Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahopp då har exet lagt ut en nakenbild på Mini offentligt på Facebook. Inte okej. :crazy:
Nu läger föräldrar ut mer eller mindre nakna barnbilder jämt, jag säger inte att det är rätt men det är ditt ex barn också. Så länge det inte är någon anspelning på något sexuellt och FB accepterar det så är det nog bara att acceptera och bita ihop. Folk har olika grans för vad de tycker är okej och du och ditt ex har uppenbarligen inte den samma. Du triggar nog mest honom att vilja ha vårdnaden genom att påpeka den typen av "fel".
 
Nu läger föräldrar ut mer eller mindre nakna barnbilder jämt, jag säger inte att det är rätt men det är ditt ex barn också. Så länge det inte är någon anspelning på något sexuellt och FB accepterar det så är det nog bara att acceptera och bita ihop. Folk har olika grans för vad de tycker är okej och du och ditt ex har uppenbarligen inte den samma. Du triggar nog mest honom att vilja ha vårdnaden genom att påpeka den typen av "fel".

Två fel gör inte ett rätt.
 
Två fel gör inte ett rätt.
Vad jag vill säga är att i mångas ögon är nakenbilder av barn okej, det beror på situationen. Att det då handlar om olika åsikter inte rätt och fel. Det beror givetvis på bilden, FB är rätt snabba till att ta bort olämpliga bilder så jag hade anmält om jag ansåg bilden olämplig och litat på deras omdöme om bilden inte ser ut att ha ett sexuellt syfte. Nu har jag inte sett den och kan inte ha någon åsikt om just den.
 
Vad jag vill säga är att i mångas ögon är nakenbilder av barn okej, det beror på situationen. Att det då handlar om olika åsikter inte rätt och fel. Det beror givetvis på bilden, FB är rätt snabba till att ta bort olämpliga bilder så jag hade anmält om jag ansåg bilden olämplig och litat på deras omdöme om bilden inte ser ut att ha ett sexuellt syfte. Nu har jag inte sett den och kan inte ha någon åsikt om just den.
Det spelar ju faktiskt ingen roll om den har ett sexuellt syfte, det strider emot reglerna och är rena idiotierna.
 
Det spelar ju faktiskt ingen roll om den har ett sexuellt syfte, det strider emot reglerna och är rena idiotierna.
Som jag skrev, om det bryter mot reglerna så brukar FB vara snabba att ta bort och då slipper man konflikt FB fixar det. Vi har inte sett bilden och då är det omöjligt att ha åsikt om den.
 
Som jag skrev, om det bryter mot reglerna så brukar FB vara snabba att ta bort och då slipper man konflikt FB fixar det. Vi har inte sett bilden och då är det omöjligt att ha åsikt om den.
Jag behöver inte se bilden på ett naket barn på FB för att ha en åsikt. Det är mot reglerna och är direkt olämpligt enligt min åsikt. Man lägger inte upp bilder på nakna barn på nätet som kan spridas vidare.
 
Jag tycker att båda vårdnadshavarna ska vara ense om bilden ska läggas ut
Ja, givetvis. Men snubben verkar vara en jävla pappskalle så då är det ju rätt uppenbart att vad som är självklart för oss andra inte är det för honom. Därför blir allt som TS vill ta med honom en strid och just därför bör TS välja noga vad hon vill "bråka" om.

OBS jag säger varken bu eller bä om bilden.
 
Jag behöver inte se bilden på ett naket barn på FB för att ha en åsikt. Det är mot reglerna och är direkt olämpligt enligt min åsikt. Man lägger inte upp bilder på nakna barn på nätet som kan spridas vidare.
Det nakna barnet som döljs till hälften av vattnet i bassängen? Eller sitter i knät så nästan inget syns? Eller ligger på magen och fotas framifrån så bara överkroppen syns? Eller springer naken i sin blöja?

Eller är det bilden på skötbordet som avslöjar precis allt?

Det är liksom olika vad folk kallar naken, därav hänvisningen till FB. Förutom det kan man inte göra ett dyft om FB anser bilden vara okej,
 
Jag tycker att båda vårdnadshavarna ska vara ense om bilden ska läggas ut
Jag håller med, speciellt om bilden läggs offentligt, där vem som helst kan se oavsett om de är vän med den som la upp bilden.
Det är rent ut sagt skrämmande vad en del lägger upp på sina barn. Jag vet att det har varit diskussioner hurvida det är okej för barnet, som sen när barnet blir äldre så skäms den över vad mamma/pappa delat offentligt för andra.
Samtidigt som pedofiler kan komma åt känslig information om barnet, vissa har ingen hejd på vad de lägger ut och skriver. Kanske skriver vilken skola barnet går på osv, som sedan utnyttjas, informationen kanske säljs vidare till någon som kidnappar barn och vips är ungen borta och föräldrarna fattar ingenting och är såklart jätteledsna.
Jag tycker då det är mycket bättre att bara dela till sina vänner och inte offentligt och sen se över vilka man har som vänner, så inte nån av vännerna är den där som "säljer information". Nu säger jag inte att det är så, men det kan vara så och det är bra att ha det i åtanke när man lägger upp något.
 
Hade du läst hela inlägget hade du hittat svaret: "Nu säger jag inte att det är så, men det kan vara så och det är bra att ha det i åtanke när man lägger upp något."
Det där svarar inte på min fråga. Tror du att det scenario du beskriver är vanligt förekommande?

Och jag har läst hela ditt inlägg. Just därför har jag åsikter om det.
 
Det där svarar inte på min fråga. Tror du att det scenario du beskriver är vanligt förekommande?

Och jag har läst hela ditt inlägg. Just därför har jag åsikter om det.
Märkligt, jag tycker i vanliga fall brukar buke vara experter på att läsa mellan raderna, men tydligen hade jag fel.
Svaret mellan raderna är ett nej, men även om det inte är "vanligt" så betyder det inte att det inte händer. Oavsett ska man vara försiktigt med vad för information man delar med sig av, speciellt offentligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp