Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch idag är en sån dag när allt bara känns tungt och jobbigt. Kommer på massa saker jag borde sagt på snabbyttrandet. Exet är ju duktig på att snacka också.

Får helt enkelt förlita mig på dom "bevis" jag har och att min advokat får fram hur det verkligen ligger till i tingsrätten. Men ångesten river i magen. :(
 
Usch idag är en sån dag när allt bara känns tungt och jobbigt. Kommer på massa saker jag borde sagt på snabbyttrandet. Exet är ju duktig på att snacka också.

Får helt enkelt förlita mig på dom "bevis" jag har och att min advokat får fram hur det verkligen ligger till i tingsrätten. Men ångesten river i magen. :(

Man kommer alltid på vad man borde ha sagt - vad det än gäller - man kan älta ihjäl sig. Nu är det som det är och förhoppningsvis har du och din advokat fått fram det viktiga. Håller tummarna att allt går bra!

/Lizzie
 
Jag fattar inte att han kan fortsätta bete sig hur som helst och ljuga utan att det får några konsekvenser alls. :(

Känns som allt hänger på hur det går med kontaktpersonen. Hur Mini reagerar och om hen rapporterar hur det går till FR utan att exet lyckas manipulera det också.
 
Jag fattar inte att han kan fortsätta bete sig hur som helst och ljuga utan att det får några konsekvenser alls. :(

Känns som allt hänger på hur det går med kontaktpersonen. Hur Mini reagerar och om hen rapporterar hur det går till FR utan att exet lyckas manipulera det också.
Men vet du hur det gått så att säga eller målar du fan på väggen?
 
Men vet du hur det gått så att säga eller målar du fan på väggen?

Nä alltså jag tänker på allt som hänt. Inga polisanmälningar leder någonstans. Ingen tar det ens på allvar. Han kan ju till och med dyka upp hos mig när han känner för det utan att något händer. Inte ens när jag har ljud och vittne på att jag ber honom gå gång på gång så är det tydligen olagligt. Trots att det händer flera gånger. Polisen vill inte ens ha in resten av min bevisning tydligen. Alla våra gemensamma vänner står på hans sida. Dom tycker jag överdriver och att det är jag som bråkar. Och det blir bara värre och värre. Han matar dom med lögn efter lögn och ingen reagerar ens. Han är så sjukt manipulativ. Längtar tills jag kan flytta!

När det gäller vårdnaden och Mini så målar jag fan på väggen. Är så jävla rädd för hur det ska gå.
 
@krambanan jag förstår att du tänker så, det skulle jag också gjort..
Har egentligen inget vettigt att komma med förutom att jag håller på dig, håller alla tummar att det ordnar sig till det bästa och att exet faller i sin egen grop i slutändan.

Sen ÄR det jätteläskigt med såna som han, som kan tala över vem som helst.

Jag kan inget om polisutredningar men kan man inte lämna in resten av bevismaterialet ändå?

StyrkeKram till dig :heart
 
Usch, jag förstår precis hur du känner det när det i andras ögon är du som är den som ställer till besvär. Jag hade inte på långa vägar så illa som du men ingen trodde mig när jag berättade hur exet var. Det tog nästan 10 år innan min familj såg hans väl dolda sidor men vad är det för tröst?
 
Jag fattar inte att han kan fortsätta bete sig hur som helst och ljuga utan att det får några konsekvenser alls. :(

Känns som allt hänger på hur det går med kontaktpersonen. Hur Mini reagerar och om hen rapporterar hur det går till FR utan att exet lyckas manipulera det också.
Jag förstår det känns jobbigt men utan facit så vet inte folk vad som är på gång. De måste hålla sig neutrala och inte ge favörer till en part och de kan faktiskt inte veta vem, om någon, som försöker manipulera. Har du rätt så kommer mini att bli förtvivlad över besöket, det är hemskt, men det kan leda till att hon slipper fler eller att de blir kortare i framtiden.
 
Nä alltså jag tänker på allt som hänt. Inga polisanmälningar leder någonstans. Ingen tar det ens på allvar. Han kan ju till och med dyka upp hos mig när han känner för det utan att något händer. Inte ens när jag har ljud och vittne på att jag ber honom gå gång på gång så är det tydligen olagligt. Trots att det händer flera gånger. Polisen vill inte ens ha in resten av min bevisning tydligen. Alla våra gemensamma vänner står på hans sida. Dom tycker jag överdriver och att det är jag som bråkar. Och det blir bara värre och värre. Han matar dom med lögn efter lögn och ingen reagerar ens. Han är så sjukt manipulativ. Längtar tills jag kan flytta!

När det gäller vårdnaden och Mini så målar jag fan på väggen. Är så jävla rädd för hur det ska gå.

läst dina trådar i tysthet under trådens gång @krambanan ! Måste säga att du är otroligt stark!! :heart

Tänkte att jag skulle skumma igenom tråden för att uppdatera men insåg att det är 53 sidor och just nu har jag inte jätte mycket tid på mig...

Det jag tänkte på rent spontant när du inte känner dig trodd är om polisen har gjort något som kallas för Sara eller Freda? Om inte så kanske du kan be dom gör en? Alt om din advokat kanske kan se till att du får göra en? Skulle kunna tänka mig att polis tex sätter sig lite smått på tvären, men du kanske kan få hjälp ifrån socialen, kvinnocentrum eller en kvinnojour? - Alla dessa använder sig utav antingen Sara eller Freda, många använder sig utav båda, för att underlätta i sitt jobb med våldsutsatta (i nära relationer).
Kort och gott så kan man säga att det är två olika bedömningsmetoder där man väldigt förenklat kan säga att man utvärderar våldet som varit i en relation, men även risker för framtida våld - bla tittar man på förövaren (att personen kanske är dömd, överträtt kontaktförbud ect, men man tar även med ageranden i olika situationer där kanske inte lag och ordning säger ett smack, som tex hur personen reagerade vid en separation.)
Dels ska det ge hjälp åt professionella (du ska ha speciella utbildningar för att få göra bedömningarna) att upptäcka våld och vilken typ av våld man varit utsatt för och vad man är i för behov av stöd och skydd.
Det är allt ifrån tabeller till rena interjuvfrågor men i slutändan blir man kategoriserad och hur ska man uttrycka sig... placerad på olika risknivåer... Jag tänker, efter det jag har läst i trådarna att du ändå skulle placeras högt - och när tex familjerätten ser bedömningen så kanske dom agerar annorlunda?
 
Jättesnabb uppdatering.

Har äntligen fått igenom kontaktperson. Inte riktigt som jag tänkt (är lite besviken på FR) men på torsdag kör vi iallafall första umgänget med hen. Dom hinner ha två umgängen innan MUFen.

Fick läsa mitt snabbyttrande till tingsrätten häromdagen och tycker faktiskt hon på FR fick till det rätt bra.

1a Juni skulle hans grejer vara borta och lånet övertaget. Alla grejer är ännu inte borta, lånet är inte övertaget och garagenyckeln har jag fortfarande inte fått tillbaka. Någon som är överraskad? :banghead:

I övrigt gör han sitt bästa för att svartmåla mig till allt och alla. Bl a ger jag tydligen Mini mat som hon får ont i magen av innan umgänget så hon är ledsen. För jag gör allt för att jävlas. Och exet och min trevliga granne har sagt att "vi ska hitta något att sätta dit henne för".

Längtar till jag kan flytta! :(
 
Jättesnabb uppdatering.

Har äntligen fått igenom kontaktperson. Inte riktigt som jag tänkt (är lite besviken på FR) men på torsdag kör vi iallafall första umgänget med hen. Dom hinner ha två umgängen innan MUFen.

Fick läsa mitt snabbyttrande till tingsrätten häromdagen och tycker faktiskt hon på FR fick till det rätt bra.

1a Juni skulle hans grejer vara borta och lånet övertaget. Alla grejer är ännu inte borta, lånet är inte övertaget och garagenyckeln har jag fortfarande inte fått tillbaka. Någon som är överraskad? :banghead:

I övrigt gör han sitt bästa för att svartmåla mig till allt och alla. Bl a ger jag tydligen Mini mat som hon får ont i magen av innan umgänget så hon är ledsen. För jag gör allt för att jävlas. Och exet och min trevliga granne har sagt att "vi ska hitta något att sätta dit henne för".

Längtar till jag kan flytta! :(
Men vad händer nu när han bryter mot kontraktet? Står det nåt om vad som händer då?

Ställ ut alla hans saker och byt lås på garaget?
 
@Michaelsdotter Tack! :heart Och tack för tipset. Ska kolla upp det!
Hoppas det ger nått! Dom används mest för att dels gör en snabb bedömning av vilket typ av skydd ett våldsoffer behöver just nu (typ skyddat boende) eller när man behöver få större koll på vad offer har blivit utsatta för men även för att "öppna upp ögonen" på våldsoffer (är ju en ganska känd problematik kring våld i nära relationer - att man inte allt ser förövaren som en förövare. Menar inte att du gör det, men så du har lite koll på vad dom används för ☺️) men man lär garanterat kunna använda det i ett sånt här fall oxå. Pma om det är så att du behöver komma i kontakt med någon som gör dom.

Såg oxå att du skrev att du längtar efter att flytta. Är det på gång? Tänkte om du skulle söka sekretesmarkering (det som många kallar skyddad adress/identitet) till nya adressen. Den kan Du söka oavsett om det finns domar eller inte. Går att läsa mer om det på Skatteverkets hemsida!
 
1a Juni skulle hans grejer vara borta och lånet övertaget. Alla grejer är ännu inte borta, lånet är inte övertaget och garagenyckeln har jag fortfarande inte fått tillbaka. Någon som är överraskad? :banghead:

Finns detta på papper att det skulle varit gjort ?
I så fall tror jag ( inte vet ) att det finns starka skäl att driva det vidare ?
För åtminstone lånet och garagenyckeln låter som något som skulle haft en definitiv deadline till 1:a juni ?
Grejerna kan kanske falla under lagen om vad som lämnats från hyresgäster efter avflyttningsdatum ( vad den nu heter ) och man kanske "måste " magasinera den ett visst antal månader ( 3?) innan man kan hävda att man har rätt till dem ?
men vad det gäller lån och nyckel så är jag mer tveksam -ffa vad det gäller lån !
 
Tänkte om du skulle söka sekretesmarkering (det som många kallar skyddad adress/identitet) till nya adressen. Den kan Du söka oavsett om det finns domar eller inte. Går att läsa mer om det på Skatteverkets hemsida!

Sekretessmarkering när TS själv låtit exet ha saker hos henne? Visst, man kan alltid söka men det är ju bara onödig tid och energi. Även om det inte krävs några domar så måste det anses vara ett konkret hot.
 
Men vad händer nu när han bryter mot kontraktet? Står det nåt om vad som händer då?

Ställ ut alla hans saker och byt lås på garaget?

Nä det står inget vad som händer tyvärr. Vi tog hjälpa av jurist när vi skrev för att allt skulle bli rätt. Har insett efteråt att hen var inte direkt till någon hjälp...(hen är vän med min trevliga granne har jag fått veta).

Dom saker som är kvar står ute på gården och har gjort sen han flyttade för över nio månader sen.

Låset ska bytas och exet kommer krävas på dom pengarna.
 
Om jag fattat det rätt så är det KFM jag ska be om hjälp med sakerna som är kvar. Även om jag nog egentligen skulle kunna sälja/skänka/slänga det eftersom det gått så pass lång tid. Men tar jag det genom dom har jag iallafall garanterat ryggen fri sen. Och även den grejen han har som är min som han vägrar lämna tillbaka får dom hjälpa mig med. Ev kan dom även ta tillbaka det han plockade i garaget som var byggnadstillbehör.
 
Om jag fattat det rätt så är det KFM jag ska be om hjälp med sakerna som är kvar. Även om jag nog egentligen skulle kunna sälja/skänka/slänga det eftersom det gått så pass lång tid. Men tar jag det genom dom har jag iallafall garanterat ryggen fri sen. Och även den grejen han har som är min som han vägrar lämna tillbaka får dom hjälpa mig med. Ev kan dom även ta tillbaka det han plockade i garaget som var byggnadstillbehör.
vad gäller för lånet då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp