Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur skulle det vändas emot henne?

Det är väl självklart att man inte lämnar öppet bara för att nån annan vill in?? Framförallt inte med ett ex som man inte litar på!

Att hon krånglar och inte ger honom hans saker. Såna som han brukar kunna få det att låta så. Då tänker jag att man ignorerar, och dyker han upp så vidtar man andra åtgärder.
 
Att hon krånglar och inte ger honom hans saker. Såna som han brukar kunna få det att låta så. Då tänker jag att man ignorerar, och dyker han upp så vidtar man andra åtgärder.

Om man ignorerar så har man ju inte gett honom något val, det känns inte bara taskigt utan det ser även väldigt mkt ut som att man krånglar med, tycker iaf jag.

Man ger en tid, säger han nej så får man försöka med en annan tid.

Det är inte krångel att inte vilja lämna sina ägodelar vind för våg.
 
Jag blir lite chockad över alla som tycker att hon ska ignorera ett faktiskt verkligt ärende? Är vi 14 år gamla eller?

Skit ska givetvis ignoreras, men detta är ju en verklig sak som behöver lösas, helst så fort som möjligt så behöver TS inte fundera alls på nåt sånt längre och blir mer klar.
 
Jag blir lite chockad över alla som tycker att hon ska ignorera ett faktiskt verkligt ärende? Är vi 14 år gamla eller?

Skit ska givetvis ignoreras, men detta är ju en verklig sak som behöver lösas, helst så fort som möjligt så behöver TS inte fundera alls på nåt sånt längre och blir mer klar.
Det handlar inte om att jäklas. Det handlar om att så långt som möjligt undvika att dras med i någons sjuka manipulationer.

Men visst. Ts kan ge ett datum, och ha med sig vittnen. Då ska alla saker bort. Hämtas de inte då så får det vara. De där grejerna fungerar för honom som en nyckel till ts gård. Han kan använda sig av dem för att ha orsak till att komma dit, ringa o.s.v.
 
Det handlar inte om att jäklas. Det handlar om att så långt som möjligt undvika att dras med i någons sjuka manipulationer.

Men visst. Ts kan ge ett datum, och ha med sig vittnen. Då ska alla saker bort. Hämtas de inte då så får det vara. De där grejerna fungerar för honom som en nyckel till ts gård. Han kan använda sig av dem för att ha orsak till att komma dit, ringa o.s.v.


Ja precis exakt det är ju poängen, är det inte bättre att bara bli av med skiten så fort det bara är möjligt då?

Ju längre sakerna är kvar där desto fler ursäkter har han att höra av sig, desto fler tillfällen att försöka manipulera.
 
Det går inte att diskutera med någon sådan person. Vill han ha kontakt får det väl gå via advokat eller nåt. Hade sakerna varit viktiga hade han hämtat dem den han flyttade. Han manipulerar och provocerar.
Fast att sätta en dag och tid när sakerna ska hämtas tyder ju ändå på att TS är villig att samarbeta, men inte godtar att annat (som inte överenskommits) hämtas, dvs i andra utrymmen.
Tror ändå att hon vinner på att visa en viss samarbetsvilja men inte gå med på hans krav.
Ser nog bättre ut längre fram att visa samarbetsvilja
 
Tror ändå att hon vinner på att visa en viss samarbetsvilja men inte gå med på hans krav.
Ser nog bättre ut längre fram att visa samarbetsvilja

Jag röstar på samma linje.

"Givetvis ska du få tillfälle att hämta dina saker. Lika självklart är att vi måste bestämma en tid när detta fungerar för inblandade parter. Jag föreslår lördagen den x/x kl. xx.00."

Underförstått: kamma dig och väx upp, hämta ditt skit och bli vuxen. Försvinn ur mitt liv. Ungefär.
 
"Givetvis ska du få tillfälle att hämta dina saker. Lika självklart är att vi måste bestämma en tid när detta fungerar för inblandade parter. Jag föreslår lördagen den x/x kl. xx.00."

Underförstått: kamma dig och väx upp, hämta ditt skit och bli vuxen. Försvinn ur mitt liv. Ungefär.

Kan inte låta bli.....

:bow: kan det vara det bästa i tråden hittills?
 
Det går inte att diskutera med någon sådan person. Vill han ha kontakt får det väl gå via advokat eller nåt. Hade sakerna varit viktiga hade han hämtat dem den han flyttade. Han manipulerar och provocerar.

Syftade inte om att vissa honom konversationerna utan mer på om han drar det vidare. Då har TS fullt bevis sparat på att hon har försökt samarbeta.
 
Ja precis exakt det är ju poängen, är det inte bättre att bara bli av med skiten så fort det bara är möjligt då?

Ju längre sakerna är kvar där desto fler ursäkter har han att höra av sig, desto fler tillfällen att försöka manipulera.

Jag hade bara velat få det överstökat så det är borta ur mitt liv, sedan har han inga ursäkter att komma in på hennes gård mera.
 
TS behöver bestämma sig, gång på gång tackar hon för råd om att klippa av karlskrället o gång på gång låter hon honom komma in under skinnet. Det finns bara en lösning. Sluta agera på hans kontaktförsök o låt all kontakt ske via advokat/polis/soc.
 
TS behöver bestämma sig, gång på gång tackar hon för råd om att klippa av karlskrället o gång på gång låter hon honom komma in under skinnet. Det finns bara en lösning. Sluta agera på hans kontaktförsök o låt all kontakt ske via advokat/polis/soc.

Inte det lättaste när man levt i en destruktiv relation länge och dessutom har ett rikspucko till ex.
Anledningen till att tråden finns är väl att påminna om att inte, ramla in i gamla banor och låta sig bli manipulerad.
Jag tycker, eller varjefall tolkar ditt inlägg som lite spydigt och med översittarton men jag är inte @krambanan och kanske tar plats i tråden i onödan.
Ber om ursäkt för det isf, jag har svårt att vara tyst.
 
Svara bara att det enda ni har avtalat om är garaget och att hämtning av saker får bara ske efter överenskommelse om dag och tid och i sällskap med någon du känner dig bekväm med. Den dag ni kommer överens om ska ALLT tas med och inget tillfälle kommer ges senare för att komma tillbaka. Allt annat är inte okej och du kommer inte lämna någonting olåst och han har ingen rätt att komma till din gård om du inte uttalat sagt ja.
Det är f.ö Kronofogden han ska gå genom för att få igenom en handräckning, inte polisen och då måste han betala avgiften och det går inte på en dag att få igenom ett sånt beslut...

Det var ganska exakt vad jag svarade honom. Han svarade att då fick det bli polisen. Inte sett till honom. :p

Jag blir lite chockad över alla som tycker att hon ska ignorera ett faktiskt verkligt ärende? Är vi 14 år gamla eller?

Skit ska givetvis ignoreras, men detta är ju en verklig sak som behöver lösas, helst så fort som möjligt så behöver TS inte fundera alls på nåt sånt längre och blir mer klar.

Precis jag vill ju bli av med grejerna! Och ja jag sparar alla konversationer. Har gamla sparade också där jag ber honom ta sina grejer (innan allt spårade ur) och där han lovar att ge mig mina grejer och vilka dom grejerna är.

TS behöver bestämma sig, gång på gång tackar hon för råd om att klippa av karlskrället o gång på gång låter hon honom komma in under skinnet. Det finns bara en lösning. Sluta agera på hans kontaktförsök o låt all kontakt ske via advokat/polis/soc.

Sen nyår har jag kommit väldigt långt. Och det är bara två månader sen nyår. Innan nyår trodde jag fortfarande vi skulle kunna lösa saker på egen hand. Han och jag. Nu är han blockerad från all kontakt utom sms/mail (och det finns en taktisk anledning till att han får smsa/maila fortfarande). Jag har en advokat. Jag tar soc till hjälp. Jag står numera för vad jag säger när jag sätter en gräns för honom. Men det är ju här jag kan tillåta mig att vackla. Så jag orkar vara stark mot honom.

Och hur gärna jag än skulle vilja slippa honom för all framtid så har vi en dotter ihop. Jag kommer göra allt för att fortsätta framstå som samarbetsvillig och resonlig. Och samtidigt visa att jag sätter dotterns trygghet och välmående främst så klart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp