Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personligen skulle jag vägra låta barnet följa med om bilstolen inte var riktigt monterad, tänk om det händer en allvarlig olycka??
Säg bara lugnt att ni ju faktiskt var överens om att stolen skulle monteras säkert, det kan ju knappast vändas emot dig! Minis säkerhet måste gå i första hand
 
Jag var förfärligt ledsen som liten när pappa veckopendlade och bara kom hem på helgerna. Han har berättat att det var många gånger som han bara ville vända bilen och åka hem igen då jag var otröstlig varje gång han åkte. Hur barn tar det är olika, men jag har svårt att tro att mini kommer bli någon som gråter över att skiljas från spermadonatorn.
Usch vad tufft!

Ts: Som det ser ut nu känns det ju ganska långt borta att den där blir engagerad. Skulle han bli det har ni ju möjlighet att omvärdera beslutet då. Kanske flyttar han eller så gör du det. En flytt är ju inte nödvändigtvis ett livslångt beslut.
 
Jag tyckte mest det var en trist inställning av hen som ska hålla i samarbetssamtalen. Hen tyckte ju att det inte var någon idé att ha samtalen ens med tanke på flytten och sa att vi inte kommer kunna ha ett bra umgänge eller en bra kontakt pga avståndet. Visst, läget är ju inte optimalt. Men att jag flyttar är ju egentligen inte ett av dom största problemen i våran situation.

Jag är helt övertygad om att han inte ens vill ha Mini på halvtid. Utan det är för att det ska låta bra (han är ju "Dad of the year" nu sen han stämde mig) och för att straffa mig. Han har hotat mig med så mycket. Att han ska göra mitt liv till ett helvete. Jag ska inte tro att jag ska lämna honom ostraffat. Han ska ta Mini ifrån mig. Han ska inte ha med oss att göra. Han ska sätta dit mig för allt han kan. osv
 
Funderar på att smsa exet och han som ska vara med imorgon (samma sms) att umgänget får ske här om inte bilbarnstolen är åtgärdad. Vill inte ha tjafset här imorgon för det kommer inte bli bra. Exet kommer ju inte hålla tillbaka när KP inte är med. Så tänker att det är bättre för alla om det är glasklart vad som gäller. Ska bara klura på en formulering som låter bra men som ändå inte lämnar öppet för någon diskussion.
 
Ja jag tycker du ska avvakta till i morgon. Kanske försöker han inte åka iväg med henne och då har det varit i onödan. Ska de åka iväg och stolen inte är fixad får du ta upp det med honom igen, och se till att medföljande person är närvarande. Då kanske de kan hjälpas åt att fixa stolen innan de åker.
 
Jag hade inte hållt på och stökat. Ta det som det kommer.

Har han inte gjort vid stolen, får umgänget bli hos dig. Punkt. Jag tror du måste hålla igen den här viljan att ta ut allt i förskott och härja runt med det. Det ligger dig definitivt till last och honom till fördel.

Ja jag tycker du ska avvakta till i morgon. Kanske försöker han inte åka iväg med henne och då har det varit i onödan. Ska de åka iväg och stolen inte är fixad får du ta upp det med honom igen, och se till att medföljande person är närvarande. Då kanske de kan hjälpas åt att fixa stolen innan de åker.

Tack. Jag tror att det är för jag tror att konflikten ska bli mindre och pga att jag ärligt talat tycker han är jävligt obehaglig när han blir som han blir när jag ifrågasätter honom på något sätt.

Det enda problemet är att jag är ju inte "där" om han bestämmer sig för att åka. Jag lämnar ju huset när dom kommer. Å andra sidan har Mini varit superledsen redan efter 10 min dom sista umgängena så jag har fått gå in igen och vara med en stund tills hon lugnat sig. Sen har dom tagit en kort promenad.

Får se det som ett tillfälle att öva på min kalla, coola attityd mot exet. Vet ju att han letar reaktioner och ju färre han får desto bättre.
 
Umgänget idag blev inställt.

Nu vill visst inte farmor komma och träffa Mini här längre (inte ens med exet). Hon känner sig inte längre välkommen eftersom hon inte "dög" (hennes eget ordval) att följa med istället för kontaktpersonen häromdagen. Känns inte som någon idé att försöka förklara för henne heller varför om hon inte förstår det själv.

Förutom att vara exets mamma så är hon världens konflikträddaste. Hon har aldrig någonsin sagt till exet när han betett sig illa mot mig och hon varit med. Men hon kunde komma till mig sen och säga att hon tyckte han var elak. Men allt sånt är glömt nu så klart. Nu är det jag som är boven. Så hon gör ju knappast att umgänget känns tryggt. Tvärtom.
 
Umgänget idag blev inställt.

Nu vill visst inte farmor komma och träffa Mini här längre (inte ens med exet). Hon känner sig inte längre välkommen eftersom hon inte "dög" (hennes eget ordval) att följa med istället för kontaktpersonen häromdagen. Känns inte som någon idé att försöka förklara för henne heller varför om hon inte förstår det själv.

Förutom att vara exets mamma så är hon världens konflikträddaste. Hon har aldrig någonsin sagt till exet när han betett sig illa mot mig och hon varit med. Men hon kunde komma till mig sen och säga att hon tyckte han var elak. Men allt sånt är glömt nu så klart. Nu är det jag som är boven. Så hon gör ju knappast att umgänget känns tryggt. Tvärtom.
Det är hennes problem. Hon borde ju ha intresse av att träffa sitt barnbarn. Har hon inte det så är det så.
 
Be FB att ta bort den! För han lär ju inte göra det

Man kan anmäla bilder för icke lämplig innehåll. Du kan testa det.

Jag har anmält den som "någon publicerar bilder på mitt minderåriga barn". Då brukar FB vara snabba med att ta bort.

Verkligen inte okej!

Han är helt jäkla gränslös - jag tycker han beter sig som om han försöker provocera dig till handling mest hela tiden. Eller så är han bara fullkomlit obetänksam

Antagligen lite både och.

När vi var tillsammans kunde han kommentera 13-14-åringars bröst. En gång hittade jag en sparad porrlänk där det gavs sken av att tjejerna var nyblivna tonåringar eller knappt ens det. Han har skickat bild när vi har sex till en kompis till sig (jag hann inte reagera innan bilden var tagen och skickad).
 
Jag har anmält den som "någon publicerar bilder på mitt minderåriga barn". Då brukar FB vara snabba med att ta bort.



Antagligen lite både och.

När vi var tillsammans kunde han kommentera 13-14-åringars bröst. En gång hittade jag en sparad porrlänk där det gavs sken av att tjejerna var nyblivna tonåringar eller knappt ens det. Han har skickat bild när vi har sex till en kompis till sig (jag hann inte reagera innan bilden var tagen och skickad).
Där fick jag kalla kårar trots värmen :yuck:
 
Han tog det lika bra som vanligt. Nu får jag skylla mig själv tydligen. Nu ska han slåss för att Mini ska få bo hos honom (det har han ju redan lovat att han ska när jag flyttar).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp