Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jätteroligt att känna att alla grannar är emot en nu också. En jobbar exet hos, en annan skrev nu detta (och nu förstår jag vem som hjälpte honom maila orosanmälan till socialen) och en tredje är trevlig och falsk när vi ses men sen hejjar han på exet bakom min rygg.
Det hade kunnat få mig att byta omslagsbild på facebook, till en där det står typ "myntet har två sidor..."
 
Åh jag lider med dig. Men då vet du vilka som inte går att lita på och vems sida de är på.

Det är bara ord och du vet vad som är sant. Han försöker återigen få dig att reagera. Han är inte sund någonstans och duktig på manipulation låt han inte få glädje av dina reaktioner skärmdumpa om det behövs men bemöt inte.

Flytt känns än mer givet.
 
Åh jag lider med dig. Men då vet du vilka som inte går att lita på och vems sida de är på.

Det är bara ord och du vet vad som är sant. Han försöker återigen få dig att reagera. Han är inte sund någonstans och duktig på manipulation låt han inte få glädje av dina reaktioner skärmdumpa om det behövs men bemöt inte.

Flytt känns än mer givet.

Tack! :heart

Skärmdumpar allt. :up:
 
Skärmdumpa allt du möjligtvis kan få användning för framöver och andas. Glöm för guds skull inte att andas!

Peppkram!

nalle-kram-me-to-you.jpg
 
Du kommer inte få lugn och ro förrän du flyttat från grannarna, och umgänget funkar bättre.
Hoppas att du kan få enskild vårdnad och att det hela löser sig på ett bra sätt.
Bråka om bilder på fb är ingen ide. Han kommer bara fortsätta för att provocera.
Låt bli att lägga upp nåt nån kan kopiera tills tvisten är klar.
Skönt om dessa som är umgängesstöd nu fortsätter att funka så bra för båda och att han kan låta dig vara ifred när du kommer och åker.
 
Jag håller inte med! Det vore ju att kommunicera med honom = han vinner igen eftersom han räknar varje reaktion från dig som en seger.
Eller också är det ett sätt att tyst upplysa folk om att det finns två sidor av saken.
Krambanan blir oerhört bakbunden om hon hela tiden måste tänka efter så att det hon gör inte är att kommunicera med exet. Hon måste också få leva och faktiskt, om det känns nödvändigt, markera att det faktiskt finns två versioner av sanningen. Att göra det genom att tyst bara byta omslagsbild på facebook (med en bild som är offentlig) kan jag nog anse att det inte är att kommunicera med honom. Det är inte honom hon reagerar mot här, utan grannarna som gått på hans snyfthistorier.
 
Jätteroligt att känna att alla grannar är emot en nu också. En jobbar exet hos, en annan skrev nu detta (och nu förstår jag vem som hjälpte honom maila orosanmälan till socialen) och en tredje är trevlig och falsk när vi ses men sen hejjar han på exet bakom min rygg.

Antingen så ignorerar du eller så får du ge dom din sanning. Det brukar vara hälsosammast att ignorera, förr eller senares så brukar typen som ditt ex är visa hela färgpaletten och då vet folk..
 
Jag håller inte med! Det vore ju att kommunicera med honom = han vinner igen eftersom han räknar varje reaktion från dig som en seger.

Eller också är det ett sätt att tyst upplysa folk om att det finns två sidor av saken.
Krambanan blir oerhört bakbunden om hon hela tiden måste tänka efter så att det hon gör inte är att kommunicera med exet. Hon måste också få leva och faktiskt, om det känns nödvändigt, markera att det faktiskt finns två versioner av sanningen. Att göra det genom att tyst bara byta omslagsbild på facebook (med en bild som är offentlig) kan jag nog anse att det inte är att kommunicera med honom. Det är inte honom hon reagerar mot här, utan grannarna som gått på hans snyfthistorier.

Jag brukar ha olika citat som omslagsbilder. Nu t ex hade jag ett av Astrid Lindgren. Om att ge barnen kärlek, kärlek och mer kärlek. Omslagsbilderna brukar på ett eller annat spegla hur jag känner mig. Bytte till ett som sa: Vad A säger om B, säger mer om A än B igår.

Och ja precis. Det är ju inte till exet utan grannar som jag trodde var mina vänner som jag vill ska få sig en tankeställare. Exet ska ju dessutom blockas igen så fort det går.
 
Skärmdumpa allt du möjligtvis kan få användning för framöver och andas. Glöm för guds skull inte att andas!

Peppkram!

nalle-kram-me-to-you.jpg

Skärmdumpar! Och tack! :heart

Du kommer inte få lugn och ro förrän du flyttat från grannarna, och umgänget funkar bättre.
Hoppas att du kan få enskild vårdnad och att det hela löser sig på ett bra sätt.
Bråka om bilder på fb är ingen ide. Han kommer bara fortsätta för att provocera.
Låt bli att lägga upp nåt nån kan kopiera tills tvisten är klar.
Skönt om dessa som är umgängesstöd nu fortsätter att funka så bra för båda och att han kan låta dig vara ifred när du kommer och åker.

Jag har enskild vårdnad. :up: Och bilden har inte dykt upp mer nu. Nu lägger han upp andra bilder (ffa offentligt) som han själv tagit. Det tänker jag inte bråka om så länge det är oskyldiga bilder.
 
Åh jag lider med dig. Men då vet du vilka som inte går att lita på och vems sida de är på.

Det är bara ord och du vet vad som är sant. Han försöker återigen få dig att reagera. Han är inte sund någonstans och duktig på manipulation låt han inte få glädje av dina reaktioner skärmdumpa om det behövs men bemöt inte.

Flytt känns än mer givet.

Ja jag visste ju att den ena inte gick att lita på efter han hjälpt till att se till att exet dök upp hos mig när han visste jag var själv. Men att skriva elaka kommentarer offentligt trodde jag han var för gammal för att hålla på med.

Ja usch att bo kvar med såna här grannar! Nä kommer flytta asap. Önskar bara man kunde sälja huset "i smyg" för som advokaten sa; den dagen han får reda på att jag tänker flytta kommer det bli mycket mycket värre.

Antingen så ignorerar du eller så får du ge dom din sanning. Det brukar vara hälsosammast att ignorera, förr eller senares så brukar typen som ditt ex är visa hela färgpaletten och då vet folk..

Ja kan dom inte ens bemöda sig med att kolla med mig så är dom ju inte direkt intresserade av min version. Är helt övertygad om att sanningen kommer komma fram och i annat fall skiter jag i dom bara jag slipper att bo granne med dom.
 
Beroende på vart du bor kan du ju kontakta en mäklare och höra dig för. Ibland känner de ju till om någon är på jakt efter hus/gård i ett visst område. Då kunde ju försäljningen bli lite mer diskret.

Lider verkligen med dig! Vilket jävla elände du hamnat i :(
 
Ja jag visste ju att den ena inte gick att lita på efter han hjälpt till att se till att exet dök upp hos mig när han visste jag var själv. Men att skriva elaka kommentarer offentligt trodde jag han var för gammal för att hålla på med.

Ja usch att bo kvar med såna här grannar! Nä kommer flytta asap. Önskar bara man kunde sälja huset "i smyg" för som advokaten sa; den dagen han får reda på att jag tänker flytta kommer det bli mycket mycket värre.



Ja kan dom inte ens bemöda sig med att kolla med mig så är dom ju inte direkt intresserade av min version. Är helt övertygad om att sanningen kommer komma fram och i annat fall skiter jag i dom bara jag slipper att bo granne med dom.

Där känner jag att förklaringen kom på hur 17 de kunde gå med på att hjälpa ditt ex med att fixa rutan han krossat. De var liksom redan på hans sida så då blir det ju enormt mycket lättare!

Rikspuckon verkar vara samlade I just din närhet, hoppas verkligen du har andningshål!

Samt fortsätt med din helt fantastiska klarsynthet! Ge honom inget känslomässigt, du är helt fantastisk!
 
Hon måste också få leva och faktiskt, om det känns nödvändigt, markera att det faktiskt finns två versioner av sanningen.
Den som inte begriper det själv kommer inte göra det pga en pikande bild på internet. Jag hade velat stå över sånt där och inte hamna i tramsigt tjafs på Facebook - bara ignorera honom och allt han går och säger till folk. Som sagt, jag hade sparat energin till det viktiga.
 
Jag brukar ha olika citat som omslagsbilder. Nu t ex hade jag ett av Astrid Lindgren. Om att ge barnen kärlek, kärlek och mer kärlek. Omslagsbilderna brukar på ett eller annat spegla hur jag känner mig. Bytte till ett som sa: Vad A säger om B, säger mer om A än B igår.

Och ja precis. Det är ju inte till exet utan grannar som jag trodde var mina vänner som jag vill ska få sig en tankeställare. Exet ska ju dessutom blockas igen så fort det går.
Jag förstår hur du menar.

Det jag tänker är att bästa sättet att komma åt folk som ägnar sig åt hans typ av krigföring är att svälta ut dem. Aldrig ge dem näring. Till slut slutar de om de inte får respons, om man är iskall mot dem. Och även om du riktar dig till dina grannar så kommer han, i sin hybrisvärld, att ta det som "YES, hon reagerade, jag kommer fortfarande åt henne!"

Men som vanligt, du gör naturligtvis som du själv finner bäst :)
 
Ja usch att bo kvar med såna här grannar! Nä kommer flytta asap. Önskar bara man kunde sälja huset "i smyg" för som advokaten sa; den dagen han får reda på att jag tänker flytta kommer det bli mycket mycket värre.
här i Karlstad vet jag att det finns spekulanter som anmäler intresse till mäklare för vart de vill bo, de hamnar i speciella listor hos mäklaren,och sedan när objekt kommer in så matchas de mot dem, alla försäljningar är inte med annonsering etc. Det finns många som vill sälja utan att alla kan se det. Så kontakta mäklarna och förklara situationen så kan du ju se om det finns intressenter för ditt hus utan att du ska behöva marknadsföra det :)
 
Glöm inte att skriva ut skärmdumparna då och då, så att de inte försvinner. För din skull är det egentligen bara bra att han skriver en massa skit på Facebook. Kan din advokat i rätten visa på att det mesta ditt ex gör gör han för att jävlas med dig, och har egentligen inte med mini att göra. För att gemensam vårdnad ska fungera så ska det ju också fungera mellan föräldrarna... Och att du sen har gjort allt du kan för att umgänget ska fungera, inklusive valt exets förslag på umgängesstöd, borde ju (i en perfekt värld) leda till att du får fortsätta ha enskild vårdnad. Men sen är det som du säger, att det döms olika beroende på vilka som sitter i rätten.
Blir det som du vill att vårdnaden fortsätter vara enskild och det är ok att flytta, gör då det! Kan bara tala för mig själv när jag säger att jag tyckte allt var fruktansvärt jobbigt fram till rättegång, men jag tänkte aldrig på att flytta då vi bägge hade släkten på samma ort. BIG MISTAKE! Det tog hus i helvete när jag träffade min nuvarande man, och blev aldrig riktigt bra...
 
OM huset ska ut på den öppna marknaden, se till att ha flyttat innan....

Allt packat och klart och in med ALLT i flyttbilar samma dag och sedan iväg. Hyr in städfirma eller om mäklaren kan ordna med det.

Eftersom grannarna är på hans sida så kan du inte flytta lite i taget utan att han får reda på det...
 
OM huset ska ut på den öppna marknaden, se till att ha flyttat innan....

Allt packat och klart och in med ALLT i flyttbilar samma dag och sedan iväg. Hyr in städfirma eller om mäklaren kan ordna med det.

Eftersom grannarna är på hans sida så kan du inte flytta lite i taget utan att han får reda på det...

Håller med...jag var i liknande situation där mitt ex fick reda på att jag skulle flytta.
Nu säger jag inte, att ditt ex skulle göra detsamma men min gick på hästarna och slutade med stort polispådrag med sökhundar mm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp