Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande inte hört något mer från exet. Inget svar om umgänget på söndag. Antar att han inte är intresserad av att ha något umgänge förutom med kontaktpersonen denna veckan då?!
 
Han snackar skit om mig på sin Facebook nu också. En vän screenshootar åt mig. Att jag krånglar med umgänget och att han "ger upp snart" osv. Mina (snart fd) grannar hejar på och hjälper till och skriver bl a om "vi är många fler som håller med dig än en egoistisk.....!".

Rätt skönt att känna att det inte berör mig det minsta längre. Tycker bara det är löjligt.
Har du lite tur så håller han på och tröttnar på riktigt och lägger ner hela grejen.

Nu kan han ju ge upp och ändå behålla hedern eftersom det är ditt fel som krånglar så med umgänget :grin:
 
Meh...sån tur verkar jag inte ha. Han vill ha umgänget på söndag. Fast det roliga är att han själv inte sagt ett ljud om det utan KP sa det på dagens umgänge. Hade god lust att svara att eftersom jag inte fick något svar har jag redan gjort andra planer.

Idag var det alltså umgänge igen. Efter 10 min kom dom ut till mig med en superledsen Mini. Jag fick dock inte ta henne för exet. Jag var med en stund tills Mini hade lugnat sig sen ville han försöka gå en promenad med henne (i gassande solsken med Mini i kortärmat. Tvingade med honom solhatt och vatten iallafall.). Dom kom tillbaka rätt fort med en ledsen Mini och tur var det för nu ikväll har hon varit röd på armarna så han verkar inte haft vett att hålla henne i skuggan efter att ha tyckt det var onödigt byta till långärmat. Det är också alltid "onödigt" att ta med ny blöja (även om han ska vara borta två timmar) och ha på Mini selen i vagnen (trots att han vet att hon reser sig och hon sitter bortvänd så man har inte full koll på henne i den vagnen). Sen var jag iallafall med resten av umgänget och då gick det hyfsat.

Känns kanske som KP börjar fatta och se till att Mini nu får komma tillbaka till mig när hon är ledsen. Exet skyllde på tänderna som är på väg upp i underkäken (jag märker inte av något mer än att hon äter lite sämre och ammar lite mer).

Han berättade också glatt att sist han gick promenad med Mini hade hon fått en Piggelin av en av grannfruarna...tidigare har hon fått bullar och kakor.

Han har inte gjort något mer åt bilstolen sen sist. :mad:

Imorgon ska jag på det första samarbetssamtalet (enskilt första gången). Det kommer bli spännande. :p
 
Har beslutsångest. Hade spekulanter på hästen här häromdagen. Dom verkade väl okej. Ställde inte så mycket frågor men var trevliga. Var dottern som skulle ha hästen. Provridningen gick bra. Dom är intresserade men vill bara betala hälften av vad jag begärt (jag har iofs räknat med att gå ner lite). Dom ville inte veterinärbesikta.

Magkänslan säger att dom inte är riktigt rätt men jag behöver ju bli av med hästen rätt snart. Har inte haft jättemånga intresserade. Hon är dessutom lite till åren så inte jättelättsåld men däremot en väldigt trevlig och ärlig häst.

Funderar på att sänka priset en hel del i annonsen och hoppas på att kunna "välja och vraka" bland köparna men är rädd för att bara locka en massa oseriösa. Jag tycker inte mitt begärda pris är orimligt men har aldrig varit säljare innan.
 
Har beslutsångest. Hade spekulanter på hästen här häromdagen. Dom verkade väl okej. Ställde inte så mycket frågor men var trevliga. Var dottern som skulle ha hästen. Provridningen gick bra. Dom är intresserade men vill bara betala hälften av vad jag begärt (jag har iofs räknat med att gå ner lite). Dom ville inte veterinärbesikta.

Magkänslan säger att dom inte är riktigt rätt men jag behöver ju bli av med hästen rätt snart. Har inte haft jättemånga intresserade. Hon är dessutom lite till åren så inte jättelättsåld men däremot en väldigt trevlig och ärlig häst.

Funderar på att sänka priset en hel del i annonsen och hoppas på att kunna "välja och vraka" bland köparna men är rädd för att bara locka en massa oseriösa. Jag tycker inte mitt begärda pris är orimligt men har aldrig varit säljare innan.
Vad är det för häst? Jag har en del hippologvänner i dina trakter, om du vill kan jag lägga ut på fb till dem och se om de har nån elev eller så som letar häst?
 
Har beslutsångest. Hade spekulanter på hästen här häromdagen. Dom verkade väl okej. Ställde inte så mycket frågor men var trevliga. Var dottern som skulle ha hästen. Provridningen gick bra. Dom är intresserade men vill bara betala hälften av vad jag begärt (jag har iofs räknat med att gå ner lite). Dom ville inte veterinärbesikta.

Magkänslan säger att dom inte är riktigt rätt men jag behöver ju bli av med hästen rätt snart. Har inte haft jättemånga intresserade. Hon är dessutom lite till åren så inte jättelättsåld men däremot en väldigt trevlig och ärlig häst.

Funderar på att sänka priset en hel del i annonsen och hoppas på att kunna "välja och vraka" bland köparna men är rädd för att bara locka en massa oseriösa. Jag tycker inte mitt begärda pris är orimligt men har aldrig varit säljare innan.


Min erfarenhet säger mig att lita på magkänslan! Jag stressade iväg min häst på foder första gången och det vart inte bra, massa problem med pengar sen. Det behöver naturligtvis inte bli strul, men jag brukar lita på magkänslan.
 
Har beslutsångest. Hade spekulanter på hästen här häromdagen. Dom verkade väl okej. Ställde inte så mycket frågor men var trevliga. Var dottern som skulle ha hästen. Provridningen gick bra. Dom är intresserade men vill bara betala hälften av vad jag begärt (jag har iofs räknat med att gå ner lite). Dom ville inte veterinärbesikta.

Magkänslan säger att dom inte är riktigt rätt men jag behöver ju bli av med hästen rätt snart. Har inte haft jättemånga intresserade. Hon är dessutom lite till åren så inte jättelättsåld men däremot en väldigt trevlig och ärlig häst.

Funderar på att sänka priset en hel del i annonsen och hoppas på att kunna "välja och vraka" bland köparna men är rädd för att bara locka en massa oseriösa. Jag tycker inte mitt begärda pris är orimligt men har aldrig varit säljare innan.
Pruta och ingen vetbesiktning låter som en o annan hästhandlare jag råkat på.
 
Pratade med mäklarens kollega. Är en som lagt bud på utgångspriset redan utan att ha sett stället. Och flera andra intresserade! :bump:

Och så hade dom givetvis fått ett mail från min kära granne. Med lite "frågor" då han visste någon som kanske var "intresserad". Mäklarens kollega hade dock sett igenom mailet direkt. :p
 
Pratade med mäklarens kollega. Är en som lagt bud på utgångspriset redan utan att ha sett stället. Och flera andra intresserade! :bump:

Och så hade dom givetvis fått ett mail från min kära granne. Med lite "frågor" då han visste någon som kanske var "intresserad". Mäklarens kollega hade dock sett igenom mailet direkt. :p
Typiskt nyfikna snokande grannar, bra av mäklaren att se igenom det. Tror det blir bättre om en helt utomstående köper än nån bekant till grannen, om den nu ens är sant vill säga. :)
 
Har beslutsångest. Hade spekulanter på hästen här häromdagen. Dom verkade väl okej. Ställde inte så mycket frågor men var trevliga. Var dottern som skulle ha hästen. Provridningen gick bra. Dom är intresserade men vill bara betala hälften av vad jag begärt (jag har iofs räknat med att gå ner lite). Dom ville inte veterinärbesikta.

Magkänslan säger att dom inte är riktigt rätt men jag behöver ju bli av med hästen rätt snart. Har inte haft jättemånga intresserade. Hon är dessutom lite till åren så inte jättelättsåld men däremot en väldigt trevlig och ärlig häst.

Funderar på att sänka priset en hel del i annonsen och hoppas på att kunna "välja och vraka" bland köparna men är rädd för att bara locka en massa oseriösa. Jag tycker inte mitt begärda pris är orimligt men har aldrig varit säljare innan.
Både prut och ingen veterinärbesiktning låter inte helt rätt? Sänk då hellre priset lite i annonsen. :)
Och sen svarar du på köpes annonser? Det är annars ett tips!
 
Pratade med mäklarens kollega. Är en som lagt bud på utgångspriset redan utan att ha sett stället. Och flera andra intresserade! :bump:

Och så hade dom givetvis fått ett mail från min kära granne. Med lite "frågor" då han visste någon som kanske var "intresserad". Mäklarens kollega hade dock sett igenom mailet direkt. :p
Åh, vad härligt med lite medvind. :)
Håller tummarna!
 
Det här med bilbarnstolen. Hur gör jag nu? Nu har jag ju försökt prata med honom utan resultat. Hon på familjerätten är ju fortfarande på semester. Annars hade jag ringt henne. Blir ev inga samarbetssamtal. Dom visste inte om det var någon idé. Och om det blir så kommer det inte bli än på någon vecka. Så kan ju inte vänta och ta det där heller. Smsa (eller ringa som han vill?) exet i em eller imorgon och helt enkelt tala om att han får vara här tills stolen är fixad? Be min advokat skriva till hans (med reservation för att min advokat ev har semester)? Ringa polisen om han kör iväg med henne? "All of the above" i nämnd ordning? Annat förslag?

(Jag kan ju tycka att KP borde se till att stolen är ok innan dom åker nästa gång men verkar inte som hen vill ta på sig det.)
 
Det blev inget med försäljningen. Dom hoppade av själva. Har sänkt priset lite till så hoppas jag på fler spekulanter.
 
Om det är så att han vill åka iväg med dottern på kommande umgänge så skulle jag tagit upp det på plats med KP närvarande. Då hinner han inte elda upp sig i förväg och du slipper otrevliga sms. Dessutom har du vittne i form av KP om han protesterar på plats och , förhoppningsvis, försöker KP tala honom tillrätta. För minis säkerhets skull. För om han nu blivit tillsagd och visad hur stolen ska sitta fast för att vara säker så säger det väldigt mycket om hur mån han är om minis säkerhet om han fortsätter envisas med att inte ha den rätt monterad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp