Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker varken ni ska ses hemma hos dig eller att du ska vara med. Jag tycker en oberoende, professionell, person bör vara närvarande. Soc har ju erfarenhet av sånt här. Ofta har de en speciell lägenhet för umgänge också.
Jag tänker så mest för att inte situationen ska bli ett läge mellan er två istället för mellan honom och barnet. Så att barnet slipper tjafs och ev bråk mellan er. Dessutom kan personal från soc få en inblick i hur han interagerar med barnet. Och slutligen ser man om hans intresse är att träffa barnet i sig eller bara bråka med dig.
 
Instämmer med båda! Du varken bör eller skall hoppa när exet säger hoppa!
Håll dig till att ha 0 kontakt med honom, allt, absolut allt skall gå via din advokat eller soc.
Han fortsätter ju bara att ideligen säga att du skall hoppa o får dig ur balans. Det är soc o familjerätten som skall bestämma i frågan, inte du o absolut inte exet.

Du kan även kräva att det är stödpersonen/personerna som hämtar o lämnar barnet, du skall öht inte behöva se honom IRL så länge du inte själv vill. Sluta dansa efter hans pipa!
Låt dig inte manipuleras!
Tillägg, hans advokat skall inte kontakta dig, hen skall kontakta din advokat eller familjerätten.
 
Jag tycker inte att det verkar som om exet är moget att ha umgänge med bebisen. Fyra timmar med honom och hans kompis? :banghead: Hade han varit lite klok så hade han avvaktat tills han är mogen att se till barnets bästa.
Familjerätten och soc får väl se hans orimliga förslag, hoppas jag.
 
Har fått reda på att exet har fått min Facebook-profilbild mailad till sig. Den föreställer Minibananen. Och så har han tydligen lagt upp den på sin vägg. Och skriver något snyftigt. Har rensat hårt bland mina Facebookvänner efter det. Trött jag blir på folk. Inte direkt första gången saker delas vidare till honom.
 
Har fått reda på att exet har fått min Facebook-profilbild mailad till sig. Den föreställer Minibananen. Och så har han tydligen lagt upp den på sin vägg. Och skriver något snyftigt. Har rensat hårt bland mina Facebookvänner efter det. Trött jag blir på folk. Inte direkt första gången saker delas vidare till honom.

Grrrrr.
Går det att ta reda på vem som gjorde det?
 
Har fått reda på att exet har fått min Facebook-profilbild mailad till sig. Den föreställer Minibananen. Och så har han tydligen lagt upp den på sin vägg. Och skriver något snyftigt. Har rensat hårt bland mina Facebookvänner efter det. Trött jag blir på folk. Inte direkt första gången saker delas vidare till honom.

Men har du helt privat profilbild? Annars kan ju vem som helst se den tyvärr. Även folk utan fb.
 
Han är ju blockad. Så han ska inte kunna se mig alls. Så någon har sparat ner bilden och gett honom.
om du vill att han inte ska få tag i några bilder på dottern så måste du nog plocka bort dina bilder från facebook och sen bara ha dem helt privat. Det kommer alltid finnas läckor.

En bekant har dotter o barnbarn i liknande sits, fast med skillnaden att det numera (tror jag) finns ett kontaktförbud. Han skapar hela tiden nya facebookprofiler för att "bli vän med" dotterns vänner för att komma åt information. Enda sättet att vara säker är att se till att det inte finns någon information som kan delas. Alls.
 
om du vill att han inte ska få tag i några bilder på dottern så måste du nog plocka bort dina bilder från facebook och sen bara ha dem helt privat. Det kommer alltid finnas läckor.

En bekant har dotter o barnbarn i liknande sits, fast med skillnaden att det numera (tror jag) finns ett kontaktförbud. Han skapar hela tiden nya facebookprofiler för att "bli vän med" dotterns vänner för att komma åt information. Enda sättet att vara säker är att se till att det inte finns någon information som kan delas. Alls.

Japp plockade bort bilden och den enda andra bilden jag lagt upp på henne när hon var nyfödd. Jag är väldigt restriktiv med bilder på dottern på nätet speciellt Facebook. Anmälde hans inlägg och Fb plockade bort det väldigt snabbt. Så nu finns bara tre äldre bilder kvar och samtliga har exet själv tagit och lagt upp.
 
Japp plockade bort bilden och den enda andra bilden jag lagt upp på henne när hon var nyfödd. Jag är väldigt restriktiv med bilder på dottern på nätet speciellt Facebook. Anmälde hans inlägg och Fb plockade bort det väldigt snabbt. Så nu finns bara tre äldre bilder kvar och samtliga har exet själv tagit och lagt upp.
OT men hur fick du fb att göra det? Tycker att de är helt hopplösa om man anmäler något, så länge det inte handlar om att en bröstvårta kan antas synas strax utanför bild :meh:
 
Hur? Man kan inte googla fram min Facebook.
Ah okej. Ja men oavsett räcker det ju att han ber en vän gå in på din Facebook så kommer det ju upp. Generellt sett är det en dålig idé att ha 'hemliga'/privata bilder som profilbilder. Så bra att du tog bort den!
 
Japp plockade bort bilden och den enda andra bilden jag lagt upp på henne när hon var nyfödd. Jag är väldigt restriktiv med bilder på dottern på nätet speciellt Facebook. Anmälde hans inlägg och Fb plockade bort det väldigt snabbt. Så nu finns bara tre äldre bilder kvar och samtliga har exet själv tagit och lagt upp.

OT men hur fick du fb att göra det? Tycker att de är helt hopplösa om man anmäler något, så länge det inte handlar om att en bröstvårta kan antas synas strax utanför bild :meh:

Glöm det. Facebook har INTE tagit bort den. Han hade dolt den för några bara.

Anmälde att det var barn under 13 år på bilden. Fanns något formulär man fyllde i då....
 
@krambanan Spelar det nån roll om han har bilden kvar uppe? Han är ju tramsig, såklart, men spelar det nån roll?

Ja eftersom han valt att lägga den offentlig. Jag har bett honom begränsa så bara vänner kan se om han nu måste använda mina bilder. Men det gör han inte. Jag tycker inte det är lämpligt att dela bilder på barn offentligt på Facebook. Vem vet var den bilden kan hamna?
 
Vi har dessutom kommit överens om att vara väldigt försiktiga med vilka bilder vi delar och att inte lägga dom offentliga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp