Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått för mig att du bor i Skåne. Vår tvåa blir snart ledig, hör av dig om du behöver boende :)

Tack för erbjudandet. :heart Nästa boende är redan ordnat. Har möjlighet att köpa tillbaka mitt barndomshem i Småland (som jag för övrigt ångrar att jag inte köpte loss redan när pappa gick bort för fyra år sen). Det har blivit renoverat en hel del sen vi sålde vilket är skönt iofs. Men priset har ju stigit en del då också. Dom har gjort mycket stora saker. T ex fasaden, nya fönster, gjort iordning alla golv, innerväggar och innertak samt att det ska läggas in bergvärme. :up:

Ska bli tråkigt att flytta i från Skåne bara. :down:
 
Tack för erbjudandet. :heart Nästa boende är redan ordnat. Har möjlighet att köpa tillbaka mitt barndomshem i Småland (som jag för övrigt ångrar att jag inte köpte loss redan när pappa gick bort för fyra år sen). Det har blivit renoverat en hel del sen vi sålde vilket är skönt iofs. Men priset har ju stigit en del då också. Dom har gjort mycket stora saker. T ex fasaden, nya fönster, gjort iordning alla golv, innerväggar och innertak samt att det ska läggas in bergvärme. :up:

Ska bli tråkigt att flytta i från Skåne bara. :down:

Tråkigt att du inte kunde bo kvar på gården. :(
Du som verkligen satsade på att få behålla det.
Men det låter ändå som du har fått en alldeles förträfflig möjlighet.
Och vad skönt för dig att få lite fysiskt avstånd.
Det blir ju betydligt svårare för x:et att störa dig. :)
 
Åhhh idag är jag trött, ledsen, uppgiven och bitter. Exet har kommit så jävla lätt undan. Han gick in vårat förhållande med skulder på över 150 000. Nu har han istället ett par hundra tusen till godo på sitt hus. Jag kommer troligtvis inte gå skuldfri från gården och då har jag ändå ärvt över hundra tusen under tiden vi var ihop. För att minimera restskulden kommer jag behöva fixa en massa med huset och det snabbt som attan.

Vet inte hur jag ska palla detta. Var börjar jag? Har så mycket skit att reda upp (gården, flytt, exet, polis, vårdnad osv) så jag blir matt bara av att tänka på det. Tips på hur man gör det mindre överväldigande?
 
Åhhh idag är jag trött, ledsen, uppgiven och bitter. Exet har kommit så jävla lätt undan. Han gick in vårat förhållande med skulder på över 150 000. Nu har han istället ett par hundra tusen till godo på sitt hus. Jag kommer troligtvis inte gå skuldfri från gården och då har jag ändå ärvt över hundra tusen under tiden vi var ihop. För att minimera restskulden kommer jag behöva fixa en massa med huset och det snabbt som attan.

Vet inte hur jag ska palla detta. Var börjar jag? Har så mycket skit att reda upp (gården, flytt, exet, polis, vårdnad osv) så jag blir matt bara av att tänka på det. Tips på hur man gör det mindre överväldigande?
Vad är det som behöver fixas på gården? Tänker om det är ngt vi andra här kan hjälpa dig med? Antingen på plats (typ måla osv) eller för att få ner inköpspris, kanske man har ngt du behöver ståendes hemma i källaren osv. :)
 
Åhhh idag är jag trött, ledsen, uppgiven och bitter. Exet har kommit så jävla lätt undan. Han gick in vårat förhållande med skulder på över 150 000. Nu har han istället ett par hundra tusen till godo på sitt hus. Jag kommer troligtvis inte gå skuldfri från gården och då har jag ändå ärvt över hundra tusen under tiden vi var ihop. För att minimera restskulden kommer jag behöva fixa en massa med huset och det snabbt som attan.

Vet inte hur jag ska palla detta. Var börjar jag? Har så mycket skit att reda upp (gården, flytt, exet, polis, vårdnad osv) så jag blir matt bara av att tänka på det. Tips på hur man gör det mindre överväldigande?

Inga direkta tips. Men kan förstå hur det känns, jag stod på alla våra avtal när vårt förhållande sprack. Vinsten räckte inte att lösa allt, så de fick jag på mig. Var så arg och ledsen då. Men nu i efterhand orkar jag faktiskt inte bry mig. Visst är det sjukt mkt pengar jag kunde gjort så mkt roligt för. Men nu blev det som det blev, jag har accepterat det och ser framåt och den enorma frihet när jag klarat upp det här själv!

Öppna ett konto och koppla till swish. Man behöver väl inte använda sitt mobilnr? Lägg upp det här så är jag säker på att det kommer in en hel del från oss som vill hjälpa men inte kan göra nått på plats.
 
Åhhh idag är jag trött, ledsen, uppgiven och bitter. Exet har kommit så jävla lätt undan. Han gick in vårat förhållande med skulder på över 150 000. Nu har han istället ett par hundra tusen till godo på sitt hus. Jag kommer troligtvis inte gå skuldfri från gården och då har jag ändå ärvt över hundra tusen under tiden vi var ihop. För att minimera restskulden kommer jag behöva fixa en massa med huset och det snabbt som attan.

Vet inte hur jag ska palla detta. Var börjar jag? Har så mycket skit att reda upp (gården, flytt, exet, polis, vårdnad osv) så jag blir matt bara av att tänka på det. Tips på hur man gör det mindre överväldigande?
Gör en lista på det som måste göras på garden för att få den såld, till bästa pris.
Efterlys hjälp, här och bland dina vänner och familj.
Boka upp datum ex en helg, när det ska utföras.
Säljer du via mäklare?
 
Åhhh idag är jag trött, ledsen, uppgiven och bitter. Exet har kommit så jävla lätt undan. Han gick in vårat förhållande med skulder på över 150 000. Nu har han istället ett par hundra tusen till godo på sitt hus. Jag kommer troligtvis inte gå skuldfri från gården och då har jag ändå ärvt över hundra tusen under tiden vi var ihop. För att minimera restskulden kommer jag behöva fixa en massa med huset och det snabbt som attan.

Vet inte hur jag ska palla detta. Var börjar jag? Har så mycket skit att reda upp (gården, flytt, exet, polis, vårdnad osv) så jag blir matt bara av att tänka på det. Tips på hur man gör det mindre överväldigande?

Vi hjälper dig.
Det ordnar sig.
 
Gulle er!:heart Återkommer med svar om vad som behövs.

Måste bara lösa en annan mer akut sak först. Läkaren som sjukskrev mig har nu sagt till Försäkringskassan att det finns inga medicinska skäl att sjukskriva mig! Så nu står jag utan inkomst dessutom denna månaden då FK plockade bort alla föräldradagar när dom fick in sjukintyget. Jag visste att det skulle bli problem med den läkaren. Varför sa hon inte det direkt till mig istället så kunde jag väntat till min ordinarie läkare var tillbaka? Eller iallafall haft kvar dom planerade föräldradagarna. :mad: Går inte få tag i henne förrän tisdag heller.
 
Gulle er!:heart Återkommer med svar om vad som behövs.

Måste bara lösa en annan mer akut sak först. Läkaren som sjukskrev mig har nu sagt till Försäkringskassan att det finns inga medicinska skäl att sjukskriva mig! Så nu står jag utan inkomst dessutom denna månaden då FK plockade bort alla föräldradagar när dom fick in sjukintyget. Jag visste att det skulle bli problem med den läkaren. Varför sa hon inte det direkt till mig istället så kunde jag väntat till min ordinarie läkare var tillbaka? Eller iallafall haft kvar dom planerade föräldradagarna. :mad: Går inte få tag i henne förrän tisdag heller.
En läkare kan sjukskriva i efterhand om det behövs. Men du borde väl kunna få även föräldradagar i efterhand.
Kontakta din läkare på tisdag tycker jag.
 
Men kan du inte bara ansöka om fp i efterhand nu då?

Jo men dom har ju handläggningstid...

En läkare kan sjukskriva i efterhand om det behövs. Men du borde väl kunna få även föräldradagar i efterhand.
Kontakta din läkare på tisdag tycker jag.

Ja jag såg till att jag fick en telefontid med min ordinarie läkare också. Men han är inte tillbaka förrän v13.
 
Vet inte hur jag ska palla detta. Var börjar jag? Har så mycket skit att reda upp (gården, flytt, exet, polis, vårdnad osv) så jag blir matt bara av att tänka på det. Tips på hur man gör det mindre överväldigande?
Jag tycker du fått en del bra tips på detta, det enda jag själv kom och tänka på var att inte tänka på allt i en stor klump, utan dela upp det i "mindre klumpar". Lite som att bestiga ett berg, du gör inte ett jämfota hopp och är uppe på toppen, du får bestiga det i etapper.
Lite så jag tänker, jag hoppas att det löser sig för dig. Jag tror du kommer känna att det kommer kännas otroligt skönt efter att all skit är över och du kan äntligen fortsätta ditt liv som vanligt. :heart:heart
 
Idag var det "umgänge" igen. :banghead: Jag orkar inte ens sammanfatta mer än lite av det. Iallafall var det som vanligt vad han ville som var viktigt. Inte Mini.

För varje umgänge släpper han lite mer på sitt spelade kontrollerade sätt. Jag var bara med precis i början och slutet idag ändå fick jag höra en del. Bl a drog han själv upp anmälan till soc. Men han förnekade att den kom från honom även fast jag sa att jag fått se vilken mail den kom från. "Du vet att jag inte kan skriva." och "Konstigt så sa inte soc till mig." :wtf: (Konstigt att han vet hur den var skriven om han inte var inblandad?). Sen skulle han sätta dit mig för saker om inte jag slutade bråka. "Du har en del grejer här som inte är godkända." Så jag antar bl a han menar att han ska ringa länsstyrelsen. :up: Bring it on! :p Har hans "hot" inspelat.

Sen blev han stoppad (av mig) och dom åkte härifrån.
 
Idag var det "umgänge" igen. :banghead: Jag orkar inte ens sammanfatta mer än lite av det. Iallafall var det som vanligt vad han ville som var viktigt. Inte Mini.

För varje umgänge släpper han lite mer på sitt spelade kontrollerade sätt. Jag var bara med precis i början och slutet idag ändå fick jag höra en del. Bl a drog han själv upp anmälan till soc. Men han förnekade att den kom från honom även fast jag sa att jag fått se vilken mail den kom från. "Du vet att jag inte kan skriva." och "Konstigt så sa inte soc till mig." :wtf: (Konstigt att han vet hur den var skriven om han inte var inblandad?). Sen skulle han sätta dit mig för saker om inte jag slutade bråka. "Du har en del grejer här som inte är godkända." Så jag antar bl a han menar att han ska ringa länsstyrelsen. :up: Bring it on! :p Har hans "hot" inspelat.

Sen blev han stoppad (av mig) och dom åkte härifrån.
Bra. Ta inget skit av honom (säkert lättare sagt än gjort). Håller umgängesstödet sig neutralt och bra fortfarande?
 
Som någon skrev, bestig inte berg! Jag gillar att göra "to do list's", då kan man bocka av sak för sak och då syns det att det faktiskt går framåt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp