Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
här i Karlstad vet jag att det finns spekulanter som anmäler intresse till mäklare för vart de vill bo, de hamnar i speciella listor hos mäklaren,och sedan när objekt kommer in så matchas de mot dem, alla försäljningar är inte med annonsering etc. Det finns många som vill sälja utan att alla kan se det. Så kontakta mäklarna och förklara situationen så kan du ju se om det finns intressenter för ditt hus utan att du ska behöva marknadsföra det :)

Kolla även Köpes-annonser på Blocket och lokala annonssidor!
Jag sålde mitt hus i min gamla hemstad till ett par som hade en köpes-annons ute och det gick väldigt smärtfritt. Jag kanske hade fått hundra tusen mer för det om jag gått via mäklare, men allt extrajobb med visningar, mäklararvode och liknande gjorde att det kändes som om jag gick jämnt upp.
 
Men alltså... O_o:laugh:

En av grannarna har jag köpt en bil av. Han som skrev dom värsta sakerna om mig på exets Facebook. Idag fick jag ett sms av den grannen. När jag köpte bilen fick jag lite rabatt mot att jag INTE tog bort hans firmanamn och telefonnummer från bilen (skåpbil) på ett år. Dvs för att åka runt och göra reklam för honom. Nu smsar han att året nu har gått och inom en vecka ska texten vara borta och han vill ha bevis på detta. Ungefär som om han gjorde mig en tjänst som lät mig ha kvar den. Han skrev också att det var viktigt inför en ev försäljning.

Igår sent på kvällen la jag ut på min Facebook att jag letade bil och ska sälja min. Och redan nu vet han alltså om det. Trodde jag tagit bort alla av exets "spioner" men tydligen inte. :p

Det här börjar bli väldigt löjligt. :meh:
 
Den typen som ditt ex verkar vara - de går över många gränser och får andra att gå över många gränser för att tillfredställa personens syften. Det absolut enda sättet är att ignorera. Låt inte den personen sätta gränser runt vad du gör och inte gör för att det är obehagligt att veta att spioner finns. Du vet vilket som är det sjuka beteendet.
 
Nu kommer det här låta rätt krasst. Jag är av tanken att jag tycker det är jättebra när folk visar färg. Då vet man var man har dem, vet vad de går för. Det är bara o strypa kontakten, ta bort dem på fb, lägga nick under ignore, etc. Energitjuvar är inget att ha.
 
Jahopp. Kommer nog komma en "anonym" anmälan till länsstyrelsen om mig nu också... Att han orkar. Och att han vågar. Jag kan anmäla honom för rätt allvarliga grejer om jag vill (skatte- och bidragsfusk bl a)men kommer inte sänka mig till hans nivå så klart. Inte är jag rädd för länsstyrelsen heller som han tror.. :p
 
Jahopp. Kommer nog komma en "anonym" anmälan till länsstyrelsen om mig nu också... Att han orkar. Och att han vågar. Jag kan anmäla honom för rätt allvarliga grejer om jag vill (skatte- och bidragsfusk bl a)men kommer inte sänka mig till hans nivå så klart. Inte är jag rädd för länsstyrelsen heller som han tror.. :p

*SUCK*
Men tyvärr, personer som denne har en aldrig sinande energi att lägga på att jävlas med andra. Och det kommer alltid finnas dårar som I sin enfald, I tron att de "hjälper" honom, ger honom info om hur han kan hitta nya vinklar att jävlas på. Det kommer ta slut men, stålsätt dig på att så här kan ditt liv se ut det närmsta året. Var förberedd och ta reda på så mycket du kan utifrån "hans synsätt".
 
Jahopp. Kommer nog komma en "anonym" anmälan till länsstyrelsen om mig nu också... Att han orkar. Och att han vågar. Jag kan anmäla honom för rätt allvarliga grejer om jag vill (skatte- och bidragsfusk bl a)men kommer inte sänka mig till hans nivå så klart. Inte är jag rädd för länsstyrelsen heller som han tror.. :p

Behöver ju i och för sig inte vara exet. Det kan ju vara någon som tagit hans parti som är i farten.

/Lizzie
 
Behöver ju i och för sig inte vara exet. Det kan ju vara någon som tagit hans parti som är i farten.

/Lizzie

Ja fast det är han som kommer ligga bakom den. Han har nämligen ställt lite frågor till en gemensam väns man. Hon berättade det sen i sin tur för en annan kompis som "varnade" mig.
 
Exet ville komma hit själv i går och hämta grejer som finns på andra ställen på gården än i det avtalade garaget. Jag skrev då att vi får bestämma en dag och tid när han tar ALLT som inte står inuti garaget. Och att han får ta med sig någon jag litar på också. Samt mina grejer som han har hos sig. Så vi får det överstökat. Men nä det gick ju inte. Då försöker han påstå att vi menade garage i plural (vi har en garageport in i förrådet på ett ställe också). Jag svarade bara att vi inte har något avtal om den byggnaden.

Nu smsar han (efter stängningsdags när det inte går att få tag i rätt personer så klart) att han pratat med polisen (utredaren som utreder våra anmälningar) och att han ska hämta sina grejer så jag ska lämna upplåst imorgon och söndag så han kan ta sina grejer annars ska han ta med polisen.. :banghead:

Det är väl ändå kronofogden i så fall han skulle få be om hjälp? Och jag har ju inte hindrat honom att hämta. Jag vill bara veta när och med vem. Vad har jag laglig rätt att göra och inte? Kanske ska ringa 11414 och fråga?
 
Exet ville komma hit själv i går och hämta grejer som finns på andra ställen på gården än i det avtalade garaget. Jag skrev då att vi får bestämma en dag och tid när han tar ALLT som inte står inuti garaget. Och att han får ta med sig någon jag litar på också. Samt mina grejer som han har hos sig. Så vi får det överstökat. Men nä det gick ju inte. Då försöker han påstå att vi menade garage i plural (vi har en garageport in i förrådet på ett ställe också). Jag svarade bara att vi inte har något avtal om den byggnaden.

Nu smsar han (efter stängningsdags när det inte går att få tag i varken henne eller min advokat så klart) att han pratat med polisen (utredaren som utreder våra anmälningar) och att han ska hämta sina grejer så jag ska lämna upplåst imorgon och söndag så han kan ta sina grejer annars ska han ta med polisen.. :banghead:

Det är väl ändå kronofogden i så fall han skulle få be om hjälp? Och jag har ju inte hindrat honom att hämta. Jag vill bara veta när och med vem. Vad har jag laglig rätt att göra och inte? Kanske ska ringa 11414 och fråga?
Jättebra om han tar med polisen. Då har du ju någon oberoende med ;)

Skämt åsido. Han är ju helt väck O_o
 
Exet ville komma hit själv i går och hämta grejer som finns på andra ställen på gården än i det avtalade garaget. Jag skrev då att vi får bestämma en dag och tid när han tar ALLT som inte står inuti garaget. Och att han får ta med sig någon jag litar på också. Samt mina grejer som han har hos sig. Så vi får det överstökat. Men nä det gick ju inte. Då försöker han påstå att vi menade garage i plural (vi har en garageport in i förrådet på ett ställe också). Jag svarade bara att vi inte har något avtal om den byggnaden.

Nu smsar han (efter stängningsdags när det inte går att få tag i rätt personer så klart) att han pratat med polisen (utredaren som utreder våra anmälningar) och att han ska hämta sina grejer så jag ska lämna upplåst imorgon och söndag så han kan ta sina grejer annars ska han ta med polisen.. :banghead:

Det är väl ändå kronofogden i så fall han skulle få be om hjälp? Och jag har ju inte hindrat honom att hämta. Jag vill bara veta när och med vem. Vad har jag laglig rätt att göra och inte? Kanske ska ringa 11414 och fråga?
Ja, det är kronofogden som ska begära handräckning av polisen om du vägrar lämna ut hans saker, MEN då måste han ta det via KF (och betala avgiften det kostar)
Han kör bara med dig, gå inte med på det utan låt honom "kontakta" polisen, de lär knappast bistå honom;)
Fast vill du vara helt säker så föreslår jag att du ringer 11414, om inte annat ligger det honom i fatet att han ljuger ihop saker!!
 
Jahopp. Kommer nog komma en "anonym" anmälan till länsstyrelsen om mig nu också... Att han orkar. Och att han vågar. Jag kan anmäla honom för rätt allvarliga grejer om jag vill (skatte- och bidragsfusk bl a)men kommer inte sänka mig till hans nivå så klart. Inte är jag rädd för länsstyrelsen heller som han tror.. :p
Fy sjutton vad jobbigt att behöva drabbas av allt han hittar på. :(
Är du rädd för att träffa honom ensam?
Är han fortfarande hotfull eller har han övergått mer till att "bara" djävlas?
Oavsett, du måste vara hemskt stressad av allt.
Var rädd om dig själv och försök värna om ditt eget mående. Inte minst för minis skull. :love:
Lätt att glömma bort sig själv mitt i allt det här.
 
Exet ville komma hit själv i går och hämta grejer som finns på andra ställen på gården än i det avtalade garaget. Jag skrev då att vi får bestämma en dag och tid när han tar ALLT som inte står inuti garaget. Och att han får ta med sig någon jag litar på också. Samt mina grejer som han har hos sig. Så vi får det överstökat. Men nä det gick ju inte. Då försöker han påstå att vi menade garage i plural (vi har en garageport in i förrådet på ett ställe också). Jag svarade bara att vi inte har något avtal om den byggnaden.

Nu smsar han (efter stängningsdags när det inte går att få tag i rätt personer så klart) att han pratat med polisen (utredaren som utreder våra anmälningar) och att han ska hämta sina grejer så jag ska lämna upplåst imorgon och söndag så han kan ta sina grejer annars ska han ta med polisen.. :banghead:

Det är väl ändå kronofogden i så fall han skulle få be om hjälp? Och jag har ju inte hindrat honom att hämta. Jag vill bara veta när och med vem. Vad har jag laglig rätt att göra och inte? Kanske ska ringa 11414 och fråga?
Svara bara att det enda ni har avtalat om är garaget och att hämtning av saker får bara ske efter överenskommelse om dag och tid och i sällskap med någon du känner dig bekväm med. Den dag ni kommer överens om ska ALLT tas med och inget tillfälle kommer ges senare för att komma tillbaka. Allt annat är inte okej och du kommer inte lämna någonting olåst och han har ingen rätt att komma till din gård om du inte uttalat sagt ja.
Det är f.ö Kronofogden han ska gå genom för att få igenom en handräckning, inte polisen och då måste han betala avgiften och det går inte på en dag att få igenom ett sånt beslut...
Ge honom inte ditt finger genom att låta honom komma när han vill bara för att han hotar med polis, han kommer fortsätta ta hela din arm och hela din själ. Han bara jävlas med dig och försöker skrämma dig till att göra som han vill så han kan intala sig att han har rätt.
Ring 11414 och tala om hur situationen ser ut och fråga vad som gäller, om inte annat så känner du dig säkrare. Men han kan inte göra det han säger att polisen sagt att han ska göra.
Det är fel. Han har fel. Han är fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp