Jag följer advokatens rekommendation att testa med kompisarna (både han och hans fru var med idag) först. Båda är jättebra. Dom har samma tänk som mig. Korta träffar i början och när hon blir ledsen ska hon till mig. Jag är med för dotterns skull (mitt eget val) nu i början då mini inte känner dom heller än.
Exet däremot. Han tog henne direkt som om inget hänt. Hon blev ledsen (duh!). Då går han iväg med henne bort från mig (duh!). Då blev hon ju ännu mer ledsen. Jag bad att få tillbaka henne. Då sa även kompisen till exet att ge henne till mig och ta det lite lugnt och försiktigt istället. När hon fick sitta i mitt knä gick det lite bättre iallafall. Även om hon fortfarande var lite ledsen då. Men så fort han försökte ha henne hos sig blev hon jätteledsen igen. Sån är hon aldrig annars.
Redan efter en halvtimme var mini såklart jättetrött. Jag sa något om att det var därför jag bara ville ha en timme nu första gången. Då säger exet att han tror längre umgänge hade varit bättre för henne. Så hon "vänjer" sig.
Garanterat kommer han nu tala om för alla hur jag skämt bort mini så hon bara vill vara hos mig.
Umgängesstödet och hans fru förstod ju däremot varför hon blev ledsen och varför hon ville vara hos mig och ha koll på var jag var.
När jag kom dit (ville vara där en stund innan så vi inte kom samtidigt) så var exet redan där men han stannade iallafall i sin bil utanför tills det var sagt att vi skulle ses.
Vet inte vem som är tröttast nu. Mini eller jag.