Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anser inte att man är delaktig i misshandel för att man inte har en mur omkring sig som inte tillåter människor att komma nära en.

Jag har ingen mur omkring mig. Det behöver jag inte som frisk och inte mottaglig. Jag attraherar inte den målgruppen som uppför sig som rövhattar. De flyr mig, de avviker när jag kommer i närheten. Jag är inte ett tänkbart mål för deras läggning.
 
Jag har ingen mur omkring mig. Det behöver jag inte som frisk och inte mottaglig. Jag attraherar inte den målgruppen som uppför sig som rövhattar. De flyr mig, de avviker när jag kommer i närheten. Jag är inte ett tänkbart mål för deras läggning.

Vad bra för dig :up: Annars är det så att personer som gärna trycker ner och trycker till ofta går på självständiga starka personer för att sedan sakta bryta ner dem bit för bit. Det är liksom lite mer sport då än att gå på någon som är svag av någon anledning sedan innan. Det spelar ingen roll vilken personlighetstyp eller bakgrund man har. Man kan ändå hamna i ett förhållande med någon som har som livsmål att göra ens liv till ett helvete. Det är inte så att dessa personer redan från början visar sitt fula nylle utan det kommer någon liten pik när man varit tillsammans ett tag som genast skojas bort för att sedan sakta men säkert eskalera till fullskaligt helvete. Då är offret redan så nedtryckt att hen ofta inte ens märker hur illa det faktiskt är utan tror att hen överreagerar och borde lugna ner sig. Hen letar fel på sig själv och trycker ner sig själv och sina känslor också och det är just det som gör det så svårt att gå för man vet inte riktigt längre vem man är, vad man vill och vad man känner. Det är få människor av nedtryckartypen som visar sitt verkliga jag i en ny relation för de vet att då försvinner den potentiella partnern genast.
 
@TinyWiny du har rätt i mycket du skriver men jag avsåg inte vems skulden är, bara att jag var delaktig och sög mig till människor som utnyttjade min svaghet.
Det är alltid förövarens skuld och ansvar, inget snack om det men i min och många andras kvinnors val av relationer så återkommer destruktiviteten.
Det finns en väldans många orsaker till detta eftersom vi är helt olika och jag hoppas att du @krambanan förstår att jag inte knäpper dig på näsan och tillskriver dig min sanning, utan att jag vill att du reflekterar över din alldeles unika livssituation och själv kunna se till att du aldrig hamnar i samma typ av relation.

Som @Lovisaleonora skriver handlar det inte om att bygga murar eller aldrig kunna älska igen, bara se till att de svin som livnär sig på att trycka ner, manipulera eller på annat sätt vara som svin är springer åt andra hållet direkt när de möter mig.

Och hur man åstadkommer detta går det naturligtvis inte att sätta ord på.
I mitt fall gick jag i terapi, både för att kunna läka och för att få hjälp att bryta mönstret.
Den sortens terapi borde alla kvinnor erbjudas gratis, tyvärr är det inte så.
 
Gick förbi mina grannar idag (han med bilen, soc.anmälan och dom elaka FB kommentarerna). Han och hans fru kom precis hem när vi gick förbi. Vinkade när jag fick ögonkontakt med frun. Hon totalignorerade. Har lust att gå dit och fråga vad jag gjort dom. Men känns inte som det kommer ge så mycket.
 
Gick förbi mina grannar idag (han med bilen, soc.anmälan och dom elaka FB kommentarerna). Han och hans fru kom precis hem när vi gick förbi. Vinkade när jag fick ögonkontakt med frun. Hon totalignorerade. Har lust att gå dit och fråga vad jag gjort dom. Men känns inte som det kommer ge så mycket.

Nu vet du precis vad den grannen går för och det är ingen förlust. Bara att totalignorera tillbaka. Jag har en granne som jag inte är speciellt förtjust i. De har förpestat mitt liv med sina skällande hundar och efter polisanmälan och klagomålsanmälan till kommunen så är jag deras hatobjekt nr 1. Mitt sätt att hantera dessa människor är att inte "ta in dem" i mitt liv. De får spy så mycket galla de vill om mig, men jag lever mitt liv på min gård som om de inte existerar. Detta funkar för mig i alla fall och ingen kan anklaga mig för att snacka skit om dem eller fundera på vad de gör eller inte gör.

/Lizzie
 
Det här med kronofogden. Han ska "anmäla" dit imorgon eftermiddag säger han och "det kommer kosta dig". Om jag kan visa via sms osv att han visst får hämta sina saker då kan väl knappast jag åka på kostnaden?

Han drog upp det på kvällens umgänge. Umgängesstödet sa till honom att inte ta det nu och då blev han tyst. Han skulle ringa upp advokaten som hjälpte oss skriva avtalet så jag var tvungen att prata med henne för tydligen väntade hon på samtal från honom nu på kvällen. Hon svarade inte på den timmen han var här. :p Blev ett kortare umgänge idag för umgängesstödet var tvungen att åka.

Spelar verkligen ingen roll vad jag säger så ska exet säga tvärtemot. Mini blev gnällig efter en stund. Sa att hon har nog kissat. Har tygblöjor så hon känner ju att det blir blött. Det tror inte jag sa exet då. Gick iallafall och bytte och mycket riktigt var hon blöt. När jag kom tillbaka sa han "Det var väl ingenting där". Jo hon var jätteblöt sa jag då. Då blev han tyst. :angel:
 
Det här med kronofogden. Han ska "anmäla" dit imorgon eftermiddag säger han och "det kommer kosta dig". Om jag kan visa via sms osv att han visst får hämta sina saker då kan väl knappast jag åka på kostnaden?

Han drog upp det på kvällens umgänge. Umgängesstödet sa till honom att inte ta det nu och då blev han tyst. Han skulle ringa upp advokaten som hjälpte oss skriva avtalet så jag var tvungen att prata med henne för tydligen väntade hon på samtal från honom nu på kvällen. Hon svarade inte på den timmen han var här. :p Blev ett kortare umgänge idag för umgängesstödet var tvungen att åka.

Spelar verkligen ingen roll vad jag säger så ska exet säga tvärtemot. Mini blev gnällig efter en stund. Sa att hon har nog kissat. Har tygblöjor så hon känner ju att det blir blött. Det tror inte jag sa exet då. Gick iallafall och bytte och mycket riktigt var hon blöt. När jag kom tillbaka sa han "Det var väl ingenting där". Jo hon var jätteblöt sa jag då. Då blev han tyst. :angel:

Men varför är du med när han ska träffa mini öht?
Alla hans kommentarer ska se till att du börjar tvivla, enligt honom dvs, och så länge du ser till att du träffar honom så kommer det att fortsätta.
Nu ser han till att du hotas med betalningsansvar, ännu ett sätt att försöka manipulera dig.
Om han träffar sitt barn utan dig, och tvingas byta blöja själv kommer han inte tycka att det är värt besväret.
 
Men varför är du med när han ska träffa mini öht?
Alla hans kommentarer ska se till att du börjar tvivla, enligt honom dvs, och så länge du ser till att du träffar honom så kommer det att fortsätta.
Nu ser han till att du hotas med betalningsansvar, ännu ett sätt att försöka manipulera dig.
Om han träffar sitt barn utan dig, och tvingas byta blöja själv kommer han inte tycka att det är värt besväret.

Meningen är att jag ska vara med mindre och mindre. Men för Minis skull är jag med tills jag ser att hon är ok med att jag lämnar. Och där är vi inte än. Umgängesstödet ska styra upp så det handlar om umgänge och inget annat och gör det också så gott det går.

Ja jag vet att han försöker manipulera. Det är just därför jag dubbelkollar så kan han få fortsätta dumma sig bäst han vill. Vill han hellre gå via kronofogden och advokat så är det helt ok med mig. Jag kommer inte backa. Tvärtom.
 
Senast ändrad:
Samt att jag antecknar allt som händer på umgängestillfällena. Han får gärna fortsätta skjuta sig själv i foten genom att tjafsa vid umgänget. Jag kommer avbryta umgänget med detta umgängesstödet om han fortsätter bråka så får han vänta tills FR utsett någon istället.
 
Meningen är att jag ska vara med mindre och mindre. Men för Minis skull är jag med tills jag ser att hon är ok med att jag lämnar. Och där är vi inte än. Umgängesstödet ska styra upp så det handlar om umgänge och inget annat och gör det också så gott det går.

Ja jag vet att han försöker manipulera. Det är just därför jag dubbelkollar så kan han få fortsätta dumma sig bäst han vill. Vill han hellre gå via kronofogden och advokat så är det helt ok med mig. Jag kommer inte backa. Tvärtom.

Härligt att läsa om hur du ser på situationen.
Se till att exet ser vilken glöd du har inombords och hur kapabel du är!
Jag tror inte att han eller någon liknande någonsin kommer att ens försöka manipulera dig med den attityden.
Kram på dig!
 
Gick förbi mina grannar idag (han med bilen, soc.anmälan och dom elaka FB kommentarerna). Han och hans fru kom precis hem när vi gick förbi. Vinkade när jag fick ögonkontakt med frun. Hon totalignorerade. Har lust att gå dit och fråga vad jag gjort dom. Men känns inte som det kommer ge så mycket.
Min spontana tanke, måste du fråga dom vad du gjort dom om du nu ska flytta därifrån vill säga?
Om jag själv skulle flytta, hade jag nog inte brytt mig om att mina grannar ignorerat mig, utan snarare sett det som "deras förlust, inte min" typ. En liten tanke jag fick av det där. :)
 
Min spontana tanke, måste du fråga dom vad du gjort dom om du nu ska flytta därifrån vill säga?
Om jag själv skulle flytta, hade jag nog inte brytt mig om att mina grannar ignorerat mig, utan snarare sett det som "deras förlust, inte min" typ. En liten tanke jag fick av det där. :)

Egentligen bryr jag mig inte så mycket men hade varit roligt att se vad dom sa till sitt försvar. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp