Min häst är normalt inte als tittig, men han gillar inte stora, öppna gravar.

Den ser fin ut men bevisligen från förra tävlingen är den ganska svår den med.

Fast man får ju titta på vilka som startade oxå, vilket jag roade mig snabbt med och det var ju en hel del newbies som debuterade , var ju bara typ någon enstaka som INTE debuterade * klass. Den som vann tex har ju bara kommit runt just på den banan och varit utesluten i alla andra * , dessutom var det ju hemmabanan. Så det var ju inte ett enda rutinerat * ekipage med kan man säga.

Alltså det måste ju vara ett ganska ovanligt facit att nästan alla debuterar på en och samma tävling. Så man kanske inte bara ska titta på resultatet när man bedömer svårighetsgraden på en bana. Finns ju knappt en enda skånebana som får detta dåliga facit och jag tror det beror på att folk både tävlar och framförallt tränar mer därnere eftersom det är så nära till allt vilket gör att folk överlag får ett bättre flow.

Kollar man vidare så hade väldigt många bara gjort någon enstaka start (1 eller 2 st) i 100 klass i år innan dom gav sig på * , någon endast en start sen 2013

Sånt får man oxå väga in tycker jag.

Den enda stora grav som finns där är en grav med häck och den är 100 klass så jag vet inte om den ingår ens?

Den enda stora grav som finns där är en grav med häck och den är 100 klass så jag vet inte om den ingår ens?

Grav med häck, stock, eller vad som helst annat är inget problem. :p Det är bara gravar utan något över/bak som han inte gillar.... (Fast vi kommer nog oavsett att träna mycket på gravar innan *-ig debuten! :idea: :) )

Typ vilka typhinder då? :)
Min häst är normalt inte als tittig, men han gillar inte stora, öppna gravar.
Några öppna gravar var det inte senast, dock ett upphopp med grav framför, en trakhener med lite knepig anridning och en pallisad med grav (tror att det är den @Novali01 pratar om? Den var i 1*).
Sen var där bl a två spetsar, sunken road, coffin, några smalhinder, bank med studs över en häck. Inga konstigheter egentligen.

Några öppna gravar var det inte senast, dock ett upphopp med grav framför, en trakhener med lite knepig anridning och en pallisad med grav (tror att det är den @Novali01 pratar om? Den var i 1*).
Sen var där bl a två spetsar, sunken road, coffin, några smalhinder, bank med studs över en häck. Inga konstigheter egentligen.

Låter som en rolig bana! :) Forutom coffin, men det är nog svårt att undvika.... :p

Hur är Tranemo?

Det beror på om det regnar.. då är den hemsk. Regnar det inte är den ok. Åt det lättare hållet , dock brukar Coffin ge ett rejält utslag då den kommer väldigt tidigt på banan.. typ hinder nr 4 tror jag. Vattnet är rätt mörkt och sunkigt och många hästar gillar inte att hoppa ner i det pga det. Annars är det typ en pallisad in, ett eller två galoppsprång och skutt ner över pyttestock.

Här har du en headcam från 100 klassen 2011. men dom har typ samma bana jämt så inte mycket som ändrats.. kanske nått hinder här och där bara.

Tranemos 90 klass har ett tråkigt hinder nr 2 (3?), en oxer som nästan alla hästar hoppar skitdåligt på, annars är det en ok bana men väldigt kuperad..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
4 306
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: giovanna
·
Träning Jag har av olika anledningar insett att det inte kommer fungera för mig att ta hand om min häst det närmsta året. Känns riktigt tungt då...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar