krambanan
Trådstartare
Jag ringde runt och fixade igår morse och fick tag i en advokat i närheten som kunde hjälpa oss skriva ett bodelningsavtal på onsdag nästa vecka (en advokat som min blivande bank rekommenderade). Han ville ha 3000:- + moms för det om det gick snabbt och smidigt. Tror ni det dög åt herr krångelnisse? Nä då hade han fått tips om en annan jurist av våran granne. Och den jag fixat var aaaaaalldeles för dyr...Så jag fick börja jaga den juristen istället. För han hann absolut inte ringa själv. Fick iallafall tag på henne till sist. Hon hade egentligen semester men lovade ändå att hjälpa oss på onsdag morgon. Ingen aning vad hon tar betalt dock då jag glömde fråga men jag gissar att det är något liknande. Jag kollade också med henne så inte exet haft kontakt med henne tidigare. Nu får vi se vad nästa grej han ska strula om blir...
Det konstiga är att bodelningen inte är giltig för ändring av lagfarten förrän han verkligen har flyttat för tills dess har skett anses vi tydligen fortfarande vara sambos? Men man kan skriva ett avtal nu och sen kan man skriva på det igen när han väl är utflyttad och skicka in till lantmäteriet.
Det konstiga är att bodelningen inte är giltig för ändring av lagfarten förrän han verkligen har flyttat för tills dess har skett anses vi tydligen fortfarande vara sambos? Men man kan skriva ett avtal nu och sen kan man skriva på det igen när han väl är utflyttad och skicka in till lantmäteriet.