Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det kan ju vara bra att ha markerat så det finns bevis på att hon inte gått med på upplägget ifall han kommer ändå och det är något han kommer ta upp emot TS.Jag tycker inte ts ska svara alls. Ignorera.
Jag tänker att sånt kanske kan vändas emot henne. Sen tänker jag att allt ändå bara är provokation.Fast det kan ju vara bra att ha markerat så det finns bevis på att hon inte gått med på upplägget ifall han kommer ändå och det är något han kommer ta upp emot TS.
Jag tänker att sånt kanske kan vändas emot henne. Sen tänker jag att allt ändå bara är provokation.
Hur skulle det vändas emot henne?
Det är väl självklart att man inte lämnar öppet bara för att nån annan vill in?? Framförallt inte med ett ex som man inte litar på!
Att hon krånglar och inte ger honom hans saker. Såna som han brukar kunna få det att låta så. Då tänker jag att man ignorerar, och dyker han upp så vidtar man andra åtgärder.
Jag håller med. Vill han få ett avslut på det här med sakerna han har där så får han ta det via de korrekta kanalerna. Har han dröjt så här länge så kan han vänta lite till.Jag tycker inte ts ska svara alls. Ignorera.
Att hon krånglar och inte ger honom hans saker. Såna som han brukar kunna få det att låta så. Då tänker jag att man ignorerar, och dyker han upp så vidtar man andra åtgärder.
Det går inte att diskutera med någon sådan person. Vill han ha kontakt får det väl gå via advokat eller nåt. Hade sakerna varit viktiga hade han hämtat dem den han flyttade. Han manipulerar och provocerar.Inte om hon har alla konversationer sparade. Där syns det dessutom att TS inte ställer orimliga krav eller gör det helt ömöjligt att hämta grejerna.
Det handlar inte om att jäklas. Det handlar om att så långt som möjligt undvika att dras med i någons sjuka manipulationer.Jag blir lite chockad över alla som tycker att hon ska ignorera ett faktiskt verkligt ärende? Är vi 14 år gamla eller?
Skit ska givetvis ignoreras, men detta är ju en verklig sak som behöver lösas, helst så fort som möjligt så behöver TS inte fundera alls på nåt sånt längre och blir mer klar.
Det handlar inte om att jäklas. Det handlar om att så långt som möjligt undvika att dras med i någons sjuka manipulationer.
Men visst. Ts kan ge ett datum, och ha med sig vittnen. Då ska alla saker bort. Hämtas de inte då så får det vara. De där grejerna fungerar för honom som en nyckel till ts gård. Han kan använda sig av dem för att ha orsak till att komma dit, ringa o.s.v.
Fast att sätta en dag och tid när sakerna ska hämtas tyder ju ändå på att TS är villig att samarbeta, men inte godtar att annat (som inte överenskommits) hämtas, dvs i andra utrymmen.Det går inte att diskutera med någon sådan person. Vill han ha kontakt får det väl gå via advokat eller nåt. Hade sakerna varit viktiga hade han hämtat dem den han flyttade. Han manipulerar och provocerar.
Tror ändå att hon vinner på att visa en viss samarbetsvilja men inte gå med på hans krav.
Ser nog bättre ut längre fram att visa samarbetsvilja
"Givetvis ska du få tillfälle att hämta dina saker. Lika självklart är att vi måste bestämma en tid när detta fungerar för inblandade parter. Jag föreslår lördagen den x/x kl. xx.00."
Underförstått: kamma dig och väx upp, hämta ditt skit och bli vuxen. Försvinn ur mitt liv. Ungefär.
Det går inte att diskutera med någon sådan person. Vill han ha kontakt får det väl gå via advokat eller nåt. Hade sakerna varit viktiga hade han hämtat dem den han flyttade. Han manipulerar och provocerar.
Ja precis exakt det är ju poängen, är det inte bättre att bara bli av med skiten så fort det bara är möjligt då?
Ju längre sakerna är kvar där desto fler ursäkter har han att höra av sig, desto fler tillfällen att försöka manipulera.
TS behöver bestämma sig, gång på gång tackar hon för råd om att klippa av karlskrället o gång på gång låter hon honom komma in under skinnet. Det finns bara en lösning. Sluta agera på hans kontaktförsök o låt all kontakt ske via advokat/polis/soc.
Svara bara att det enda ni har avtalat om är garaget och att hämtning av saker får bara ske efter överenskommelse om dag och tid och i sällskap med någon du känner dig bekväm med. Den dag ni kommer överens om ska ALLT tas med och inget tillfälle kommer ges senare för att komma tillbaka. Allt annat är inte okej och du kommer inte lämna någonting olåst och han har ingen rätt att komma till din gård om du inte uttalat sagt ja.
Det är f.ö Kronofogden han ska gå genom för att få igenom en handräckning, inte polisen och då måste han betala avgiften och det går inte på en dag att få igenom ett sånt beslut...
Jag blir lite chockad över alla som tycker att hon ska ignorera ett faktiskt verkligt ärende? Är vi 14 år gamla eller?
Skit ska givetvis ignoreras, men detta är ju en verklig sak som behöver lösas, helst så fort som möjligt så behöver TS inte fundera alls på nåt sånt längre och blir mer klar.
TS behöver bestämma sig, gång på gång tackar hon för råd om att klippa av karlskrället o gång på gång låter hon honom komma in under skinnet. Det finns bara en lösning. Sluta agera på hans kontaktförsök o låt all kontakt ske via advokat/polis/soc.