Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser inget citat, någon jag ignorerat kanske. Förlåt :o
Haha! Lätt hänt :D.
Scenariot är väl i princip obefintligt. Vill någon kidnappa ett barn så lär det ske helt oberoende av FB i absoluta merparten av fallen.
Exakt min åsikt.
Märkligt, jag tycker i vanliga fall brukar buke vara experter på att läsa mellan raderna, men tydligen hade jag fel.
Vet du vad, jag är inte "Buke". Jag representerar inte en stor grupp människor som alla skriver på olika sätt. Jag är en enda person bara som ställer en helt rimligt fråga.

Vad exakt menar du att jag skulle ha läst mellan raderna?
Oavsett ska man vara försiktigt med vad för information man delar med sig av, speciellt offentligt.
Ja, men inte för att ens barn kanske blir kidnappat annars pga "såld" information om var barnet går i skolan (superlätt att ta reda på utan att betala en spänn för övrigt). Du sitter och skriver om ett så långsökt scenario som har noll och inget med TS problem att göra.
 
Det nakna barnet som döljs till hälften av vattnet i bassängen? Eller sitter i knät så nästan inget syns? Eller ligger på magen och fotas framifrån så bara överkroppen syns? Eller springer naken i sin blöja?

Eller är det bilden på skötbordet som avslöjar precis allt?

Det är liksom olika vad folk kallar naken, därav hänvisningen till FB. Förutom det kan man inte göra ett dyft om FB anser bilden vara okej,
Jag kallar inte ett barn i blöja för naket, vad har du för konstiga referenser egentligen? Naket är naket.
 
Senast ändrad:
Vet du vad, jag är inte "Buke". Jag representerar inte en stor grupp människor som alla skriver på olika sätt. Jag är en enda person bara som ställer en helt rimligt fråga.

Vad exakt menar du att jag skulle ha läst mellan raderna?
Jag tyckte det var rätt uppenbart att svaret var nej mellan raderna, men jag hade väl fel då.

Ja, men inte för att ens barn kanske blir kidnappat annars pga "såld" information om var barnet går i skolan (superlätt att ta reda på utan att betala en spänn för övrigt). Du sitter och skriver om ett så långsökt scenario som har noll och inget med TS problem att göra.
Jag skrev aldrig att det har något att göra med TS problem heller, svarade mest på vad det värsta som kan hända är med sådant som läggs upp offentligt och jag tycker det befogar att TS reagerar på att det inte är okej att lägga upp vissa saker offentligt. Något problem med det?
 
Haha! Lätt hänt :D.

Exakt min åsikt.

Vet du vad, jag är inte "Buke". Jag representerar inte en stor grupp människor som alla skriver på olika sätt. Jag är en enda person bara som ställer en helt rimligt fråga.

Vad exakt menar du att jag skulle ha läst mellan raderna?

Ja, men inte för att ens barn kanske blir kidnappat annars pga "såld" information om var barnet går i skolan (superlätt att ta reda på utan att betala en spänn för övrigt). Du sitter och skriver om ett så långsökt scenario som har noll och inget med TS problem att göra.
Kidnappning är ett litet problem i Sverige och merparten av de som görs är antingen någon anhörig/nära bekant (t.ex en förälder/nära släkting) eller andra planer när man vill ha just det barnet av helt andra skäl än bilderna.

Det andra "vanliga scenariot" är när kidnapparen tar chansen och tar ett barn utifrån att tillfälle ges.

Att någon spanar in en bekants barn på fejan (få har den typen av bilder offentligt) och sedan beslutar sig för att kidnappa utifrån bilderna och enbart det. Njae det tvivlar jag på att det hänt. Man kan dock inte försäkra sig mot alls ens om man är mer än överbeskyddande.
 
Jag kallar inte ett barn i blöja för naket, vad har du för konstiga referenser egentligen? Naket är naket.
Jag har hört flera, särskilt i äldre generationen kalla barn med blöja naken. Jag har som sagt inte sett bilden och troligen inte du heller så det är helt omöjligt att avgöra, jag nämnde som sagt inte enbart blöja utan flera andra möjligheter och det finns säkert fler. Jag referrer av den anledningen till FB och att de tar bort tvivelaktiga bilder. Om de inte tar bort den så skulle jag förmodligen också anse att bilden är okej. Och TS får bort den utan att bråka med ex:et.
 
Jag har hört flera, särskilt i äldre generationen kalla barn med blöja naken. Jag har som sagt inte sett bilden och troligen inte du heller så det är helt omöjligt att avgöra, jag nämnde som sagt inte enbart blöja utan flera andra möjligheter och det finns säkert fler. Jag referrer av den anledningen till FB och att de tar bort tvivelaktiga bilder. Om de inte tar bort den så skulle jag förmodligen också anse att bilden är okej. Och TS får bort den utan att bråka med ex:et.
Jag har aldrig hört någon kalla en helnäck person annat än naken. Vad är det då för skillnad på en blöja och badbyxor, förutom funktionen? Antingen är man näck, dvs naken, eller så är man det inte. Att sen lägga ut nakenbilder på sitt eget barn är idioti, vill man vara dum nog att lägga upp nakenbilder på sig själv är det en helt annan sak. Fattar inte ens att du tycker det är ngt TS ska accepera "bara" för att han är spremadonator. Helt otroligt!
 
Utan blöja också alltså??

Hon är helt naken ja (nästa gång han är här och hon ska bada får hon ha badbyxor på sig). Hon sitter i en pool med lite lite vatten. Benen isär och könet fullt synligt. Och bilden ligger offentligt. Inte så bara hans vänner kan se.

Ja det är hans barn också men han har ingen vårdnad i nuläget. Dessutom har vi en gång varit överens om med att lägga ut väldigt få bilder på nätet på Mini (han lägger dock ut flera varje umgänge och alla offentligt dom har jag inte brytt mig om).

Facebook tog bort bilden. Facebook tillåter inte nakenbilder så den hade försvunnit ändå (fler än jag som anmälde) men jag tog den "snabbaste" vägen att få bort den vilket även innebär att han fick reda på att det var jag som anmält den. Han hade anklagat mig i vilket fall för att den försvann så kändes som det kvittade.

Har sparat screenshoot på bilden och att den låg offentligt. Tror knappast det kommer hållas emot mig i tingsrätten.
 
Senast ändrad:
Jag har aldrig hört någon kalla en helnäck person annat än naken. Vad är det då för skillnad på en blöja och badbyxor, förutom funktionen? Antingen är man näck, dvs naken, eller så är man det inte. Att sen lägga ut nakenbilder på sitt eget barn är idioti, vill man vara dum nog att lägga upp nakenbilder på sig själv är det en helt annan sak. Fattar inte ens att du tycker det är ngt TS ska accepera "bara" för att han är spremadonator. Helt otroligt!
Läste du ens mitt inlägg? Du tycks mest vara ute efter att missförstå. Jag menade alltså att TS skulle anmäla bilden och om fejan som är restriktiv tog bort det så skulle hon slippa att bråka. Folk har lite olika perspektiv på vad som är okej och då är det bättre att någon neutral avgör.
 
Något problem med det?
Äsch vilken attityd du har. Jag tycker bara att det är så onödigt att elda på om kidnappningsrisk när det har noll och intet att göra med TS situation. Hon behöver knappast oroa sig för att nån säljer information om hennes flicka så varför ens dra igång en sån diskussion.

Och nu lämnar jag det här spåret, vill du grotta vidare i det får du göra det själv.
 
Då har du uppenbarligen inte läst mitt inlägg för det är inget jag skrivit.
Nä, visst inte.
Nu läger föräldrar ut mer eller mindre nakna barnbilder jämt, jag säger inte att det är rätt men det är ditt ex barn också. Så länge det inte är någon anspelning på något sexuellt och FB accepterar det så är det nog bara att acceptera och bita ihop. Folk har olika grans för vad de tycker är okej och du och ditt ex har uppenbarligen inte den samma. Du triggar nog mest honom att vilja ha vårdnaden genom att påpeka den typen av "fel".
Jag har hört flera, särskilt i äldre generationen kalla barn med blöja naken. Jag har som sagt inte sett bilden och troligen inte du heller så det är helt omöjligt att avgöra, jag nämnde som sagt inte enbart blöja utan flera andra möjligheter och det finns säkert fler. Jag referrer av den anledningen till FB och att de tar bort tvivelaktiga bilder. Om de inte tar bort den så skulle jag förmodligen också anse att bilden är okej. Och TS får bort den utan att bråka med ex:et.
 
Läste du ens mitt inlägg? Du tycks mest vara ute efter att missförstå. Jag menade alltså att TS skulle anmäla bilden och om fejan som är restriktiv tog bort det så skulle hon slippa att bråka. Folk har lite olika perspektiv på vad som är okej och då är det bättre att någon neutral avgör.

Det var precis vad jag gjorde. Och bilden är borta men oavsett är det ju mig exet anklagar. Det hade han gjort även om jag inte hade varit inblandad också.

Och Facebook är rätt tydliga. Inga nakna rumpor och inga nakna kön. Men någon måste ju anmäla för att det ska upptäckas. Facebook sitter ju inte och kollar igenom varenda bild själva.
 
Det var precis vad jag gjorde. Och bilden är borta men oavsett är det ju mig exet anklagar. Det hade han gjort även om jag inte hade varit inblandad också.

Och Facebook är rätt tydliga. Inga nakna rumpor och inga nakna kön. Men någon måste ju anmäla för att det ska upptäckas. Facebook sitter ju inte och kollar igenom varenda bild själva.
Jag menade att du skulle finna dig i det om FB inte tog bort bilden då de har rätt hård censur, och hade de låtit den passera hade den inte varit direkt farlig. Glöm inte att jag inte sett bilden.

Givetvis måste man anmäla om man misstycker om ingen gör det så försvinner den inte magiskt av sig själv.
 
Nä, visst inte.
Ja precis, gång på gång hänvisar jag till att jag inte sett bilden och tycker FB (tämligen opartisk och ganska hård i bedömningen) ska fälla avgörandet så TS slipper ta striden. Och om bilden är okej enligt FB så är den förmodligen ok enligt de flesta.
 
Ja precis, gång på gång hänvisar jag till att jag inte sett bilden och tycker FB (tämligen opartisk och ganska hård i bedömningen) ska fälla avgörandet så TS slipper ta striden. Och om bilden är okej enligt FB så är den förmodligen ok enligt de flesta.
Som du redan nu vet så måste bilden anmälas för att de ska få vetskap, att då sitta och tycka att TS får gilla läget om ex läggar upp som i det här fallet olämpliga bilder finns inte ens ord för. Helt. jävla. otroligt!
 
Själv tycker jag det är helt jävla otroligt hur ni snöar in på den här bilden som nu ändå är borttagen. Case closed liksom. Och hade jag kunnat radbryta från luren så hade jag gjort det för det hade varit snyggare. /LenaH, inte alls moderator på förälder men @Snurrfian har semester och jag gillar att lägga näsan i blöt.
 
Åh nu är jag sjuk i huvudet enligt ett antal av exets vänner på hans Facebook. Börjar bli väldigt förutsägbart det här. :turd::wtf::p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp