krambanan
Trådstartare
Kan du hyra ett släp, ställa på hans grejer och säga "kom och hämta, ta med dig en bil med drag"? Eller bara ställa ut grejerna på backen och säga att han får komma och hämta. Variant: gör upp med honom om en dag då han ska hämta, överraska honom med att hans prylar redan står därute när han kommer för att gå in i garaget.
Det är alldeles för mycket och stora/tunga grejer tyvärr. Sen tror jag inte ens jag får göra så.
Hade jag velat bråka med honom hade jag kunnat lagligt sälja/slänga allt som inte står inuti garaget för länge sen. Istället har jag varit snäll och låtit det stå kvar (trots att det är i vägen ) och flyttat in allt som stod kvar i förråden in i garaget nu i slutet av veckan så han smidigt skulle kunna ta det. Dessutom har han fått ta med sig sånt som räknas som fast egendom trots att vi inte avtalade det när jag tog över gården. Och samarbetat när han visat intresse av att äntligen hämta sina saker. För jag vill ju som sagt bli av med dom. Allt detta kan jag bevisa. Jag kan också bevisa att han struntar i vad vi bestämt. Gör allt för att försvåra. Hotar. Osv.
Jag svarar bara om det är något jag anser bör finnas "skrivet" så han inte sen kan påstå att han inte visste det. Jag har hänvisat till advokaten igen om han inte är nöjd med bodelningen.
Efter 1/6 är det nollkontakt som gäller direkt mellan oss. Då borde vi ha en utsedd kontaktperson dessutom som får sköta umgänget.