Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med bilbarnstolen. Hur gör jag nu? Nu har jag ju försökt prata med honom utan resultat. Hon på familjerätten är ju fortfarande på semester. Annars hade jag ringt henne. Blir ev inga samarbetssamtal. Dom visste inte om det var någon idé. Och om det blir så kommer det inte bli än på någon vecka. Så kan ju inte vänta och ta det där heller. Smsa (eller ringa som han vill?) exet i em eller imorgon och helt enkelt tala om att han får vara här tills stolen är fixad? Be min advokat skriva till hans (med reservation för att min advokat ev har semester)? Ringa polisen om han kör iväg med henne? "All of the above" i nämnd ordning? Annat förslag?

(Jag kan ju tycka att KP borde se till att stolen är ok innan dom åker nästa gång men verkar inte som hen vill ta på sig det.)
Jag hade låtit honom få dessa dagarna på sig att läsa på och fixa stolen, så upplevs du inte som tjatig och bossig (sen lär han ju inte göra något åt det - men han har i varje fall fått chansen!). Sen ta upp det inför KP innan de kör iväg. (Träffar du KP innan han dyker upp så ta upp det redan då -" jag hoppas du hjälper mig att se så att stolen sitter säkert - ingen av oss vill ju att han kör med mini med en fel monterad bilstol! :) " )

Se även till att ha allt inspelat - så du har bevisen för att han inte vill ändra stolen så mini åker rätt/säkert.
 
Han har ju haft en vecka på sig nu att ordna det. Nästa umgänge kommer inte KP vara med utan han som varit med innan. Och jag är säker på att exet kommer ta "tillfället i akt" att åka iväg med henne.
 
Jag flikar in med en liten "pekpinne".......Forumet heter föräldrar och handlar om just föräldrar och inte försäljning/omplacering av hästar eller andra djur. / lillebill,moderator

Oups. Hade helt glömt vilket underforum tråden var i. Har funderat på att göra en egen tråd för gård och djur. Kommer hålla mig till ämnet i fortsättningen. ;)
 
Han har ju haft en vecka på sig nu att ordna det. Nästa umgänge kommer inte KP vara med utan han som varit med innan. Och jag är säker på att exet kommer ta "tillfället i akt" att åka iväg med henne.
Ah, det hade jag missat. Då blev det lite jobbigare.
Då hade nog gjort en variant på ovan - prata med honom när han kommer dit, be honom fixa stolen. Nekar han så har du allt inspelat. Kör han iväg så ring polisen - alt acceptera att hon åker osäkert en gång till. Vågar du det så lär det ju inte gynna honom när du kan visa domstolen hur oansvarig han är.

Kanske ringa och prata med polisen anonymt innan, och fråga dem om råd. Och fråga om de har möjligheten att sätta upp en kontroll någonstans längs med vägen... :devil: (det antar jag att de kanske inte har möjlighet till, men hoppas kan man ju!)
 
Ah, det hade jag missat. Då blev det lite jobbigare.
Då hade nog gjort en variant på ovan - prata med honom när han kommer dit, be honom fixa stolen. Nekar han så har du allt inspelat. Kör han iväg så ring polisen - alt acceptera att hon åker osäkert en gång till. Vågar du det så lär det ju inte gynna honom när du kan visa domstolen hur oansvarig han är.

Kanske ringa och prata med polisen anonymt innan, och fråga dem om råd. Och fråga om de har möjligheten att sätta upp en kontroll någonstans längs med vägen... :devil: (det antar jag att de kanske inte har möjlighet till, men hoppas kan man ju!)

Är bara lite rädd att det ska slå tillbaka på mig själv. Att jag låter honom köra henne trots att jag vet att det är farligt...

Kommer absolut ringa polisen och kolla om dom kan ha en kontroll ifall han kör iväg med henne trots mina protester.
 
Är det verkligen omöjligt att ha en bra kontakt med sitt barn och ett vettigt umgänge om man bor 30 mil från varan (alltså om pappan hade varit sund och en bra förälder)? Hen som höll i samarbetssamtalet tyckte det. Hen visste inte hur hen skulle hjälpa oss pga min flytt. Det finns ju Skype osv? Dessutom finns det ju dom som bor nära och inte har någon kontakt samt dom som har bra kontakt trots att ena föräldern kanske bor på andra sidan jorden.

Exet hade visst sagt att han ville ha Mini på halvtid i framtiden. Men han pallar ju knappt två timmar i dagsläget om hon inte är utvilad, nybytt, mätt och på gott humör.
 
Är det verkligen omöjligt att ha en bra kontakt med sitt barn och ett vettigt umgänge om man bor 30 mil från varan (alltså om pappan hade varit sund och en bra förälder)? Hen som höll i samarbetssamtalet tyckte det. Hen visste inte hur hen skulle hjälpa oss pga min flytt. Det finns ju Skype osv? Dessutom finns det ju dom som bor nära och inte har någon kontakt samt dom som har bra kontakt trots att ena föräldern kanske bor på andra sidan jorden.

Exet hade visst sagt att han ville ha Mini på halvtid i framtiden. Men han pallar ju knappt två timmar i dagsläget om hon inte är utvilad, nybytt, mätt och på gott humör.
Under hela min uppväxt har pappa bott några timmar från mamma och det var extremt jobbigt för mig.
 
Är det verkligen omöjligt att ha en bra kontakt med sitt barn och ett vettigt umgänge om man bor 30 mil från varan (alltså om pappan hade varit sund och en bra förälder)? Hen som höll i samarbetssamtalet tyckte det. Hen visste inte hur hen skulle hjälpa oss pga min flytt. Det finns ju Skype osv? Dessutom finns det ju dom som bor nära och inte har någon kontakt samt dom som har bra kontakt trots att ena föräldern kanske bor på andra sidan jorden.

Exet hade visst sagt att han ville ha Mini på halvtid i framtiden. Men han pallar ju knappt två timmar i dagsläget om hon inte är utvilad, nybytt, mätt och på gott humör.
Finns folk som kör det och mer därtill för umgänge varannan helg. Däremot kommer du nog få stå för halva resan, men det får ni ta i rätten.
Hur ni löser samarbetssamtalen är en knivig fråga, soc är inte förtjusta i distanssamtal.
Frågan är på vilken ort som dessa ska hållas, normalt är det där barnet är skrivet som det hela ska hanteras.
 
Finns folk som kör det och mer därtill för umgänge varannan helg. Däremot kommer du nog få stå för halva resan, men det får ni ta i rätten.
Hur ni löser samarbetssamtalen är en knivig fråga, soc är inte förtjusta i distanssamtal.
Frågan är på vilken ort som dessa ska hållas, normalt är det där barnet är skrivet som det hela ska hanteras.

Ja det är jag medveten om att jag kommer få göra.

Samarbetssamtalen kommer ske nu innan jag flyttar om det blir några.
 
Exet hade visst sagt att han ville ha Mini på halvtid i framtiden. Men han pallar ju knappt två timmar i dagsläget om hon inte är utvilad, nybytt, mätt och på gott humör.
Ja men nu är hon ju väldigt liten vilket ju givetvis försvårar?
 
Exet hade visst sagt att han ville ha Mini på halvtid i framtiden.

Denna meningen ger mig känslan av att x-et vill visa sig på styva linan inför myndigheterna som en engagerad förälder.

Även känslan av att han vill provocera fram en reaktion från dig.

Att ha ett varannanveckas/halvtidsboende rekommenderas inte förrens barnet är tre, om jag inte minns fel. Hade han tänkt flytta till samma område som dig eller tycker han att mini ska gå i två olika skolor? Verklighetsförankringen verkar lika svag som vanligt hos honom, prioriterar att provocera dig istället för att tänka på minis bästa.
 
Jag var förfärligt ledsen som liten när pappa veckopendlade och bara kom hem på helgerna. Han har berättat att det var många gånger som han bara ville vända bilen och åka hem igen då jag var otröstlig varje gång han åkte. Hur barn tar det är olika, men jag har svårt att tro att mini kommer bli någon som gråter över att skiljas från spermadonatorn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp