Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara en snabb uppdatering. Återkommer senare.

KP åkte med mig till umgänget idag. Passade då på att ta upp att jag var orolig för bilstolen. Hon höll med om att det var viktigt och lovade att försöka hjälpa mig i diskussionen. Tog inte upp det direkt utan väntade till Mini var nöjd och avslappnad. Jag behöver inte säga att diskussionen inte gick något vidare va? Men KP skötte det rätt bra. Mini blev så klart jätteledsen för hon märkte direkt av stämningen.

Så nu när dom kommer tillbaka ska han visa mig att den visst är korrekt monterad.
 
Vad skönt att KP ansåg att bilstolen var viktig och även backade upp dig i den frågan! Ännu bättre att han betedde sig illa i vittnens närvaro i en fråga som är viktig för Minis säkerhet. Ytterligare ett bevis att han prioriterar att bråka med dig framför att sätta Mini i första rummet.
 
Vad skönt att KP ansåg att bilstolen var viktig och även backade upp dig i den frågan! Ännu bättre att han betedde sig illa i vittnens närvaro i en fråga som är viktig för Minis säkerhet. Ytterligare ett bevis att han prioriterar att bråka med dig framför att sätta Mini i första rummet.

Det blev ännu värre när han skulle visa den för mig. Efter mycket om och men satte han iallafall dit bältet (efter KP påpekat att det stod faktiskt "belt" på ett ställe på stolen). " det har inte jag tänkt på" sa han då. Men inget "tack, vilken tur att du såg det". Utan jag är på honom om allt. Han är trött på mig. Jag kan sköta mig så sköter han sig. Och han skulle aldrig köra Mini på ett sätt som var farligt osv. Han drog upp allt möjligt annat. Han tänkte inte ringa NTF och kolla vad som gäller (KPs förslag). Till slut bröt vi. Jag gick in. Sen var han kvar 15 min på gården med KP. Han hade väl en föreläsning om hur hemsk jag är mot honom.

Fick sms idag av KP att hon inte kunde vara med på ett umgängestillfälle nästa vecka och att hon sagt till exet att min oro om bilstolen var befogad enligt henne. Hon skrev också att exets förslag var att hans mamma kunde följa med istället eller en kompis till honom som vi redan testat umgänge med (det blev tjafs och då gick hans kompis bara iväg). Och nu är jag dum enligt exet för jag inte godkände att någon av dom var med. Han fattar verkligen inte.

Bra att KP börjar få se hans "riktiga" sida.
 
Det blev ännu värre när han skulle visa den för mig. Efter mycket om och men satte han iallafall dit bältet (efter KP påpekat att det stod faktiskt "belt" på ett ställe på stolen). " det har inte jag tänkt på" sa han då. Men inget "tack, vilken tur att du såg det". Utan jag är på honom om allt. Han är trött på mig. Jag kan sköta mig så sköter han sig. Och han skulle aldrig köra Mini på ett sätt som var farligt osv. Han drog upp allt möjligt annat. Han tänkte inte ringa NTF och kolla vad som gäller (KPs förslag). Till slut bröt vi. Jag gick in. Sen var han kvar 15 min på gården med KP. Han hade väl en föreläsning om hur hemsk jag är mot honom.

Fick sms idag av KP att hon inte kunde vara med på ett umgängestillfälle nästa vecka och att hon sagt till exet att min oro om bilstolen var befogad enligt henne. Hon skrev också att exets förslag var att hans mamma kunde följa med istället eller en kompis till honom som vi redan testat umgänge med (det blev tjafs och då gick hans kompis bara iväg). Och nu är jag dum enligt exet för jag inte godkände att någon av dom var med. Han fattar verkligen inte.

Bra att KP börjar få se hans "riktiga" sida.

Jag har bara läst i tråden tidigare och tycker att du är superstark!

Dock är det nog helt orealistiskt att ens tänka tanken att exet skulle vara tacksam för något du påpekar, oavsett hur viktigt eller riktigt det är.

Jag vill inte på något sätt försvara ditt ex, men det är nog mänskligt att inte känna den minsta tacksamhet utan snarare irritation om någon påpekar att man gjort något fel. Om han verkligen bryr sig om mini kan det hända att han innerst inne är glad att hon nu sitter säkrare, men den sidan brukar man inte visa utåt när man precis blivit tillrättavisad av den man har en konflikt med.

Så snöa inte in på hans reaktioner tycker jag, utan var nöjd med att du känner att du gjorde det rätta och riktiga helt enkelt!
 
Umgänget blev ju inställt imorgon av kontaktpersonen. Jag är uppe i Småland och skulle ha babyshower för min syster idag. Imorse åkte hon dock in till förlossningen.

Ordnade umgänge nästa söndag istället med han som vi brukade ha med på umgänget innan (exet sa att jag fick fråga honom isåfall eftersom hans mamma "inte dög"). Smsade exet idag på fm om det. Fick samtidigt ett sms av kontaktpersonen att exet ville ha umgänget imorgon iallafall för nu hade han ordnat en som kunde följa med. Skrev då till kontaktpersonen och exet att nu hade jag gjort andra planer imorgon och att min syster var på förlossningen så vi tänkte stanna här ett par dagar till. Exet tog det hela väldigt bra...eller inte. Han skulle minsann ha sitt umgänge. Kontaktpersonen tyckte självklart jag skulle stanna så jag fick se bebisen (vi hade diskuterat saken tidigare på ett umgänge att när hon fött så vill jag upp några dagar och det var helt ok då). Förklarade efter lite sms fram och t med exet att om kontaktpersonen ställer in så är det ju inget umgänge och att jag ordnar annat är för att vara schysst inte för att jag måste. Erbjöd att diskutera dag och tid om inte den jag föreslog inte funkade. Men att jag inte längre kan imorgon. Inte hört något mer.

Känns som hans fasad börjar ge vika nu. Han visar ju tydligt vem som inte kan samarbeta.
 
Umgänget blev ju inställt imorgon av kontaktpersonen. Jag är uppe i Småland och skulle ha babyshower för min syster idag. Imorse åkte hon dock in till förlossningen.

Ordnade umgänge nästa söndag istället med han som vi brukade ha med på umgänget innan (exet sa att jag fick fråga honom isåfall eftersom hans mamma "inte dög"). Smsade exet idag på fm om det. Fick samtidigt ett sms av kontaktpersonen att exet ville ha umgänget imorgon iallafall för nu hade han ordnat en som kunde följa med. Skrev då till kontaktpersonen och exet att nu hade jag gjort andra planer imorgon och att min syster var på förlossningen så vi tänkte stanna här ett par dagar till. Exet tog det hela väldigt bra...eller inte. Han skulle minsann ha sitt umgänge. Kontaktpersonen tyckte självklart jag skulle stanna så jag fick se bebisen (vi hade diskuterat saken tidigare på ett umgänge att när hon fött så vill jag upp några dagar och det var helt ok då). Förklarade efter lite sms fram och t med exet att om kontaktpersonen ställer in så är det ju inget umgänge och att jag ordnar annat är för att vara schysst inte för att jag måste. Erbjöd att diskutera dag och tid om inte den jag föreslog inte funkade. Men att jag inte längre kan imorgon. Inte hört något mer.

Känns som hans fasad börjar ge vika nu. Han visar ju tydligt vem som inte kan samarbeta.
Jag tycker du sköter det här strålande, ge honom tillräckligt med rep så hänger han sig själv. ;)
 
Umgänget blev ju inställt imorgon av kontaktpersonen. Jag är uppe i Småland och skulle ha babyshower för min syster idag. Imorse åkte hon dock in till förlossningen.

Ordnade umgänge nästa söndag istället med han som vi brukade ha med på umgänget innan (exet sa att jag fick fråga honom isåfall eftersom hans mamma "inte dög"). Smsade exet idag på fm om det. Fick samtidigt ett sms av kontaktpersonen att exet ville ha umgänget imorgon iallafall för nu hade han ordnat en som kunde följa med. Skrev då till kontaktpersonen och exet att nu hade jag gjort andra planer imorgon och att min syster var på förlossningen så vi tänkte stanna här ett par dagar till. Exet tog det hela väldigt bra...eller inte. Han skulle minsann ha sitt umgänge. Kontaktpersonen tyckte självklart jag skulle stanna så jag fick se bebisen (vi hade diskuterat saken tidigare på ett umgänge att när hon fött så vill jag upp några dagar och det var helt ok då). Förklarade efter lite sms fram och t med exet att om kontaktpersonen ställer in så är det ju inget umgänge och att jag ordnar annat är för att vara schysst inte för att jag måste. Erbjöd att diskutera dag och tid om inte den jag föreslog inte funkade. Men att jag inte längre kan imorgon. Inte hört något mer.

Känns som hans fasad börjar ge vika nu. Han visar ju tydligt vem som inte kan samarbeta.
Det måste ju ändå kännas skönt att han inte längre låtsas vara något han inte kan leva upp till? Hoppas att det trillar in i något bättre bara.
 
Han snackar skit om mig på sin Facebook nu också. En vän screenshootar åt mig. Att jag krånglar med umgänget och att han "ger upp snart" osv. Mina (snart fd) grannar hejar på och hjälper till och skriver bl a om "vi är många fler som håller med dig än en egoistisk.....!".

Rätt skönt att känna att det inte berör mig det minsta längre. Tycker bara det är löjligt.
 
Han snackar skit om mig på sin Facebook nu också. En vän screenshootar åt mig. Att jag krånglar med umgänget och att han "ger upp snart" osv. Mina (snart fd) grannar hejar på och hjälper till och skriver bl a om "vi är många fler som håller med dig än en egoistisk.....!".

Rätt skönt att känna att det inte berör mig det minsta längre. Tycker bara det är löjligt.
Buuuhuuu... :p

Skönt att du verkar finna dig i det på något sätt. Att han är lite... skum.
 
Han snackar skit om mig på sin Facebook nu också. En vän screenshootar åt mig. Att jag krånglar med umgänget och att han "ger upp snart" osv. Mina (snart fd) grannar hejar på och hjälper till och skriver bl a om "vi är många fler som håller med dig än en egoistisk.....!".

Rätt skönt att känna att det inte berör mig det minsta längre. Tycker bara det är löjligt.
Otroligt starkt att du kan ta det med en klackspark! :banana:
Du har kommit jättelångt. Jag är imponerad! :)

Själv hade jag antagligen blivit helt knäckt! :up: :o
 
Idag har Mini fått en liten kusin! :love: En liten tjej. Nästan exakt lika liten som Mini när hon föddes och (nästan) lika söt. Hon tog lika lång tid på sig att komma ut också. Hoppas vi hinner träffa bebisen en liten stund innan vi åker tillbaka annars får vi åka upp i början på augusti när KP ska ha semester igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp