Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som du redan nu vet så måste bilden anmälas för att de ska få vetskap, att då sitta och tycka att TS får gilla läget om ex läggar upp som i det här fallet olämpliga bilder finns inte ens ord för. Helt. jävla. otroligt!
Fast jag tycker du totalt missförstår @Lobelia. Det är är ju inte alls vad hon skrivit nånstans. :/

Som jag förstår @Lobelia menar hon:
1. Anmäl bilden (redan gjort)
2. Om FB tar bort bilden (vilket de ju gjorde), bra! Då var den helt klart olämplig.
3. Om FB INTE HADE tagit bort bilden, är det då värt striden med spermadonatorn över den? Är den så pass illa om FB godkänner den, eftersom FB är väldigt konservativa med saker som kön, rumpor och kvinnliga bröstvårtor.

Nu var ju bilden högst olämplig med exponerat kön - och FB tog bort den - men om bilden INTE varit fullt så olämplig, hade det DÅ varit värt fajten?

(Ber om ursäkt om jag missförstått dig, @Lobelia )
 
Fast jag tycker du totalt missförstår @Lobelia. Det är är ju inte alls vad hon skrivit nånstans. :/

Som jag förstår @Lobelia menar hon:
1. Anmäl bilden (redan gjort)
2. Om FB tar bort bilden (vilket de ju gjorde), bra! Då var den helt klart olämplig.
3. Om FB INTE HADE tagit bort bilden, är det då värt striden med spermadonatorn över den? Är den så pass illa om FB godkänner den, eftersom FB är väldigt konservativa med saker som kön, rumpor och kvinnliga bröstvårtor.

Nu var ju bilden högst olämplig med exponerat kön - och FB tog bort den - men om bilden INTE varit fullt så olämplig, hade det DÅ varit värt fajten?

(Ber om ursäkt om jag missförstått dig, @Lobelia )
Så har jag också förstått att @Lobelia menade. Ett klokt råd enligt mig.
 
Men vad är det för "vänner" du har som sitter och skärmdumpar hans facebook för att du ska få se den? Det borde ju vara bättre om du slapp se skiten och kunde fokusera på det som är viktigt i det här.

Nej jag var tvungen att ta bort blockeringen på honom för att komma åt URLlänk på bilden så jag kunde anmäla. Och nu kan jag inte blocka honom på 48 timmar igen. Detta skrivs helt offentligt på hans Facebook dessutom så vem som helst kan läsa. Jag bryr mig inte vad hans vänner tycker om mig. Tycker bara det är ännu en sak som visar på hans lust till samarbete. Han hejjar ju ivrigt på dom. Och håller med om att det måste vara något fel på mig osv
 
Idag är för övrigt ingen bra dag. Har ingen ork alls och när Mini trillade och blev ledsen höll jag helt på att bryta ihop själv. Är så oändligt trött och har så mycket som måste göras och det känns aldrig som det kommer ta slut.
 
Idag är för övrigt ingen bra dag. Har ingen ork alls och när Mini trillade och blev ledsen höll jag helt på att bryta ihop själv. Är så oändligt trött och har så mycket som måste göras och det känns aldrig som det kommer ta slut.
Inte konstigt att du är ledsen och nere. Och jag tycker att du skall tillåta dig att vara det också :heart
 
De håller ju på med förtal. Blir det illa tycker jag du ska ta skärmdump och spara och överväga göra en anmälan efter det med Mini är klart. Man får inte prata om folk hursomhelst öppet sådär.
Eller så lägger man sin energi där den behövs mera.

Att han har kompisar som hejar på honom är väl inte så konstigt, det är ju precis vad vi här på Buke gör fast vi hejar på @krambanan ?

@krambanan - försök att inte gå in och titta, du blir ju bara provocerad och ledsen vilket är fullt naturligt.
 
Eller så lägger man sin energi där den behövs mera.

Att han har kompisar som hejar på honom är väl inte så konstigt, det är ju precis vad vi här på Buke gör fast vi hejar på @krambanan ?

@krambanan - försök att inte gå in och titta, du blir ju bara provocerad och ledsen vilket är fullt naturligt.
Ja och alla väljer vad man anser är viktigt att lägga energi på.

Skillnaden är att ingen vet vem exet är.

Man ja, jag håller med om att hon inte ska gå in och läsa. Det blir hon bara ledsen av.
 
Nej jag var tvungen att ta bort blockeringen på honom för att komma åt URLlänk på bilden så jag kunde anmäla. Och nu kan jag inte blocka honom på 48 timmar igen. Detta skrivs helt offentligt på hans Facebook dessutom så vem som helst kan läsa. Jag bryr mig inte vad hans vänner tycker om mig. Tycker bara det är ännu en sak som visar på hans lust till samarbete. Han hejjar ju ivrigt på dom. Och håller med om att det måste vara något fel på mig osv

Aha. Jag har för mig att du skrev något om skärmdumpar innan, därför trodde jag att det var vad det handlade om nu också. Men jag håller med @LenaH, skit i att gå in och titta.
 
Fast jag tycker du totalt missförstår @Lobelia. Det är är ju inte alls vad hon skrivit nånstans. :/

Som jag förstår @Lobelia menar hon:
1. Anmäl bilden (redan gjort)
2. Om FB tar bort bilden (vilket de ju gjorde), bra! Då var den helt klart olämplig.
3. Om FB INTE HADE tagit bort bilden, är det då värt striden med spermadonatorn över den? Är den så pass illa om FB godkänner den, eftersom FB är väldigt konservativa med saker som kön, rumpor och kvinnliga bröstvårtor.

Nu var ju bilden högst olämplig med exponerat kön - och FB tog bort den - men om bilden INTE varit fullt så olämplig, hade det DÅ varit värt fajten?

(Ber om ursäkt om jag missförstått dig, @Lobelia )
Äntligen någon som fattar :)

Vi kan ju liksom inte bedöma en bild vi inte sett och fördöma den som lagt ut den icke visade bilden.
 
Inte konstigt att du är ledsen och nere. Och jag tycker att du skall tillåta dig att vara det också :heart

Tack! :heart

De håller ju på med förtal. Blir det illa tycker jag du ska ta skärmdump och spara och överväga göra en anmälan efter det med Mini är klart. Man får inte prata om folk hursomhelst öppet sådär.

Japp jag har skärmdumpat och behåller.
 
Var faktiskt inte vad han eller hans vänner skrev som gjorde mig ledsen. Bryr mig inte vad dom säger. Men är bra att veta vilka som inte drar sig för att öppet skriva det (vi har ju många "gemensamma vänner") så jag kan ta bort dom ur mitt liv helt.

Var bara så oändligt trött. Och massor att göra med visning, flytt, hitta ny bostad, nytt jobb osv. Ville bara hinna vara med Mini. Less på att min föräldraledighet gått åt till renovera, bråk med exet, polis, familjerätten, soc anmälan, hot från grannen osv

Fick ett sms innan idag av exet att jag "kunde glömma mina idéer" om hans bilbarnstol. Fick aldrig något svar på vilka idéer.

Nu har en släkting till exet lagt upp bilden på Mini och taggat exet.
 
Var faktiskt inte vad han eller hans vänner skrev som gjorde mig ledsen. Bryr mig inte vad dom säger. Men är bra att veta vilka som inte drar sig för att öppet skriva det (vi har ju många "gemensamma vänner") så jag kan ta bort dom ur mitt liv helt.

Var bara så oändligt trött. Och massor att göra med visning, flytt, hitta ny bostad, nytt jobb osv. Ville bara hinna vara med Mini. Less på att min föräldraledighet gått åt till renovera, bråk med exet, polis, familjerätten, soc anmälan, hot från grannen osv

Fick ett sms innan idag av exet att jag "kunde glömma mina idéer" om hans bilbarnstol. Fick aldrig något svar på vilka idéer.

Nu har en släkting till exet lagt upp bilden på Mini och taggat exet.
Spara det smset om bilbarnstolen.

Jag hade aldrig lagt mig i min brors vårdnadstvist på det viset. Visst hade gett honom en massa stöd men inte på det viset. Att lägga upp bilden så är ju bara så.......ja barnsligt :mad:

Försök att hålla allt sådant ifrån dig. Se till att avverka en sak i taget när det kommer till flytten. Samla bevis på hans samarbetsproblem tex på hur han ignorerar Minis säkerhet bara för att han tycker att du har idéer.

Det är inte säkert att du kommer att använda dig av allt men dokumentera allt så noggrant det bara går.

Försök att hålla dig ifrån honom så mycket det bara går. Inget sms, inga telefonsamtal osv så långt det bara går.

Jag är ju ingen expert och har bara min egen erfarenhet att gå på. Men jag har upplevt att det finns en typ av människor som hämtar sin energi från konflikter. Dom vet precis vad som får en att reagera och ur din respons så suger dom energi och lever upp. Enda sättet att få slut på det är att sluta reagera och agera. Det kan ju dock vara svårt för dig med tanke på Mini men tex sådana saker som att hon fått glass, säg inget om det. Nicka bara och se nöjd ut.

Tror det kommer bli bra det här även om det ser svart ut nu. Du och Mini, du och Mini :heart
 
Fast jag tycker du totalt missförstår @Lobelia. Det är är ju inte alls vad hon skrivit nånstans. :/

Som jag förstår @Lobelia menar hon:
1. Anmäl bilden (redan gjort)
2. Om FB tar bort bilden (vilket de ju gjorde), bra! Då var den helt klart olämplig.
3. Om FB INTE HADE tagit bort bilden, är det då värt striden med spermadonatorn över den? Är den så pass illa om FB godkänner den, eftersom FB är väldigt konservativa med saker som kön, rumpor och kvinnliga bröstvårtor.

Nu var ju bilden högst olämplig med exponerat kön - och FB tog bort den - men om bilden INTE varit fullt så olämplig, hade det DÅ varit värt fajten?

(Ber om ursäkt om jag missförstått dig, @Lobelia )
Står det NAKEN så behöver jag inte se bilden för att fatta att den är olämplig på FB. :banghead:
Kan vi lämna det här nu eller vill du ta det på PM så TS får ha sin tråd ifred? :meh:
 
Samarbetssamtalet avklarat. Blir inte fler. Fy fan säger jag bara. Nu får tingsrätten bestämma. Han kommer stämma mig på boendet också.
 
Ni var där båda två? Stämma på nuvarande boende eller?

Ja vi var där båda två. Han vill ha boendet (idag bor hon med mig). Han har i sin stämning på vårdnad och umgänge angett att boendet ska fortsätta vara hos mig. Men nu har han ångrat sig för jag ska flytta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp