Glöm inte att skriva ut skärmdumparna då och då, så att de inte försvinner. För din skull är det egentligen bara bra att han skriver en massa skit på Facebook. Kan din advokat i rätten visa på att det mesta ditt ex gör gör han för att jävlas med dig, och har egentligen inte med mini att göra. För att gemensam vårdnad ska fungera så ska det ju också fungera mellan föräldrarna... Och att du sen har gjort allt du kan för att umgänget ska fungera, inklusive valt exets förslag på umgängesstöd, borde ju (i en perfekt värld) leda till att du får fortsätta ha enskild vårdnad. Men sen är det som du säger, att det döms olika beroende på vilka som sitter i rätten.
Blir det som du vill att vårdnaden fortsätter vara enskild och det är ok att flytta, gör då det! Kan bara tala för mig själv när jag säger att jag tyckte allt var fruktansvärt jobbigt fram till rättegång, men jag tänkte aldrig på att flytta då vi bägge hade släkten på samma ort. BIG MISTAKE! Det tog hus i helvete när jag träffade min nuvarande man, och blev aldrig riktigt bra...