Oense om bodelning - tingsrätten

Jag ringde runt och fixade igår morse och fick tag i en advokat i närheten som kunde hjälpa oss skriva ett bodelningsavtal på onsdag nästa vecka (en advokat som min blivande bank rekommenderade). Han ville ha 3000:- + moms för det om det gick snabbt och smidigt. Tror ni det dög åt herr krångelnisse? :meh: Nä då hade han fått tips om en annan jurist av våran granne. Och den jag fixat var aaaaaalldeles för dyr...Så jag fick börja jaga den juristen istället. För han hann absolut inte ringa själv. Fick iallafall tag på henne till sist. Hon hade egentligen semester men lovade ändå att hjälpa oss på onsdag morgon. Ingen aning vad hon tar betalt dock då jag glömde fråga men jag gissar att det är något liknande. Jag kollade också med henne så inte exet haft kontakt med henne tidigare. Nu får vi se vad nästa grej han ska strula om blir...:banghead:

Det konstiga är att bodelningen inte är giltig för ändring av lagfarten förrän han verkligen har flyttat för tills dess har skett anses vi tydligen fortfarande vara sambos? Men man kan skriva ett avtal nu och sen kan man skriva på det igen när han väl är utflyttad och skicka in till lantmäteriet.
 
Idag var då dagen D. Han satte igång redan igår. Påstod att inget var bestämt vad som skulle skrivas avtal om osv osv. Sen fortsatte han i morse innan vi skulle dit. Han tänkte inte skriva på om något mer än huset bla bla Jag hade inte försökt prata med honom osv Han skulle inte med dit alls för jag var dum. Jag försökte hålla mig hyfsat neutral men bestämd. Sa att jag tänkte iallafall åka dit. Om inte han tänkte följa med så var det okej men då skulle jag använda den tiden till att diskutera en bodelning i tingsrätten med henne (hon skulle ju komma in och hjälpa oss trots att hon egentligen hade semester). Till slut gick jag ut för att åka. Då kom han men han tänkte minsann INTE åka i samma bil utan körde bakom mig i sin egen. :meh:

När vi väl var där var han sååååå trevlig. Försökte med sitt snack om att han inte kunde flytta pga att han har vapen och polisen har 4-5 mån handläggningstid på licenser (ehhh så länge man har vapnen där man är folkbokförd så kan man flytta så klart). Och hon berättade dessutom för honom att så länge han inte flyttar sin adress kan inte jag ändra lagfarten. Något som påpekade redan igår för honom men då hade jag FEL, FEL, FEL enligt honom. Han hade minsann bodelat innan och visste och det hade inte jag så jag skulle inte säga något. :rofl:

Iallafall så är bodelningsavtalet påskrivet. :banana::banana::banana:Från 31/7 ska jag ta över huset. :bump::bump::bump:

Blancolånet ska han ta över snarast. Han kommer ha rätt att förvara saker i garaget till 1/6-16. Så där fick jag ge efter lite mer än vad jag tänkt men fick iallafall med blancolånet!

Efter allt detta blev jag tvingad att lyssna på 30 minuters monolog om hur allt var mitt fel. Det var jag som inte försökt ordna upp vårat förhållande. Jag måste fatta vilket ruckel till hus jag tar över (nyss ville han ju själv ta över det?). Och hundra andra saker jag hört ett antal gånger förut. :banghead: Spelade in alltihop iallafall. :sneaky:

Måste vara skönt att vara så perfekt som han är. Att aldrig ta ansvar för något man gör. Att hur illa man än beter sig är det någon annans fel. Att aldrig bry sig om man gör någon ledsen. Att hur elak man än är så var det för att någon drev en till det. Hade bara inte jag provocerat honom så. Att bara kunna byta flickvän när det blir för jobbigt (det har han själv sagt till mig).En annan gång sa han till mig att han inte "hade någon nytta av att vara tillsammans med mig längre". Och det fegaste av allt är att han inte ens kan stå för att det är som han ville göra slut och separera. Det var jag som inte gav honom något val stackarn. :turd:

Förlåt för en hel roman och massa svammel. O_o
 
Senast ändrad:
Måste få skryta lite också (med tanke på hans ständiga kommentarer om att jag ALDRIG kommer klara ha en gård själv). I förrgår fixade jag stopp i avloppet helt själv (och det var inte ens mitt fel att det var stopp som :turd: försökte få det till utan det var hans). Och idag har jag bytt vattenpump och hydrofortank (till en låne från Jula medans våran är på repaparation) också helt själv nästan. :turd: fick hjälpa mig lossa den gamla bara då han dragit åt det hårt som fan när han satte dit den (det var då han höll sin 30 minuters monolog). Men JAG satte in den "nya" och fick igång allt trots en del strul. :up:
 
Idag var då dagen D. Han satte igång redan igår. Påstod att inget var bestämt vad som skulle skrivas avtal om osv osv. Sen fortsatte han i morse innan vi skulle dit. Han tänkte inte skriva på om något mer än huset bla bla Jag hade inte försökt prata med honom osv Han skulle inte med dit alls för jag var dum. Jag försökte hålla mig hyfsat neutral men bestämd. Sa att jag tänkte iallafall åka dit. Om inte han tänkte följa med så var det okej men då skulle jag använda den tiden till att diskutera en bodelning i tingsrätten med henne (hon skulle ju komma in och hjälpa oss trots att hon egentligen hade semester). Till slut gick jag ut för att åka. Då kom han men han tänkte minsann INTE åka i samma bil utan körde bakom mig i sin egen. :meh:

När vi väl var där var han sååååå trevlig. Försökte med sitt snack om att han inte kunde flytta pga att han har vapen och polisen har 4-5 mån handläggningstid på licenser (ehhh så länge man har vapnen där man är folkbokförd så kan man flytta så klart). Och hon berättade dessutom för honom att så länge han inte flyttar sin adress kan inte jag ändra lagfarten. Något som påpekade redan igår för honom men då hade jag FEL, FEL, FEL enligt honom. Han hade minsann bodelat innan och visste och det hade inte jag så jag skulle inte säga något. :rofl:

Iallafall så är bodelningsavtalet påskrivet. :banana::banana::banana:Från 31/7 ska jag ta över huset. :bump::bump::bump:

Blancolånet ska han ta över snarast. Han kommer ha rätt att förvara saker i garaget till 1/6-16. Så där fick jag ge efter lite mer än vad jag tänkt men fick iallafall med blancolånet!

Efter allt detta blev jag tvingad att lyssna på 30 minuters monolog om hur allt var mitt fel. Det var jag som inte försökt ordna upp vårat förhållande. Jag måste fatta vilket ruckel till hus jag tar över (nyss ville han ju själv ta över det?). Och hundra andra saker jag hört ett antal gånger förut. :banghead: Spelade in alltihop iallafall. :sneaky:

Måste vara skönt att vara så perfekt som han är. Att aldrig ta ansvar för något man gör. Att hur illa man än beter sig är det någon annans fel. Att aldrig bry sig om man gör någon ledsen. Att hur elak man än är så var det för att någon drev en till det. Hade bara inte jag provocerat honom så. Att bara kunna byta flickvän när det blir för jobbigt (det har han själv sagt till mig).En annan gång sa han till mig att han inte "hade någon nytta av att vara tillsammans med mig längre". Och det fegaste av allt är att han inte ens kan stå för att det är som han ville göra slut och separera. Det var jag som inte gav honom något val stackarn. :turd:

Förlåt för en hel roman och massa svammel. O_o
Vilka fantastiska nyheter! Och du gör ett kanonjobb. Ditt barn kommer att ha en fantastisk förebild av hur stark en kvinna är!

Det viktigaste sakerna först. Bodelningen och blancolånet är viktigast.
När han har flyttat och alla hans saker är borta ur huset och du har bytt lås (lita inte på att du fått alla nycklarna) och blancolånet är i hans namn, då kan du börja göra det en liiiiiten aaaaaning jobbigt att ha hans saker kvar i förrådet.

"Men oj gick proppen till förrådet igen :angel:? Vad konstigt :confused:. Men du vet ju hur det är med gamla ruckel, inget fungerar som det skall". :devil::devil:
 
Vilka fantastiska nyheter! Och du gör ett kanonjobb. Ditt barn kommer att ha en fantastisk förebild av hur stark en kvinna är!

Det viktigaste sakerna först. Bodelningen och blancolånet är viktigast.
När han har flyttat och alla hans saker är borta ur huset och du har bytt lås (lita inte på att du fått alla nycklarna) och blancolånet är i hans namn. Då kan du börja göra det en liiiiiten aaaaaning jobbigt att ha hans saker kvar i förrådet. "Men oj gick proppen dit igen :angel:? Vad konstigt :confused:. Men du vet ju hur det är med gamla ruckel, inget fungerar som det skall". :devil::devil:

Åh tack! Betyder massor att höra nu! :heart

Haha. Tyvärr sitter säkringsskåpet inne i garaget. :p Men ska nog komma på nåt. Om inte annat får väl en och annan katt "råka" bli instängd där och kissa lite på hans saker. Så lär dom nog försvinna fort. :angel:
 
Åh tack! Betyder massor att höra nu! :heart

Haha. Tyvärr sitter säkringsskåpet inne i garaget. :p Men ska nog komma på nåt. Om inte annat får väl en och annan katt "råka" bli instängd där och kissa lite på hans saker. Så lär dom nog försvinna fort. :angel:
Gillar kattplanen! :up:
Det går nog att komma på fler små obehagliga överraskningar när det beger sig :devil::devil:
 
Så himla stark du är! :bow:

Och som @Tora skrev, byt för guds skull alla låsen direkt huset är ditt!
Och lämna aldrig ut någon nyckel till honom oavsett hur mycket han kommer tjata om att det är bra att han har en. För det kommer säkert komma på tal när du bytt dom.
Det är värt varenda krona att byta låsen!
 
Så himla stark du är! :bow:

Och som @Tora skrev, byt för guds skull alla låsen direkt huset är ditt!
Och lämna aldrig ut någon nyckel till honom oavsett hur mycket han kommer tjata om att det är bra att han har en. För det kommer säkert komma på tal när du bytt dom.
Det är värt varenda krona att byta låsen!

Tack! :love: Gulle er!

Japp måste ändå byta lås på garaget för "någon" gav ut en extra nyckel till en kille vi knappt känner för ett tag sen utan att ens fråga mig. Killen mekade med sin mc i vårat garage och har inte världens bästa rykte. Påpekade att det kanske inte var så smart....sen tog det någon vecka så började saker försvinna och killen ljög om när han varit där (en kompis till mig såg honom). Så nu sitter det ett extra hänglås på dörren (modell jättestort). Så när jag ändå byter det låset kan jag lika gärna ta ytterdörren med trots att hela den dörren med lås och allt byttes rätt nyligen. Våran förra ytterdörr gick inte ens låsa. :nailbiting:
 
Bravo, heja, heja!!!! :up: :up:

Det där med låsbytet får mig att minnas när min "käre" far hade försökt hämta lite grejer i smyg efter skilsmässan, grannen hade sett honom och när mamma konfronterade honom på telefon så hade han inte aaaals varit i stan, nejdå, "och förresten så var ju låset bytt" klämde han ur sig. :rofl:

Visst är dom söta, dom fullkomliga Narcissisterna. :turd:
 
Bravo, heja, heja!!!! :up: :up:

Det där med låsbytet får mig att minnas när min "käre" far hade försökt hämta lite grejer i smyg efter skilsmässan, grannen hade sett honom och när mamma konfronterade honom på telefon så hade han inte aaaals varit i stan, nejdå, "och förresten så var ju låset bytt" klämde han ur sig. :rofl:

Visst är dom söta, dom fullkomliga Narcissisterna. :turd:

:love: Tack!

Jättesöta. :p En bra dag kan jag tycka lite synd om honom för uppenbarligen mår man inte något vidare när man beter sig som han gör. :( En sämre(bättre?) dag vill jag bara att han ska försvinna från jordens yta för alltid. :wtf:
 
:love: Tack!

Jättesöta. :p En bra dag kan jag tycka lite synd om honom för uppenbarligen mår man inte något vidare när man beter sig som han gör. :( En sämre(bättre?) dag vill jag bara att han ska försvinna från jordens yta för alltid. :wtf:
Det värsta är att beteendet går aldrig ur och såna människor pendlar mellan offer och härskare. "Ja jag kan ju ingenting, är värdelös",,,,, hört det förut? Det har iallafall jag till leda när farsan blev överbevisad, eller också slängde han ur sig någon elakhet innan han slog igen dörren och gick ut. Man behöver inte tycka synd om dom för det gör dom så bra själva.
 
Det värsta är att beteendet går aldrig ur och såna människor pendlar mellan offer och härskare. "Ja jag kan ju ingenting, är värdelös",,,,, hört det förut? Det har iallafall jag till leda när farsan blev överbevisad, eller också slängde han ur sig någon elakhet innan han slog igen dörren och gick ut. Man behöver inte tycka synd om dom för det gör dom så bra själva.

Hans variant var tidigare i vårat förhållande "Du skulle ha det bättre utan mig" och "Alla bara utnyttjar mig". Men nu var det länge sen han var allt annat än perfekt och ofelbar. :banghead:
 
Jag hittade den här tråden idag och jag måste bara säga att jösses så stark du är!

Way to go girl!

Hoppas att du fortsätter uppdatera tråden! Det är aldrig lätt med uppbrott! Jag har fortfarande saker här från mitt exs föräldrar, det är ju bara 4,5 år sedan vi gjorde slut...
 
En bra dag kan jag tycka lite synd om honom för uppenbarligen mår man inte något vidare när man beter sig som han gör. :( En sämre(bättre?) dag vill jag bara att han ska försvinna från jordens yta för alltid. :wtf:

Nej nej, det är inte ett dugg synd om honom (jag har levt med en liknande personlighetstyp och vet hur lätt det är att låta sig duperas). Han verkar vara en fullblodsnarcissist och mår förmodligen alldeles utmärkt där i sin alldeles egna världsbild där han är perfekt och det bara är fel på alla andra hela tiden. Du kommer att ha det SÅ MYCKET BÄTTRE på gården utan honom. Bra jobbat! :bump:
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 090
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 113
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 908
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp