Igår (eller snarare idag då) somnade jag inte förrän 5 på morgonen. Låg och grubblade på allt. Varje gång jag träffar exet/han dyker upp här har jag skitsvårt att slappna av och somna på flera nätter sen (brukar inte kunna somna förrän 2-tiden). Har inte sett sambandet förrän nu. Skyllt det på allt möjligt annat som kaffe för sent osv.
Fattar inte hur jag ska kunna släppa all skiten. Blir så jag arg och irriterad på mig själv för jag låter honom fortsätta "förstöra" för mig. Kommer ju ta evigheter (kanske år!) innan allt är uppklarat och färdigt. Mitt hopp är helt ärligt att han ska träffa någon annan (stackare) och tröttna på mig och mini.
Det är väldigt, väldigt många som förstår att du inte kan släppa skiten.
Många som varit i liknande situation som du och ifrågasätter sig själv som du nu gör.
Något som är det viktigaste som måste inse är att det är en man som utsatt en kvinna för det mest fruktansvärda som finns.
Missbrukat kärlek och behov till den grad att hjärntvätt har inträffat.
Förminskat och misshandlar både psykiskt och fysiskt.
Jag har varit i din sits och har kommit underfund med att jag själv var delaktig till misshandeln.
Jag tillät till viss del att det bara fortsatte då mitt sätt att till andra, skrika efter bekräftelse och kärlek gjorde mig sårbar och de människor, både män och kvinnor som drogs till mig utnyttjade det till max.
Det kommer att ta tid innan du kommer ikapp dig själv och läker.
Du kommer behöva hjälp.
Det finns många som inte utnyttjar andras svagheter, du kommer att finna dom så småningom.
Men...se till att DU inte behöver andra för att älska dig själv
Se till att ingen sätter sig på dig.
Skapa en gräns och sätt folk på plats direkt.
Ge dig en chans att ändra ditt egenvärde och se till att andra förstår att de aldrig mer kommer att kunna få dig till förminskning.
Obs- det här var min resa, din kommer se annorlunda ut men resultatet kommer bli densamma, ta ingen skit!