Olika banors karaktär

Japp precis så var det i Hermanstorp...jag släpade dit min stackars unge o på första hindret när vi går banan får jag en chock....!!:nailbiting: Sen blev det bara värre...förutom hinder 12 och 13 så hade jag frossbrytningar när jag släppte ut henne i CNCP* som debut....men jag kan säga att vår ponny är en terrängmaskin! Inte nog med att han hoppade allt utan att tveka, de var dessutom inom tiden. Visserligen med 2 sek tillgodo men hon var ju tillsagd att ta långa vägar överallt. Men näe, detta är ingen debut bana längre i ngn klass om man tittar i resultaten. Därmed inte sagt att banan är dålig på nåt sätt!

Smiter in med en fråga, gissar att den här tråden kanske passar bäst.

Hur pass mycket små, lätta hinder finns på Hajjerna? Min gammelponny har visat sig älska att skutta i terrängen och vi befinner oss inte SÅ långt därifrån. Vi är bara intresserade av väldigt enkla grejer då han är orutinerad i sammanhanget terränghinder och är 20+ (men fräsch och i full kondition).

Smiter in med en fråga, gissar att den här tråden kanske passar bäst.

Hur pass mycket små, lätta hinder finns på Hajjerna? Min gammelponny har visat sig älska att skutta i terrängen och vi befinner oss inte SÅ långt därifrån. Vi är bara intresserade av väldigt enkla grejer då han är orutinerad i sammanhanget terränghinder och är 20+ (men fräsch och i full kondition).

Det finns i stort sett bara små och lätta hinder där :up:

Förresten när jag kommer att tänka på bohuslän.. @Undret hur var tävlingen upplagd? Alltså tidsprogrammet ungefär när du red? Är man hemma till 20.00? Börjar jobba kl 21 och måste veta om jag behöver ta ledigt eller ej.

Senast ändrad:
Förresten när jag kommer att tänka på bohuslän.. @Undret hur var tävlingen upplagd? Alltså tidsprogrammet ungefär när du red? Är man hemma till 20.00? Börjar jobba kl 21 och måste veta om jag behöver ta ledigt eller ej.

Men hjälp! Jag pallar knappt jobba dagen EFTER tävling! Samma kväll är jag ett vrak...

Men hjälp! Jag pallar knappt jobba dagen EFTER tävling! Samma kväll är jag ett vrak...

Jag har säkert 20 års mer rutin än dig på att vara ett vrak, så jag fortsätter bara i samma vrak-stil dygnet om, året runt!

Men sen vet jag inte om jag hade haft någon lust att ha dig att operera på mig efter en tävling, så det är väl bra att du är ett orutinerat vrak :p Det värsta som kan hända på mitt jobb är att jag inte ser vad det står på apodospåsen typ... men då gör min kollega det!

Hajjerna är den bästa nybörjabanan som finns, hindren är nästan nedgrävda på vissa ställen! Vattnet är stort och inbjudande även om det kan vara svårt att gå ned i en grop i början.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
4 306
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: giovanna
·
Träning Jag har av olika anledningar insett att det inte kommer fungera för mig att ta hand om min häst det närmsta året. Känns riktigt tungt då...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar